MS Windows
briani 27239
Skrivebeskyttet
Fra : Pita

Dato : 23-05-05 20:55

ARRRHHHH Windows har gjort mit E drev skrivebeskyttet. Fjerner jeg den, og
åbner atributterne igen, er den tilbage. Sletter jeg en fil, eller flytter
den, kommer den tilbage, ved genstart.

Har lige prøvet at konvertere partionen til FAT32, uden held, den er stadig
skrivebeskyttet....

help!

--
Pita

Fra : Pita

Dato : 23-05-05 21:16

"Pita" <hjardemaal@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den, kommer den tilbage, ved genstart.
>
> Har lige prøvet at konvertere partionen til FAT32, uden held, den er

Er lige blevet lidt klogere, det er alle mapper, der er skrivebeskyttede,
ikke filerne, men flytter jeg filer, ryger de også tilbage igen....

Og så er det alle Harddiske, kan jeg se

--
Pita

Fra : Filip

Dato : 23-05-05 22:12

> Er lige blevet lidt klogere, det er alle mapper, der er skrivebeskyttede,
> ikke filerne, men flytter jeg filer, ryger de også tilbage igen....
>
> Og så er det alle Harddiske, kan jeg se

Hmm. Jeg tror der er noget galt med dine delingsindstillinger. Jeg havde et
problem for nylig med at jeg ikke kunne fjerne skrivebeskyttelsen på mine
filer. Hvis du har noget delt på netværk kan det måske være derfor. Det du
skal gøre er at gå ind i indstillingerne for det drev der er bøvl med. Under
fanen deling har du mulighed for at vælge hvem der har lov til at redigere
dine filer. Hvis det er alle der skal have mulighed for at se dit drev, så
skal du vælge det i Tilladelser. Tryk på den og se hvem der du har på
listen. Hvis der er problemer med at få orden på tilladelserne, så tilføj en
ny, som du kalder "alle" Denne skal have fuld kontrol (læsning, skrivning,
redigering).

Prøv dig lidt frem derinde. Jeg tror det kan løse problemet, selv om jeg
ikke lige er helt med på den der med at dine filer kommer tilbage efter at
du har slettet dem. Har du evt prøvet at genstarte og så er de kommet
tilbage efter det???

Filip

Fra : Pita

Dato : 24-05-05 17:15

"Filip" <annonym@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke lige er helt med på den der med at dine filer kommer tilbage efter at
> du har slettet dem. Har du evt prøvet at genstarte og så er de kommet

Det er ikke ved hver genstart har jeg erfaret, det sker bare en gang i
mellem.

Det kan ikke være Tilladelser, da problemet jo også eksisterer på Fat 32
disken, ellers har jeg nulstillet alle tilladelser, overført alle ejerskab
osv.

--
Pita