Ny printer, blæk eller laser???
Fra : JANNIK MARIAGER

Dato : 31-05-01 17:12

Jeg vile gerne ha en ny printer, men er i tvivl om jeg skal købe en blæk
eller en laser. Blæk er jo temmelig dyre i drift.

Nogen som har nogle gode forslag til begge slags

Og den skal primært bruges til tekst
Jannik Mariager
ICQ: 72776446

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 31-05-01 17:38

"JANNIK MARIAGER" <jannikm@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
blæk
> eller en laser. Blæk er jo temmelig dyre i drift.
>
> Nogen som har nogle gode forslag til begge slags

Hvis du primært skal skrive tekst, vil jeg anbefale dig at slå kløerne i
en laserprinter - fx HP Laserjet 1200 - hurtig, flot kvalitet og meget
økonomisk i drift. Jeg tvivler af og til på, at den printer overhovedet
KAN løbe tør for toner Printeren skriver i sort-hvid, så farverne må
du undvære. Hvis du går efter en universalløsning, vil jeg råde dig til
udover laserprinteren, at investere i en blækprinter, som du så kun
bruger til farveudskrifter. Begge printere kan tilsluttes computeren
samtidig.

Et alternativ til HP laserprinteren, som koster omkring 3800 kroner, er
Brother HL-820 - 1800 kroner er prisen for denne printer, der er knap så
økonomisk og heller ikke skriver helt så hurtigt og pænt.

mvh
Peter

Fra : JSM

Dato : 31-05-01 21:52

> [...]
> eller en laser. Blæk er jo temmelig dyre i drift.
>
> Nogen som har nogle gode forslag til begge slags

Når den skal primært bruges til tekst vil jeg da helt klart også foreslå en
laserprinter. De er som hovedregel hurtigere og billigere i drift end
blæksprøjteprintere. Skal du bruge en farve udskrift i ny og næ kan du jo
supplere med en billig farveink-jet som f.eks. Apollo 2100 som er set til
under 500 kr, eller evt en brugt model. Til mine (få) farveudskrifter købte
jeg for en 200 kroneseddel en brugt HP820.
Som "hovedprinter" har jeg en Brother 1030 som jeg er rigtig godt tilfreds
med. (Brother HL820 som jeg har set en anden nævne er forlængst udgået). Den
er rimelig i pris, udskriftshastighed og -kvalitet, drift og kommer med 3
års garanti.

mvh
JSM

Fra : Tomas Sørensen

Dato : 03-06-01 13:01

Hej

Du bør overveje hvor meget du udskriver, inden du køber en printer. Hvis du
udskriver over 100-200 sider om måneden, bør du helt sikkert købe en
Laserprinter. Men er det kun til lidt sjov, skal du nok vælge en
blækprinter, som fås fra kr. 400 og opefter.

ADVARSEL undersøg om du kan købe genfyldte tonerpatroner inden du køber en
laserprinter, da du kan spare mange penge på den måde.

MVH
Tomas Sørensen