gethostbyaddr() - timeout
Fra : Kasper Johansen

Dato : 23-05-05 14:14

Hej gruppe.

gethostbyaddr(); bruger jeg til at få brugerens hostmask. Derefter for at
lave en statistik med unikke hostmasks (online brugere).

Ved nogle bestemte hostmasks tager det omkring 5 sekunder at hente
hostmasken! Da resten af siden er omkring 0,1 sekund om at loade, syntes jeg
at dette er uacceptabelt. Er der en måde hvorpå jeg kan sætte en timeout
(omkring 0,09 sekunder) på denne funktion (så kan jeg bare bruge IP-adressen
i stedet hvor den giver timeout)?

Kasper Johansen

Fra : Rasmus Grouleff

Dato : 24-05-05 00:53

Kasper Johansen wrote:

> [...]
> (omkring 0,09 sekunder) på denne funktion (så kan jeg bare bruge IP-adressen

Så vidt jeg lige kan se på
http://dk.php.net/manual/en/function.gethostbyaddr.php så er der ikke
nogen måde at sætte timeout på direkte. Men til gengæld er der en masse
forslag i noterne. Der er bl.a. en, som har lavet en gethostbyaddr(),
som tager en timeout parameter.

Typisk gælder der, at hvis der ikke lige er eksempler i selve manualen,
som er dækkende, så kan man finde noget, man kan bruge i noterne

--
Rasmus

"Ten beers are fun - one is just plain stupid"