Larm!!!!!
Fra : Zirfelt

Dato : 23-05-05 13:01

Hej igen
Jeg har en nabo der temmelig tit lader sin hund stå og gø hele dagen. Det er
jeg ved at være godt træt af. Hvis nu det ikke hjælper at snakke pænt om
det, kan man så melde det?

--
En glad hilsen fra

Aloe - Felt
Irene og Karsten Zirfelt
Løgstørvej 84
9600 Års
98 62 31 31

Fra : michael christensen

Dato : 23-05-05 17:01

Helt sikkert!
Det står klart i hundeloven. Hvis du gentagne gange har meldt din holdning
ud til naboen, så har du ret til at melde det til politiet, der kan kræve
den fjernet hvis det bliver ved. Kan ikke lige huske linket til hundeloven,
men googel lidt på det.

Venlig hilsen
Michael

Fra : michael christensen

Dato : 23-05-05 17:03

Hovsa her var det jo.

§ 4. Forstyrrer en hund de omboendes ro ved gentagen eller vedholdende gøen
eller tuden, og der indgives klage derover til politiet, giver dette
besidderen pålæg om at holde hunden indelukket eller, hvis denne
foranstaltning ikke hjælper, eller hunden allerede holdes indelukket, at
lade den fjerne. Justitsministeren kan, for så vidt det drejer sig om hunde,
der af erhvervsmæssige opdrættere holdes indelukket i hundegård eller på
anden måde, dispensere fra denne bestemmelse i tilfælde, hvor der ved en
hundegårds anlæggelse og indretning er taget ethvert rimeligt hensyn til
bebyggelsesforholdene.

Fra : Zirfelt

Dato : 24-05-05 06:55

Tak.
Det var lige det jeg har behov for.

--
En glad hilsen fra

Aloe - Felt
Irene og Karsten Zirfelt
Løgstørvej 84
9600 Års
98 62 31 31

Fra : Pwh

Dato : 23-05-05 16:44

Zirfelt wrote:
> Hej igen
> Jeg har en nabo der temmelig tit lader sin hund stå og gø hele dagen.
> Det er jeg ved at være godt træt af. Hvis nu det ikke hjælper at
> snakke pænt om det, kan man så melde det?

Jeps, det kan du roligt gører. Check selv § 4
http://www.themis.dk/synopsis/docs/Lovsamling/Hundeloven.html

/Jens (som kender til problemet)

Fra : Mikael Antonsen

Dato : 24-05-05 07:37

nu skal det lige indskydes at hvis du bor på grønland eller færørerne så
gælder reglerne ikke :)

Fra : Zirfelt

Dato : 24-05-05 17:45

>nu skal det lige indskydes at hvis du bor på grønland eller færørerne så
> gælder reglerne ikke :)
__KLIP______

Så er det jo heldigt at jeg ikke bor der
--
En glad hilsen fra

Aloe - Felt
Irene og Karsten Zirfelt

Fra : Pwh

Dato : 24-05-05 19:14

Zirfelt wrote:

> Så er det jo heldigt at jeg ikke bor der

Både og, så havde du jo ikke kunnet hører din nabos hund

/Jens