kan ikke ændre LCID
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-05-05 10:42

Jeg har en side hvor jeg gerne vil udskrive det mønt og dato format
der bruges i Spanien. Dette kan SVJV gøres ved at sætte
session.LCID=1034 og derefter bruge formatcurrency() og formatDate().

Mit problem er at jeg ikke kan ændre LCID. Hvis jeg prøver med:

<%
session.LCID=1034
response.write(session.LCID)
%>
udskriver den 1033, som er serverens standard. Hvad kan jeg gøre ved
det? Findes der en anden måde at formatere møntenhed så de udskrives
som xx.xxx.xxx,xx €?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-05-05 10:53

Lars Hoffmann skrev:

> Jeg har en side hvor jeg gerne vil udskrive det mønt og dato format
> der bruges i Spanien. Dette kan SVJV gøres ved at sætte
> session.LCID=1034 og derefter bruge formatcurrency() og formatDate().

Har du prøvet med LCID=3082 (spansk "modern sort" if.
<http://www.microsoft.com/globaldev/reference/lcid-all.mspx>)

> session.LCID=1034
> response.write(session.LCID)
> %>
> udskriver den 1033, som er serverens standard.

Uden at kende det store til emnet, vil jeg gætte på at serveren ikke har
1034 lagt ind. Hvis det er en dansk server, kan du måske prøve med 1030
i stedet (det er vel lidt tættere på det korrekte).

> Findes der en anden måde at formatere møntenhed så de udskrives
> som xx.xxx.xxx,xx €?

Jeg går ud fra at din firkant skal være et ¤-tegn (euro) - men da du har
brugt tegnsættet "iso-8859-1" (som ikke indeholder tegnet), ser jeg det
kun som en firkant. Selve talformateringen ligner den danske, så hvis du
kan få dansk talformatering, kan du måske bare lave en manuel erstatning
fra kr til ¤. Hvis du kun kan formatere "engelsk" - altså a la
xx,xxx,xxx.xx $, kan du jo også rette det med replace - der skal bare
rettes lidt mere.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-05-05 20:26

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Har du prøvet med LCID=3082 (spansk "modern sort" if.
> <http://www.microsoft.com/globaldev/reference/lcid-all.mspx>)

Hehe, den udskriver i pesetas.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-05-05 13:42

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Har du prøvet med LCID=3082 (spansk "modern sort" if.
> <http://www.microsoft.com/globaldev/reference/lcid-all.mspx>)

Nej, men det vil jeg da gøre

> [...]
1030
> i stedet (det er vel lidt tættere på det korrekte).

Ah, jeg troede den var med som standard på alle
windows-installeringer. Det er forresten en amerikansk server som en
spansk udbyder stiller til rådighed. Er der en måde at få vist alle
LCIDs som en server har til rådighed?

> [...]
du har
> brugt tegnsættet "iso-8859-1" (som ikke indeholder tegnet), ser jeg

Mit indlæg er postet fra google groups, så det er doogle der skal
have skylden Forresten ser jeg dit euro-tegn som en firkant og mit
eget eurotegn korrekt på http://groups.google.com

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-05-05 14:49

Lars Hoffmann skrev:

> Ah, jeg troede den var med som standard på alle
> windows-installeringer.

Det er også meget muligt at det forholder sig sådan.

> Mit indlæg er postet fra google groups, så det er doogle der skal
> have skylden

Google Groups er i så fald en klovn til at håndtere tegnsæt.

--
Jens Gyldenkærne Clausen