Bjerner 1249
Fra : Dennis Vinther

Dato : 31-05-01 16:20

Hej

Jeg er rimelig ny inden for php, men jeg er ved at sætte mig ind i det...

Jeg ønsker at lave en statistik ved hjælp af php da jeg ikke gider at se på
de iconer som "gratis" ydelserne giver...

Jeg skal selv lave log-filen for siderne, hvilket jeg da også tror at jeg
har fundet... (færdiglavet fra et andet site).

Nu er det så spørgsmålet hvordan man får statistikken vist på sitet. Er der
nogen, der har et godt program til at vise statistikken eller ved hvor man
kan finde et? Eller skal jeg selv til at skrive det hele? Evt. hvis der er
nogen som selv har lavet en online-statistik-viser-side som jeg så kan
tilpasse til det jeg skal bruge?

Hvis det er omfattende gør det ikke noget (hellere omfattende end manglende,
da jeg mener at det er nemmere at slette fremfor at tilføje).

Til sidst skal det nævnes at jeg har adgang til php3 og CGI.

Med venlig hilsen
Dennis

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 01-06-01 18:57

"Dennis Vinther" <drvi00@kom.auc.dk> wrote in <9f5nf8$573$1@sunsite.dk>:

> [...]
> hvis der er nogen som selv har lavet en online-statistik-viser-side som
> jeg så kan tilpasse til det jeg skal bruge?

Du kan formentlig finde noget PHP du kan bruge på Hotscripts.

<http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Web_Traffic_Analysis/>

--
mvh Andreas Kleist Svendsen
http://nau.dk

Fra : Dennis Vinther

Dato : 01-06-01 20:51

Tak for linket!

Jeg syntes dog der mangler lidt af den statistik som jeg gerne ville
have....

Er det muligt at lave et program i C, som laver en HTML-side med den nyeste
statistik, hvorefter jeg så kan kalde det via php? Er der nogen der kan se
noget forkert i det? Eller som måske har nogle erfaringer i indenfor dette
område?

Serveren køre Unix

Mvh
Dennis

Fra : Christian Joergensen

Dato : 01-06-01 21:52

> [...]

> nyeste statistik, hvorefter jeg så kan kalde det via php? Er der nogen der
> kan se noget forkert i det? Eller som måske har nogle erfaringer i

Webalizer ?

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Dennis Vinther

Dato : 01-06-01 22:20

> Webalizer ?

Noget i den retning, tror jeg... Det vil altså sige at det godt kan lade sig
gøre?

Er der så nogen der ved hvordan man får php til at vente på at programmet
bliver færdig på serveren? (så html-filen er gennereret)

Fra : Christian Bruhn Gufl~

Dato : 07-06-01 12:03

Ja..

Men : hent evt. awstats - et PERL-script der laver en meget omfattende
statestik udfra logfiler.

MVH
Christian Gufler

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 01-06-01 20:26

D. Thu, 31 May 2001 17:19:57 +0200 syntes "Dennis Vinther"
<drvi00@kom.auc.dk> at dk.edb.internet.webdesign.serverside.php skulle vide
at <9f5nf8$573$1@sunsite.dk>.

Min statistikservice, www.zipstat.dk, har bl.a. et usynligt ikon

> [...]
>nogen, der har et godt program til at vise statistikken eller ved hvor man

Der findes mange programmer til at analysere logfiler, men logfilen skal så
være i et format programmet understøtter. Men hvis programmet der laver
logfilen er skrevet i PHP, er det en smal sag at tilpasse formatet.
Du kan finde programmerne fx. via et TUCOWS-mirror - de danske er på
www.tucows.dk

>Eller skal jeg selv til at skrive det hele?

Det kan du også, men alt efter hvad du vil have af funktioner, prognoser
ol. tager det lang tid, og med mindre du har tænkt dig at lave en egentlig
statistikservice (som mig) synes jeg ikke det kan betale sig. Det tager
lang tid, og der findes masser af programmer der gør det glimrende.

>Evt. hvis der er
>nogen som selv har lavet en online-statistik-viser-side som jeg så kan
>tilpasse til det jeg skal bruge?

Du må gerne kigge på min, men ikke i koden

Der er dog ikke noget vidre avanceret over størstedelen af sådan en
statistikservice - eneste undtagelse er det der er avanceret, men det
trækker til gengæld også tænder ud.

>Til sidst skal det nævnes at jeg har adgang til php3 og CGI.

Jeg har skrevet ZIP Stat i Perl (nok det du mener med CGI), men hvis du
også har adgang til MySQL (sammen med PHP - du burde da også have adgang
til ver. 4) synes jeg du skal overveje at lave det i PHP. Det er stort set
lige så godt som Perl til at håndtere tekststrenge, og det har en masse
gode features når man laver programmer til hjemmesider, og et let interface
til MySQL-databasen.

Held og lykke med statistikken.

--
Mvh. Simon Mikkelsen, ingeniørstuderende

www.zipstat.dk Gratis, reklamefri tæller/statistik til enhver hjemmeside
-Se bla. hvor dine besøgende kommer fra, og brug den usynlige tællerkode.