Arbejdsgivers Pensionsbidrag
Fra : David Rasmussen

Dato : 23-05-05 08:47

Jeg har fået nyt job og skal have ændret mit skattekort/forskudsopgørelse.

De fleste ting der skal ændres giver sig selv. Det eneste jeg er rigtigt
i tvivl om er pensionen. Arbejdsgiver giver 8% af lønnen i bidrag til
pensionen. Men hvor skal jeg skrive dette beløb henne? På
forskudsopgørelsen på tastselv hos toldskat.dk er der ca. 100 felter som
hedder noget med pension. Den der umiddelbart kommer tættest på er:

"Arbejdsgiveradministreret kapitalpension

Bidrag og præmie til arbejdsgiveradministreret kapitalpension og
supplerende engangsydelse (efter fradrag af AM-bidrag). Medregnes i
grundlaget for beregning af evt. topskat."

Men jeg ved ærligt talt intet om de her ting. Jeg ved ikke om det er en
kapitalpension (eller hvad det er), og jeg skal tilsyneladende trække
AM-bidrag fra pensionen før jeg skriver tallet ind på
forskudsopgørelsen, eller?

/David

Fra : Knud Thomsen

Dato : 23-05-05 10:26

Du skal slet ikke skrive noget om det. Se på din løn uden pension og
skriv det.
Hvis der eferfølgende opstår mindre korrektioner pga. dette vil det
indgå i årsopgørelsen (restskat/overskydende skat) som du får næste
år.

Knud

Fra : David T. Metz

Dato : 24-05-05 10:00

David Rasmussen wrote:

> "Arbejdsgiveradministreret kapitalpension

Knud har svaret dig. Arbejdsgiveradm. kapitalpension er en helt anden
ordning (hvor du får et effektivt større fradrag end ved en
kapitalpension du selv opretter).

Den pension du omtaler er den overenskomstmæssige.

> [...]
> kapitalpension (eller hvad det er), og jeg skal tilsyneladende trække
> AM-bidrag fra pensionen før jeg skriver tallet ind på

Nej - du skal ikke "regne" på noget. Blot skrive tal ind.

David

Fra : Poul Christensen

Dato : 24-05-05 19:53

"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid> wrote in news:4292ed0a$0$174
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Knud har svaret dig. Arbejdsgiveradm. kapitalpension er en helt anden
> ordning (hvor du får et effektivt større fradrag end ved en
> kapitalpension du selv opretter).

Fradragsværdien er den samme sålænge SP er suspenderet.

mvh
Poul Christensen