script-fejl pga kommentar?!
Fra : Kristian Thy

Dato : 23-05-05 01:23

Har lige fundet årsagen til en temmelig træls bug efter at have ledt
hele weekenden, og til min store forbløffelse er den forårsaget af en
kommentar (!) i min kode. Hvis jeg inkluderer nedenstående fire linier i
mit script kaster IE6 en JScript Runtime Error med beskeden "Object
expected. Line 1, column 0":

/***
* TODO: closeAll() på baggrundsklik. ShowMenu() skal
* også kalde closeAll() først.
*/

For at gøre det endnu mere mystisk giver flg. tre linier ikke den fejl:

/***
* TODO: closeAll() på baggrundsklik. ShowMenu() skal
*/

Er der en bare nogenlunde fornuftig forklaring på denne højst
mærkværdigfulde opførsel?

--
\\kristian

Fra : Tomasz Otap

Dato : 23-05-05 09:06

Kristian Thy wrote:
> Er der en bare nogenlunde fornuftig forklaring på denne højst
> mærkværdigfulde opførsel?

Hej Kristian

Har du et link eller et eksempel med hele koden? Hvis jeg blot tester de
angivne linier, får jeg ingen fejl, hverken i den første eller den anden
kodeblok.

Det er muligt, at fejlen ligger et andet sted, hvor en kommentar eller
statement ikke afsluttes korrekt ..?

Fra : Kristian Thy

Dato : 23-05-05 12:06

Quoth Tomasz Otap:

> Har du et link eller et eksempel med hele koden? Hvis jeg blot tester de
> angivne linier, får jeg ingen fejl, hverken i den første eller den anden
> kodeblok.

Jeg kan da lægge koden op igen. For at komme ind til den kræver det lige
at du logger ind som bruger 'guest' (kodeord 'guestguest') og enten
laver et nyt træ eller loader 'Error test' fra databasen.

<URL:http://itu.dk/people/grate/>

Jeg bruger Adobe SVG Viewer 3.03. Det er meget muligt det er en bug i
den.

> Det er muligt, at fejlen ligger et andet sted, hvor en kommentar eller
> statement ikke afsluttes korrekt ..?

Nej.

Jeg skar problemet ned til ordet "først" i den anden kommentarlinie.
Hvis det bliver fjernet forsvinder fejlen.

--
\\kristian

Fra : Kristian Thy

Dato : 23-05-05 12:07

Quoth Kristian Thy:

Ups, <URL:http://itu.dk/people/thy/grate/>

--
\\kristian

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 23-05-05 17:11

Kristian Thy <thy@itu.dk> writes:

> Jeg bruger Adobe SVG Viewer 3.03. Det er meget muligt det er en bug i
> den.

Hvis det er den der giver fejlbeskeden, så er det nok der fejlen er.
Er det den eller IE der giver fejlen?

> Jeg skar problemet ned til ordet "først" i den anden kommentarlinie.
> Hvis det bliver fjernet forsvinder fejlen.

Lyder som et problem med danske bogstaver. Prøv at fjerne "ø".

Hvad er Content-Type sat til på filen?
(Det er slet ikke umuligt at Adobe's SVG Viewer er lidt ... anderledes :)

/L

Fra : Kristian Thy

Dato : 23-05-05 17:30

Quoth Lasse Reichstein Nielsen:

> Hvis det er den der giver fejlbeskeden, så er det nok der fejlen er.
> Er det den eller IE der giver fejlen?

Der bliver kastet en "Microsoft JScript runtime error", så jeg vover
pelsen og giver IE skylden

> Lyder som et problem med danske bogstaver. Prøv at fjerne "ø".

Det er ganske rigtigt ø'et der giver fejlen. Det spøjse er at der er et
å i linien inden.

> Hvad er Content-Type sat til på filen?
> (Det er slet ikke umuligt at Adobe's SVG Viewer er lidt ... anderledes :)

image/svg+xml. Encoding er ISO-8859-1.

--
\\kristian