ComX og router..
Fra : sls

Dato : 22-05-05 22:14

Hej NG!

Vi får ComX imorgen (håber jeg), og har 4 computere som gerne skulle på
nettet, men man får kun 3 IPer, så jeg skal købe en router.
Kan i anbefale en der virker med ComX, som kan køre tale/video gennem
messenger, spilleserver og hvad man ellers skulle kunne finde på at lave,
uden problemer. Den må også gerne have en tyk solid firewall, og være let at
indstille

Har i ellers nogen erfaringer med ComX, kan de levere den hastighed de
lover?
Lige en ting mere, har ComX en newsserver, eller hvordan kommer jeg herind
og læser, når jeg ffået ComX?

Mvh Sid

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-05-05 22:27

"sls" <sls@FJERNsol.dk> wrote in message
> Hej NG!
>
> Vi får ComX imorgen (håber jeg), og har 4 computere som gerne skulle på
> nettet, men man får kun 3 IPer, så jeg skal købe en router.

Ja okay det behøver du jo nok så!
ja og lad os klydse fingre for imorgen, jeg venter jo også hehe Men
bliver nok først hen af eftermiddag aften det vil virke!

> [...]
> uden problemer. Den må også gerne have en tyk solid firewall, og være let

Tjaa nu hvor vi er oppe i de rigtige båndbredshastigheder er der nok ikke
voldsom meget erfaring.. For de fleste routere har problemer med
performarangen når det er over 4-5Mbit vil jeg tro..

Jeg vil da tro som jeg har hørt at WRT54G gerne skulle klare ca. 30Mbit....
Men det er jo så stadigt ikke nok at udnytte alle 100Mbit hvis man skal
komminikere lokalt...! Der er nok ikke nogen af de billige routere der
understøtter de hastigheder. så skal man nok op at installere en router på
en PC med noget linux noget!?

> Har i ellers nogen erfaringer med ComX, kan de levere den hastighed de
> lover?

jeg har ikke endnu jo, men vil tro man ikke kan regne med hastighederne så
længe manhar router på.... Dem I saven har jo testet lidt.... var det
omkring 20Mbit for en uden router på hans 10mbit og fra 2 til 7Mbit med en
med en billig router!

> Lige en ting mere, har ComX en newsserver, eller hvordan kommer jeg herind
> og læser, når jeg ffået ComX?

Nej det tror jeg bestemt de ikke har!
jeg køber mig access hos en newsudbyder, men ellers er der da et par eller
mange gratisudbydere... Sunsite.auc.dk er vist et bud men dt er jo så kun
danske tekst grupper vistnok

og jo indlægget hører faktisk ikke rigtig hjemme her, for comX er jo ingen
DSL levandør... hører til i udbyder gruppen, svar herefter vil komme i
dk.edb.internet.udbydere

Ellers kender du vel www.gadevang.net ?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-05-05 22:40

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> Ellers kender du vel www.gadevang.net ?

Hmm måske ikke, så lige du var under ksa.adsl.cybercity.dk og det må jo
værre Kastrup.... Så er der flere der skal slås om båndbredden imorgen
hehe.... Men kan da godt være du kan få noget godt ud af forummet
alligevel..

Fra : sls

Dato : 22-05-05 22:54

> [...]
> værre Kastrup.... Så er der flere der skal slås om båndbredden imorgen
> hehe.... Men kan da godt være du kan få noget godt ud af forummet

Hej

Takker for svaret. Kendte ikke siden, men har surfet lidt rundt på den, men
har ikke rigtig kunne finde noget jeg kunne bruge.
Jeg har taget sølv forbindelsen, og får 3 IPer, men der er kun sat et
netstik op, så et eller andet skal der jo på?
Den WRT54G du skrev er trådløs, og det vil jeg ikke bruge, men man må vel
kunne få den med switch i?
Spørger lige i dk.hardware.

Mvh Sid

Fra : Hans

Dato : 22-05-05 23:01

sls skrev:
> [...]
> netstik op, så et eller andet skal der jo på?
> Den WRT54G du skrev er trådløs, og det vil jeg ikke bruge, men man må vel

Den rigtige gruppe til den slags er netværksgruppen.

Hans

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-05-05 23:35

> Hej
>
> Takker for svaret. Kendte ikke siden, men har surfet lidt rundt på den,
> men har ikke rigtig kunne finde noget jeg kunne bruge.

Tjaa det med routere er der da talt lidt om.

> Jeg har taget sølv forbindelsen, og får 3 IPer, men der er kun sat et
> netstik op, så et eller andet skal der jo på?

ja har du ikke en comx box ligesom fx
http://img166.exs.cx/my.php?loc=img166&image=savenb148ig.jpg ?

> Den WRT54G du skrev er trådløs, og det vil jeg ikke bruge, men man må vel
> kunne få den med switch i?

Det trådløse er bare med i prisen kan man sige.. man kan jo bare deaktivere
det...

Fra : sls

Dato : 23-05-05 09:40

> "sls" <sls@FJERNsol.dk> wrote in message

> Tjaa det med routere er der da talt lidt om.

> ja har du ikke en comx box ligesom fx
> http://img166.exs.cx/my.php?loc=img166&image=savenb148ig.jpg ?

Nej, sådan en boks har jeg ikke. Her kun et netstik og et tlfstik.

Mvh Sid

Fra : Søren Blom

Dato : 23-05-05 14:45

Ved godt det er noget uden for emne, men man må da ikke håbe at du og andre
beboer kommer til at savne TV3 og andre Viasat programmer når I får ComX,
prøv at læs
http://tv3.dk/index.phtml?page_type=document&document=50768&nav=2092 det har
også stået på deres tekst tv, enten er det mig der er blind eller også kan
jeg bare ikke finde det længere.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Svend

Dato : 23-05-05 14:55

Søren Blom skrev:
> [...]
> også stået på deres tekst tv, enten er det mig der er blind eller også kan

<CUT+PASTE>
Bredbåndsselskabet ComX har ikke en aftale med Viasat
Viasat har i de seneste uger fået en række henvendelser fra
boligforeninger og private, som spørger om selskabet ComX kan levere
Viasats kanaler. Viasat har IKKE en aftale med selskabet ComX, men
henviser i stedet til TDC, TeliaStofa eller Viasat NetService, hvor der
kan indgåes direkte aftale om levering af Viasats kanaler. "Vi er nødt
til at tage det alvorligt, hvis et selskab giver intetanende seere det
indtryk, at de kan levere vores TV-kanaler. Det er et problem, hvis for
eksempel en boligforening hopper på et godt tilbud og investerer i dyr
teknologi eller indgår i et samarbejde, men hvis ikke de får de kanaler,
som de er blevet lovet eller leverancen bliver stoppet, så er det
bondefangeri", siger Viasats adm. direktør Kim Poder.
</CUT+PASTE>
--
Svend

Fra : Svend

Dato : 23-05-05 08:33

<http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=World+of+Warcraft+%28WoW%29+%2BLinksys&btnG=Search>

--
Svend

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-05-05 22:56

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> crashed Echelon
writing news:2P6ke.628$NC6.438@news.get2net.dk:

> jeg køber mig access hos en newsudbyder, men ellers er der da et par
> eller mange gratisudbydere... Sunsite.auc.dk er vist et bud men dt er
> jo så kun danske tekst grupper vistnok

De vil meget hellere hedde sunsite.dk idag, vidst noget med de har flyttet
det.

Men Sunsite er begyndt at tage en del flere feeds og er oppe på 16898
grupper p.t.

--
Bjarke Andersen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 23-05-05 14:10

> De vil meget hellere hedde sunsite.dk idag, vidst noget med de har flyttet
> det.

Ligegyldigt, sunsite.auc.dk , sunsite.dk og for den sags skyld
news.sunsite.dk peger alle på samme IP.

--
Michael
http://vindenand.dk/catalog/ - kig forbi!!

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 23-05-05 20:08

> De vil meget hellere hedde sunsite.dk idag, vidst noget med de har flyttet
> det.

Nej de vil meget hellere dotsrc.org

<citat>
_Dotsrc.org_

Formerly known as SunSITE.dk, we are an international Open Source
hosting service, specializing in personal hosting for demanding
projects. We also provide mirrors of popular Open Source software and
have a public news server. For more details on the services we provide
see the boxes on the righ
</citat>

/mikkel

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-05-05 17:11

"sls" <sls@FJERNsol.dk> wrote in message

> Har i ellers nogen erfaringer med ComX, kan de levere den hastighed de
> lover?

Hejsa igen...

Så er jeg blevet smidt på...

Indtil videre ligger båndbredden på 780/780KB/s også samtidigt på min 2meg

> Lige en ting mere, har ComX en newsserver, eller hvordan kommer jeg herind
> og læser, når jeg ffået ComX?

Ja ligenu bruger jeg tele´s tele2adsl.news.dk ved ikke om de har fejl på
deres newsserver eller om de har en aftale.

Fra : Svend

Dato : 24-05-05 20:25

Bjarke Hansen skrev:
> "sls" <sls@FJERNsol.dk> wrote in message

> Hejsa igen...
>
> Så er jeg blevet smidt på...
>
> Indtil videre ligger båndbredden på 780/780KB/s også samtidigt på min 2meg

Jeg havde også 6mbit på min 2mbit forbindelse, men så skulle jeg bruge
en ekstra ip adr., så nu har jeg 12mbit på min 6mbit.

--
Svend

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-05-05 21:46

"Svend" <2@lazy.dk> wrote in message

> Jeg havde også 6mbit på min 2mbit forbindelse, men så skulle jeg bruge en
> ekstra ip adr., så nu har jeg 12mbit på min 6mbit.

Okay, jeg tror dog dem med højere end 6mbit har lidt svært ved at få den
fulde båndbredde her indtil ... har hørt dem med 6mbit kun for en lille
smugle mere end jeg med 2meg...

Nu kan jeg se du bruger sunsite som newsudbyder! Vidste du at du kan bruge
news.comxnet.dk ?

Fra : Svend

Dato : 25-05-05 05:18

Bjarke Hansen skrev:
> "Svend" <2@lazy.dk> wrote in message

> Okay, jeg tror dog dem med højere end 6mbit har lidt svært ved at få den
> fulde båndbredde her indtil ... har hørt dem med 6mbit kun for en lille
> smugle mere end jeg med 2meg...

har du prøvet tptest3 ?

> Nu kan jeg se du bruger sunsite som newsudbyder! Vidste du at du kan bruge
> news.comxnet.dk ?

Ha, ja hvorfor ikke prøve
--
svend

Fra : Hans

Dato : 25-05-05 10:23

Svend skrev:

> Ha, ja hvorfor ikke prøve

Det er Tele2's newsserver som gemmer sig under det alias.

Hans

Fra : Svend

Dato : 25-05-05 11:07

Hans skrev:

> Det er Tele2's newsserver som gemmer sig under det alias.
>
> Hans

Ja der er adgang til tele2's interne grupper.

det ser også ud til at de pearer anderledes end før, men lidt synd man
skal en tur omkring tyskland.

Tracing route to www.uni2.dk [192.38.249.105]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 172.17.14.1
2 <1 ms <1 ms <1 ms 81.161.156.2
3 <1 ms <1 ms <1 ms 82.211.224.161
4 1 ms <1 ms <1 ms 172.31.4.42
5 1 ms 1 ms 1 ms 172.31.4.45
6 1 ms 1 ms 1 ms 62.153.203.221
7 17 ms 16 ms 16 ms 217.239.37.50
8 16 ms 17 ms 17 ms stb1-core.pos10-0.swip.net
[130.244.195.225]
9 35 ms 28 ms 23 ms lim1-core.pos3-0.swip.net [130.244.193.1]
10 31 ms 31 ms 31 ms cop2-core.srp3-0.swip.net [130.244.194.4]
11 31 ms 31 ms 31 ms pos5-0.val2-core.dk.tele2.com
[130.228.18.53]
12 24 ms 24 ms 24 ms ge49.val-uni2-a.bb.uni2.net
[130.227.247.14]
13 25 ms 24 ms 24 ms e1-1-0.val-www-fw.bb.uni2.net
[195.82.195.158]
14 24 ms 24 ms 24 ms uni2sitecore.uni2.net [192.38.249.105]

Trace complete.

Fra : Hans

Dato : 25-05-05 13:12

Svend skrev:

> Ja der er adgang til tele2's interne grupper.

Det tror jeg godt nok ikke Tele2'erne bliver så begejstret for, når alle
ComX'erne kommer farende med deres store båndbredder til ingen penge.
Det er noget som jævnligt kommer op i grupperne, om hvornår Tele2 kan
tilbyde højere hastighed end 2 Mbps. Det bliver sjovt. Pokkers osse at
jeg ikke selv får ComX før til sensommeren.

> [...]
> [195.82.195.158]
> 14 24 ms 24 ms 24 ms uni2sitecore.uni2.net [192.38.249.105]

Mon ikke hvis vi er mange nok som punker ComX om en bedre pearing, at vi
kan påvirke dem til at gøre noget ved sagen?

Hans

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-05-05 19:25

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message
> [...]
> er noget som jævnligt kommer op i grupperne, om hvornår Tele2 kan tilbyde
> højere hastighed end 2 Mbps. Det bliver sjovt. Pokkers osse at jeg ikke

hehe ja, da jeg prøvede at downloade igår, fik jeg fulde 5,85Mbit/s fra
tele2´s newsserver... sidt jeg brugte den på min tele2adsl, lå det og
svingede meget.

Fra : Hans

Dato : 25-05-05 20:20

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
>
> hehe ja, da jeg prøvede at downloade igår, fik jeg fulde 5,85Mbit/s
> fra tele2´s newsserver... sidt jeg brugte den på min tele2adsl, lå

Jeg tror ikke du bliver populær hvis du piller alt for meget i deres mavesår
i de interne grupper.

Er der forøvrigt lige så meget spam på serveren som der plejer at være?

Hans