Tvungen linieskift med javascript i ASP
Fra : Lasse Vestergaard

Dato : 22-05-05 17:25

Hej!

Hvordan laver man tvungen linieskift med javascript i ASP?

Jeg ved man gør det i vb på følgende måde:

Replace("tekst", vbcrlf, "<br>")

Dette er i midlertid ikke en brugbar måde når man programmere i
javascript.

Er der nogen der har foreslag?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-05-05 22:36

Lasse Vestergaard skrev:

> Jeg ved man gør det i vb på følgende måde:
>
> Replace("tekst", vbcrlf, "<br>")
>
> Dette er i midlertid ikke en brugbar måde når man programmere i
> javascript.

Jeg arbejder ikke selv i asp med jscript, men jeg vil tro du skal
prøve med noget i retning af:

function jsLinje(tekst){

   return (tekst.replace("\n", "\n<br>") );
}
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lasse Vestergaard

Dato : 15-06-05 19:21

Jens GyldenkærneClausen wrote:

> function jsLinje(tekst){
>
>    return (tekst.replace("\n", "\n<br>") );
> }

Jeg kan ikke finde ud af hvor jeg skal indsætte det ovenstående.
Skal det indsættes i den asp-fil der oploader teksten til databasen
eller skal det indsættes i den asp-fil hvor jeg rent faktisk
udfylder min tekstboks?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-06-05 11:09

Lasse Vestergaard skrev:

> Jeg kan ikke finde ud af hvor jeg skal indsætte det ovenstående.

Det skal sættes ind på den fil hvor du skal bruge funktionen. Hvis du
vil erstatte linjeskift når du udskriver data (normalt den bedste
løsning), skal funktionen ind på den side der udskriver data.

Hvis du vil gemme data med html-linjeskift (normalt *ikke* en god
løsning), skal den ind på den side der gemmer dine data.

--
Jens Gyldenkærne Clausen