Erfaringer med Cybercity ip telefoni og Fa~
Fra : Christoffer B.

Dato : 22-05-05 12:05

Hej

Er der nogen som har erfaringer med Cybercity ip telefoni og Falck Privat
Alarm?

Vi har en alm dial up privat Alarm som både har været tilsluttet via analog
og isdn(via converter).

Mvh

Christoffer

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-05-05 12:10

"Christoffer B." <noname@noname.cx> crashed Echelon writing

> Er der nogen som har erfaringer med Cybercity ip telefoni og Falck
> Privat Alarm?

Nu er jeg selv blevet rettet så mange gange, men CyberCitys telefoni er
ikke IP-telefoni.

> Vi har en alm dial up privat Alarm som både har været tilsluttet via
> analog og isdn(via converter).

Hvilke erfaringer er det du vil vide?

--
Bjarke Andersen

Fra : Christoffer B.

Dato : 22-05-05 13:03

> Hvilke erfaringer er det du vil vide?

Mon ikke mit spørgsmål henleder til om det det virker hvis jeg kobler det
sammen?

Fra : Hauge

Dato : 22-05-05 13:20

Hej
Christoffer B. wrote:
> Mon ikke mit spørgsmål henleder til om det det virker hvis jeg kobler
> det sammen?

Det er jo svært at vide hvad du henleder til.
Men da du smed et ?, tyder det på at du heller ikke selv ved hvad du
henleder til.

/Hauge

Fra : Palle Jensen

Dato : 22-05-05 14:02

Den 22 maj 2005 mumlede Hauge noget i denne stil:

> Det er jo svært at vide hvad du henleder til.
> Men da du smed et ?, tyder det på at du heller ikke selv ved
> hvad du henleder til.

Helt ærlig. Hvor svært er det lige at forstå?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-05-05 15:29

Palle Jensen <PHJensen@gmail.com> crashed Echelon writing

> Helt ærlig. Hvor svært er det lige at forstå?

Fordi det kunne være han spurgte fordi han havde oplevet problemer, og så
ville det hjælpe enormt meget at fortælle det.

--
Bjarke Andersen

Fra : Palle Jensen

Dato : 22-05-05 15:41

Den 22 maj 2005 mumlede Bjarke Andersen noget i denne stil:

> Fordi det kunne være han spurgte fordi han havde oplevet
> problemer, og så ville det hjælpe enormt meget at fortælle det.

Det var Hauges svar jeg kommenterede. Synes spørgsmålet efterhånden
var penslet rimelig meget ud.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Hauge

Dato : 22-05-05 15:46

Hej
Palle Jensen wrote:
> Det var Hauges svar jeg kommenterede. Synes spørgsmålet efterhånden
> var penslet rimelig meget ud.

Du forstod bare ikke mit svar/spørgsmål, men det er der jo ikke noget at
gøre ved.

/Hauge

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-05-05 15:28

> Mon ikke mit spørgsmål henleder til om det det virker hvis jeg kobler det
> sammen?

Da deres telefoni fungerer lissom en alm telefon, kan man jo kun sige, jow
det virker.

--
Bjarke Andersen

Fra : Christoffer B.

Dato : 22-05-05 16:25

> Da deres telefoni fungerer lissom en alm telefon, kan man jo kun sige, jow
> det virker.

Har du selv eller kender nogen som har den nævnte kombination?

Fra : claus

Dato : 22-05-05 18:09

On 2005-05-22, Christoffer B. <noname@noname.cx> wrote:

> Har du selv eller kender nogen som har den nævnte kombination?

Cybercitys telefoni virker med modembaserede alarmer. Det vil sige at har man en
alarm løsning der fungere via det ubrugte frekvensbånd vil det ikke fungere med
Cybercitys telefoni løsning eller Cybercitys ADSL løsning.

Du kan blandt andet læse spørgsmål og svar vedrørende telefoni på :
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/telefoni/spoergsmaal_og_svar/bestilling_levering/

Hvor ovenstående delvist er hentet fra.

/Claus

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 22-05-05 18:11

claus <claus@claus.com> writes:
> [...]
>alarm løsning der fungere via det ubrugte frekvensbånd vil det ikke fungere med
>Cybercitys telefoni løsning eller Cybercitys ADSL løsning.

Spørgsmålet er så, hvad forsikringsselskabet siger til den løsning.

Mvh.
   Klaus.

Fra : claus

Dato : 22-05-05 18:29

On 2005-05-22, Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> wrote:
> Spørgsmålet er så, hvad forsikringsselskabet siger til den løsning.
>
> Mvh.
>    Klaus.

Det er jo en helt anden sag og slet ikke nævnt i det første spørgsmål.

Men uanset hvad så vil resultatet være det samme.

Cybercitys telefoni kræver at der er strøm på routeren før der er klartone.
Nu kender jeg ikke specifikt Falck Privat Alarm løsningen, men de fleste
alarmen generere automatisk en alarm hvis strømmen ryger.

/Claus

Fra : Brian Luckow

Dato : 29-05-05 18:44

> [...]
> Nu kender jeg ikke specifikt Falck Privat Alarm løsningen, men de fleste
> alarmen generere automatisk en alarm hvis strømmen ryger.

Sådan fungere det også hos Falck Privat Alarm, men Falck reagerer først hvis
strømafbrydelsen varer længere end 1 time.
Ellers hvis det skulle vise sig, at alarmen har problemer med CC's telefoni,
så kan Falcks system iøvrigt også køre via GSM-nettet.

Mvh., Brian Luckow

Fra : Christoffer B.

Dato : 23-05-05 10:24

"claus" <claus@claus.com> wrote in message

> [...]
> Cybercitys telefoni løsning eller Cybercitys ADSL løsning.
>
> Du kan blandt andet læse spørgsmål og svar vedrørende telefoni på :

Jeg takker for svaret. Jeg havde faktisk ikke set svaret på cybercitys
hjemmeside.

Dog efterlyste jeg erfaringer fra andre cybercity brugere, så hvis nogen har
Privat Alarm og Cybercity telefoni, vil jeg meget gerne høre om det.

/Christoffer

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-05-05 12:19

"Christoffer B." <noname@noname.cx> skrev i

> [...]
> Alarm?
> Vi har en alm dial up privat Alarm som både har været tilsluttet via

Jeg har ikke Falck alarm, men jeg har CC telefoni. Det fungerer helt
problemløst med både min gamle fax, modem på diverse kundemaskiner samt min
egen tyverialarm.

Husk iøvrigt, at CC er *ikke* IP telefoni, CC er nemlig ikke komprimeret, så
du burde kunne tilslutte alt telefonudstyr.

Claus
--
Nu skal de væk! Sælges eller byttes med værkstøj.
B&G figurer samt nogle platter.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 23-05-05 12:26

Claus Tersgov <nospamnews@tersgov.dk> writes:
>Jeg har ikke Falck alarm, men jeg har CC telefoni. Det fungerer helt
>problemløst med både min gamle fax, modem på diverse kundemaskiner samt min
>egen tyverialarm.

Men igen: hvis forsikringen er involveret i tyverialarmen, vil
forsikringsselskabet formentlig have en garanti fra CyberCity,
at hele deres IP-netværk kører uanset strømafbrydelser.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-05-05 12:57

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev

> Men igen: hvis forsikringen er involveret i tyverialarmen, vil
> forsikringsselskabet formentlig have en garanti fra CyberCity,
> at hele deres IP-netværk kører uanset strømafbrydelser.

Den slags garantier er umulige at stille i dag!

Telefonnettet har ændret sig dramatisk, og der er i dag så mange forskellige
telefonsystemer, hvor trafikken kører på kryds og tværs, at det reelt er
umuligt at stille garantier. Det kunne man i gamle dage med lukkede systemer
fra KTAS....

Tænk bare på alle systemerne inden for boligforeninger. Min hemmelige
telefon kører f.eks. heller ikke, hvis der er en lokal strømafbrydelse,
eller hvis udbyderens computer er gået ned.

Hvis forsikringen iøvrigt har behov for den slags, så godtager de heller
ikke en skodalarm, som fungerer ved hjælp af en dial-up forbindelse. Selv
den mest hjernedøde tyveknægt ved, hvordan man forhindrer en sådan alarm i
at sende.

Claus

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 23-05-05 13:04

>Den slags garantier er umulige at stille i dag!

Jaeh, egentlig skal forsikringsselskabet jo bare være "tilfreds"
med det setup, der anvendes.

De er tilfredse med TDCs, men det kører også på et 48 VDC-system
med en lang track record for at virke under diverse situationer.

Spørgsmålet er om de nye IP-telefoni-udbydere kan stille med en
tilsvarende kvalitet. Jeg tror det ikke, som det ser ud på dette
tidspunkt, og derfor er det nok risikabelt at hælde sin alarm
over på andet end TDCs net.

Man bør i hvert fald få en skriftlig bekræftelse fra forsikringen
først.

> [...]
>den mest hjernedøde tyveknægt ved, hvordan man forhindrer en sådan alarm i

De har jo godkendt Falcks privatalarmer...

Mvh.
   Klaus.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-05-05 11:38

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev

> De har jo godkendt Falcks privatalarmer...

Det er jo fordi, de godt ved, at de forskellige privatalarmprodukter ikke
har nogen som helst praktisk værdi overhovedet!

De billige privatalarmer har kun en eneste berettigelse, nemlig at de
afskrækker en lille del af tyvene. Ser man udelukkende på sikkerhedsværdien,
så er den stort set lig nul, og i den sammenhæng er det så ligegyldigt,
hvilken signaloverførsel, de bruger. Tyven er alligevel over alle bjerge,
før nogen når at reagere..

En privatalarm tjener dybest set kun som sutteklud for ejeren, og det er
det, selskaberne profitterer ganske groft på!

Claus

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 24-05-05 15:17

>Det er jo fordi, de godt ved, at de forskellige privatalarmprodukter ikke
>har nogen som helst praktisk værdi overhovedet!

Det har jo ikke noget med forsikringsdækningen at gøre.

Mvh.
   Klaus.