Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Flatrate telefoni med adgang til internet
Fra : Nils

Dato : 22-05-05 07:26

Er der nogen, som kender et teleselskab, som tilbyder flatrate
telefoni, der inkludere modem-dailup til internet? ... eller rettere
"ikke ekskludere dailup" fra deres flatrate-pakke, som Tele2 gør.

Nils

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 22-05-05 08:29

On Sun, 22 May 2005 08:26:06 +0200, Nils <nils@lastein.dk> wrote:

> Er der nogen, som kender et teleselskab, som tilbyder flatrate
>telefoni, der inkludere modem-dailup til internet? ... eller rettere
>"ikke ekskludere dailup" fra deres flatrate-pakke, som Tele2 gør.

Det er der vist ingen, som tilbyder. Den billigste løsning er nok at
få et ADSL-abonnement og kombinere det med IP-telefoni (så slipper du
for tlf.abb.).

Fra : Nils

Dato : 22-05-05 08:31

jubija@yahoo.dk wrote:

> Det er der vist ingen, som tilbyder. Den billigste løsning er nok at
> få et ADSL-abonnement og kombinere det med IP-telefoni (så slipper du
> for tlf.abb.).

Tja... Det ville jeg også gerne, men dæmpningen er >42db (44db),
hvilket diskvalificere mig både hos TDC og CC.

Nils

Fra : hh

Dato : 22-05-05 09:36

Hejsa,

På et tidspunkt hvor min ADSL blev pillet ned ved en fejl (pga. fastnet
operatørskifte) brugte jeg mit nye Telia fritid med dialup med ISDN til
en kammerat der havde ADSL. Det var ikke noget der blev opkrævet noget for.

Og jeg mener da heller ikke de kan tillade sig det, hvis altså man
ringer til et fastnetnummer.

Dog skal jeg med mit telia unlimited (mobil abonnement) betale for
minutter hvis jeg ringer til et modem - også selvom det er alm.
fastnetnummer.

Men kan Telia egentligt tillade sig dette ?

/HH

Fra : anders majland

Dato : 27-05-05 09:36

> [...]
>
> Og jeg mener da heller ikke de kan tillade sig det, hvis altså man ringer

På ISDN er det nemt at "se" forskellen på et tale og et dataopkald - og så
er det ikke svært at skrue en aftale sammen der giver forskellige vilkår for
data og tale....

> Dog skal jeg med mit telia unlimited (mobil abonnement) betale for
> minutter hvis jeg ringer til et modem - også selvom det er alm.
> fastnetnummer.

Hmm hvordan registerer de det på en analog telefon .... (Udover at have
registeret de danske isp's dialin puljer)

> Men kan Telia egentligt tillade sig dette ?
Man kan jo aftale stort set hvad man vil ....

Indtil sommeren 2002 havde TDC et flatrate ISDN produkt. Det udfasede de
bare ca. samtidig med at jeg skulle bruge det ... Så jeg bruger TDC Nettid80
og det slår som regel til med de 80 timer/måneden.

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 29-05-05 22:51

sø 22 maj 2005 10:36:26a satte hh sig på en taburet og skrev følgende på
et stykke vådt franskbrød:

> Men kan Telia egentligt tillade sig dette ?

Ja det vil jeg mene. Det er jo ikke datatrafik der er gratis men derimod
tale. Der står jo iogså at du kan "tale" så meget du vil (vilket dog er en
sandhed med mange modifikationer men det skal vi så ikke diskutere nu) der
står ikke at du kan lave dataopkald gratis.

Men mange udbydere glemmer så lige at sætte konkurrentens nummer på hans
internetservice, sådan at man nogle gange ringer til en sådan ligesom at
det var et almindeligt taleopkald.

Steven