Billeder af tanken
Fra : Martin Bak

Dato : 21-05-05 21:03

Nu er det endelig lykkes mig at smide nogle billeder af mit lille projekt op
i dk.binær. Subj. "Tanken"
Som det kan ses, er jeg igang med at lave baggrund af flamingostykker og
pu-skum. meningen er, at det skal forsegles med fliseklæb, når udformingen
af det er færdigt. Endnu står det meget råt, men det bliver gjort "blødere"
med stålbørste og kniv.

--
Martin

Fra : MuLLe

Dato : 22-05-05 21:15

"Martin Bak" wrote
> [...]
> pu-skum. meningen er, at det skal forsegles med fliseklæb, når udformingen
> af det er færdigt. Endnu står det meget råt, men det bliver gjort

Hej Martin.

Hvilket pu-skum mærke bruger du, og hvor kan mand købe det.
Kan man bruge hvilken som helst skum, eller hvad.

MvH MuLLe

Fra : Simon

Dato : 23-05-05 09:09

"Martin Bak" <m_bak@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
udformingen
> af det er færdigt. Endnu står det meget råt, men det bliver gjort

Blot et spørgsmål i forhold til PU-skum.

Jeg har tidligere prøvet at lave en mindre formation af dette materiale,
men måtteopgive pga den vanvittige opdrift som hænger sammen med de mange
luftbobler. Kunne simpelthen ikke få det under vand.

Hvordan har du hæftet din konstruktion fast i tanken?, jeg tænker bare det
ser ud somom du bruger del, og det er nok ik det sjoveste hvis skidtet
løsner sig og vil flyde ovenpå....

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 23-05-05 09:32

"Simon" <simonbauer@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvordan har du hæftet din konstruktion fast i tanken?, jeg tænker bare det
> ser ud somom du bruger del, og det er nok ik det sjoveste hvis skidtet

MuLLe:
Du kan såvidt jeg ved, bruge en hvilkensomhelst skum, så det er i
virkeligheden bare om at gå på jagt efter noget der er billigt. Såvidt jeg
ved, har jem&fix noget der er ret billigt. Det er dog vigtigt, at det får
lov til at hærde helt, for at kunne dunste ordentligt af inden fiskene skal
have glæde af det.. :)

Simon:
Hele konstruktionen sidder sammen og er (bliver) fuldlimet til akvariet med
pu-lim. Det holder afsindigt godt på næsten alle materialer. Derudover, går
noget af konstruktionen ud i akvariets bund, og vil her yderligere blive
fastholdt af bundlag og enkelte dekorationssten, rødder osv. Jeg har hørt
om baggrunde der løsnede sig, men de var fastgjort med silicone. Andres
erfaringer siger, at med pu-limen bliver det siddende, så det vil jeg da
sandelig håbe.. he-he

Martin

Fra : MuLLe

Dato : 23-05-05 14:32

"Martin Bak" wrote
> [...]
> ved, har jem&fix noget der er ret billigt. Det er dog vigtigt, at det får
> lov til at hærde helt, for at kunne dunste ordentligt af inden fiskene

1000 tak for svar, jeg kigger på det.

Alfix hvor hårdt bliver det? hvad kan det holde til?
Jeg er ved at lave en volierer, som skal hvad lidt landskab.
Tror du at det kan holde til det?

Hilsen MuLLe

Fra : Martin Bak

Dato : 23-05-05 15:35

"MuLLe" <mullde_berg@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Alfix hvor hårdt bliver det? hvad kan det holde til?
> Jeg er ved at lave en volierer, som skal hvad lidt landskab.
> Tror du at det kan holde til det?

Alfix, -og hvilkensomhelst anden fliseklæb bliver _meget_ hårdt. Så det kan
uden tvivl holde til at blive brugt i et voliere. Men du skal sørge for, at
laget af fliseklæb er ret tykt, for jeg kunne sagtens forestille mig, at
fuglenæb ville have stor fornøjelse af at pille flamingo og pu-skum fra
hinanden, hvis først overfladen bliver perforeret..
Alfix hører i øvrigt til i den dyre ende af fliseklæb, jeg er ret sikker på,
at LIP er væsentlig billigere. Jeg vil til mit akvarie bruge en hvid
flisemasse, jeg kan blive nødt til at bruge fugemasse, men det går nok også.
Grunden til det er, at kun med den hvide, er man helt sikker på, at der ikke
er flyveaske i og dermed risiko for tungmetaller etc... Jeg vil så
tilgengæld blande pigmenter i, for at opnå den ønskede farve.

Martin

Fra : MuLLe

Dato : 23-05-05 19:47

"Martin Bak" wrote
> [...]
> fuglenæb ville have stor fornøjelse af at pille flamingo og pu-skum fra
> hinanden, hvis først overfladen bliver perforeret..

1000 tak for svaret.

Det er små spidsnæppet fugle, så jeg tror ikke at det bliver et problem
så...

MvH MuLLe