Ny kernel på RH71?
Fra : mbi

Dato : 31-05-01 16:05

Jeg kan stadig ikke få det til at virke helt som jeg vil ha' det. Jeg
henter/udpakker den nye kernel. Så tager jeg RH's config fil fra configs
directory - til f.ex 386 kernel og kopierer den som .config i /usr/src/linux
hvor min nye kernel ligger. Derefter laver jeg make oldconfig og besvarer de
nye spørgsmål og så det sædvanlige: make dep clean bzImage modules
modules_install. Et eller andet sted i modules eller modules_install crasher
den. Så kunne jeg se at det var noget med video for linux samt aic7xxx
driver. Når jeg slår video for linux helt fra i make xconfig samt retter til
den nye aic7xx driver, virker det. Er det fordi RH laver så indgribende
ændringer i kernen ved at tilføje moduler som tilsyneladende ikke findes i
de "officielle" distributioner af kernen så de crasher, eller er det noget
jeg gør forkert? Så spørgsmålet er: Hvordan kan man genbruge RH's config fil
i den nye kernel (pt. 2.4.5)?

Fra : Linux_for_all

Dato : 31-05-01 18:09

Husk at køre make mrproper efter du har lagt de nye sources ind i
/usr/src/linux-2.4.5.... Det kan godt være det!.. Husk at symlink fra
linux-2.4 til de nye kernel source.
Og istedet for at køre make oldconfig. Brug load "Load an Alternate Configuration
File" copy .config til /usr/src/linux-2.4.5/oldkernel
Load så oldkernel
Ret derefter resten til
Virker altid for mig - det kan dog godt være at hvis config filen kommer
fra 2.2.x kernen så kan det godt give problemer..

Hilsen
Johnny
RH7.1 kernel-2.4.5

Håber at det hjalp

Fra : mbi

Dato : 01-06-01 10:07

"Linux_for_all" <dropit@punk.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Virker altid for mig - det kan dog godt være at hvis config filen kommer
> fra 2.2.x kernen så kan det godt give problemer..

Kernel i RH7.1 er 4.2.2 og det er det der undre mig - det skulle jo ikke
give så mange probs... Dette med load - mener du starte f.ex xconfig og
loade filen?

Fra : mbi

Dato : 01-06-01 17:19

> Håber at det hjalp

Desværre - samme fejl igen.. Her er hele beskrivesen af hvad jeg gør:
cd /usr/src/
tar xvfz linux-2.4.5.tar.gz
mv linux linux-2.4.5
ln -s linux linux-2.4.5
cd linux-2.4.2
make mrproper
cd ../linux
make mrproper
cd ../linux-2.4.2/configs
cp kernel-2.4.2.i386.config /usr/src/linux/oldcfg
cd /usr/src/linux
make menuconfig
Så loader jeg oldcfg fil og retter til PentiumIII samt fjerner old aic7xxx
scsi driver
Derefter save, og:
make dep clean bzImage modules modules_install
Her er hvad jeg få til sidst:

buz.c: In function `v4l_fbuffer_alloc':
buz.c:188: `KMALLOC_MAXSIZE' undeclared (first use in this function)
buz.c:188: (Each undeclared identifier is reported only once
buz.c:188: for each function it appears in.)
buz.c: In function `jpg_fbuffer_alloc':
buz.c:262: `KMALLOC_MAXSIZE' undeclared (first use in this function)
buz.c:256: warning: `alloc_contig' might be used uninitialized in this
function
buz.c: In function `jpg_fbuffer_free':
buz.c:322: `KMALLOC_MAXSIZE' undeclared (first use in this function)
buz.c:316: warning: `alloc_contig' might be used uninitialized in this
function
buz.c: In function `zoran_ioctl':
buz.c:2837: `KMALLOC_MAXSIZE' undeclared (first use in this function)
buz.c: In function `zr36057_init':
buz.c:3215: too few arguments to function `video_register_device_Recfe1c4b'
make[3]: *** [buz.o] Error 1
make[3]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.4.5/drivers/media/video'
make[2]: *** [_modsubdir_video] Error 2
make[2]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.4.5/drivers/media'
make[1]: *** [_modsubdir_media] Error 2
make[1]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.4.5/drivers'
make: *** [_mod_drivers] Error 2

Og så stopper festen....

Fra : Leo Laursen

Dato : 01-06-01 18:47

"mbi" <sletmig_mbi@dr.dk>:

> buz.c:
> *** [_mod_drivers] Error 2
>
> Og så stopper festen....

Iflg Alan Cox er der problemer med iomega Buz i 2.4.[3-5], så du kan
prøve at tilføje hans patch, fra
kernel.org////people/alan/2.4/patch-2.4.5-ac6.bz2
Hvis du ikke har brug foerden kan du jo bare vælge den fra.
I det hele taget synes jeg at du får en masse unødvendigt skrammel med
ved at genbruge "config"
Leo

Fra : Carsten Svaneborg

Dato : 01-06-01 16:39

mbi wrote:
> Jeg kan stadig ikke få det til at virke helt som jeg vil ha' det.
Har du kørt "make mrproper" før du kørte make oldconfig?

--
* Kurosawa: http://www.designlabs.dk/husetsbio *
* Email: Carsten dot Svaneborg at risoe dot dk *