Hjælp de stakkels forsøgsdyr hos IAMS /EUK~
Fra : Karina

Dato : 21-05-05 17:52

Hej dyrevenner

Hvis i bruger Iams/ Eukanuba, så STOP!
De behandler deres forsøgsdyr forfærdenligt.
Læs www.anima.dk og hjælp de stakkels dyr ved at printe den seddel hvor der
står IAMS We don´t buy when dogs and cats die. Tag et billede hvor du/ i
holder den i hånden sammen med jeres hund og sende den til den mail der
står.

Det er til at tude over.
Alle dyr har fortjent et værdigt liv.

Mange hilsner

Karina

Fra : Kito

Dato : 22-05-05 11:14

For ca 14 dage siden var der et andet varemærke i søgelyset.
Der kun en måde at løse problemet ved er ved at holde op med at give jeres
hunde mad.
Jeg har valgt at lukke øjnene for alt den dårlige omtale som kun er til
skade for producenten og som måske er startet af konkurranten.
Der er jo også den mulighed, at vi kan give vores hunde kogte ris og så lade
være med at tænke på om det måske er børnearbejder der har høstet risen,
samt der til give dem kogt kylling, som aldrig har set dagens lys.
Hvor ender vi henne hvis vi bare render med sladder og rygter.
Jeg giver mine hunde peddigrie pgå prisen, og mine hunde er glade og
stortrives.

med venlig hilsen
Poul Jacobbsen

Fra : Karina

Dato : 22-05-05 20:53

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har valgt at lukke øjnene for alt den dårlige omtale som kun er til
> skade for producenten og som måske er startet af konkurranten.

Hvis alle mennesker tænkte sådan, ville intet jo blive ændret.
Jeg mener, at man skal hjælpe hvor man kan.
Nu har jeg måske også en ualmindelig stor retfærdighedssans, men at lade dyr
lide fordi, det giver en lidt problemer, med hvad man så skal fodre sin hund
med, er simpelthen for langt ude synes jeg.

Denne undersøgelse er ikke startet af en konkurrent. Det er startet af en
dyrevælfærds org. og jeg tror ikke det bare er noget de finder på.

>Hvor ender vi henne hvis vi bare render med sladder og >rygter.

Hvor ender vi henne hvis alle folk er så egoistiske som dig?

Jeg kan så fortælle dig, at det rent faktisk hjalp da vi protesterede mod
Dog Spinning i Bulgarien.
Det er stoppet nu.

Så som du ser, kan det faktisk godt hjælpe at gøre noget. Det er i hvert
fald bedre end bare at sidde på sin flade og være ligeglad.

Mange hilsner

Karina

Fra : Lene

Dato : 27-05-05 15:58

> For ca 14 dage siden var der et andet varemærke i søgelyset.
> Der kun en måde at løse problemet ved er ved at holde op med at give jeres
> hunde mad.

Sikken dog noget sludder. Jeg bruger Olivers, og da der ikke står noget om
dyreforsøg på deres hjemmeside har jeg skrevet og spurgt dem om det. Her er
deres svar.:

Vi tager meget afstand fra dyreforsøg hos OLIVER'S. Vi har i den forbindelse
haft kontakt til Anima og har fået lovning på at vi bliver optaget på deres
positivliste over produkter hvor der ikke anvendes dyreforsøg.

Med venlig hilsen
OLIVER'S Petfood

Venlig hilsen Lene

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-05-05 16:09

Lene <lpks_@FJERNDETTEofir.dk> wrote:

> [...]
> haft kontakt til Anima og har fået lovning på at vi bliver optaget på deres
> positivliste over produkter hvor der ikke anvendes dyreforsøg.

så skal "dyreforsøg" nok lige specificeres lidt ... for de bliver vel
nødt til at fodre nogen hunde med deres nye foder inden de sender det ud
i butikkerne :)

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 29-05-05 14:17

"Lene" <lpks_@FJERNDETTEofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
deres
> positivliste over produkter hvor der ikke anvendes dyreforsøg.

Så ejer de måske, som så mange andre fabriker, en fabrik mere, hvor forsøge
foregår. Jeg tror ikke, der er nogen der kan sige sig fri.
Men noget helt andet er.... Skal de det ???... Forsøgsdyr, lyder altid
utroligt negativt. Men der er altså også positive aspekter i det. I øvrigt
er mange Danske familie hunde forsøgsdyr, og det endda helt uden at vide
det. Mange mennesker er det også, nogen uden at vide det, medens andre får
penge for det. Er du indlagt, er du også ofte forsøgsdyr. Står der to
læger ved din seng, så regn roligt med, at du enten er et meget sjældent
tilfælde, eller at du er et forsøgsdyr.... Det er altså kun de færreste, som
er udsat for voldsomme forsøg, for de kræver, i hvert fald i DK, tilladelse
til hvert enkelt forsøg, og det skal være beskrevet i detaljer, både hvad
der skal ske, og hvorfor... Og slutteligt, om det er nødvendigt at aflive
dyret, efter forsøget. Krig er noget rigtigt skidt for mennesker generelt,
men for lægevidenskaben, er det en rigtig god ting.
der kan de virkeligt lære noget, og de får masser af tilfælder, som de
ellers aldrig ville have fået. Dyreforsøg er uundgåelige, så vi kan kun
håbe, at de udføres med den moral og etik, som vi betragter som en
selvfølge. Men endnu bedre, at alle husdyr ejere, begyndte at sætte de
samme normer for deres egen behandling af deres egne husdyr, som de kræver
for forsøgsdyr. Desværre har jeg mødt tilfælder, hvor disse regler åbenbart
kun gjalt andre, og ikke personerne selv.

M.V.H.....Benny..

Fra : Henrik

Dato : 29-05-05 23:47

On Sun, 29 May 2005 15:17:29 +0200, "Benny Mortensen 9700"
<wrapup1@kittymail.com> wrote:

>Dyreforsøg er uundgåelige...

Du sludrer... som sædvanligt.

Mvh
Henrik

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 31-05-05 17:20

"Henrik" <henrik@NOSPAMrestore.dk> skrev i en meddelelse

> Du sludrer... som sædvanligt.

Det er muligt, mine er det da, og de ved det ikke engang selv

M.V.H....Benny..

Fra : Karina

Dato : 23-05-05 14:58

"Karina" <ingen@email.her> wrote in message
> [...]
> står IAMS We don´t buy when dogs and cats die. Tag et billede hvor du/ i
> holder den i hånden sammen med jeres hund og sende den til den mail der

Jeg kan så fortælle, at jeg har kontaktet dyrenes beskyttelse og de er også
ganske forfærdet over det video klip man kan se. De vil nu undersøge sagen
nærmener.

Mange hilsner

Karina

Fra : Kito

Dato : 24-05-05 06:23

> [...]
> også
> ganske forfærdet over det video klip man kan se. De vil nu undersøge sagen

Dyrenes beskyttelse vil også have savet alle træerne ned i Aalborg for at
forhindre at rågefugle bygger rede i dem, uden at tænke på sangfuglene og
insekter der også lever i træerne?
Samtidig vil de have de rågefugle der bliver skudt, gravet ned og ikke som
nu brugt til menneske føde. De smager himmels og er forøvrig en delikatesse.
Topmål af dumhed.

vh
Poul

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 24-05-05 10:04

> [...]
også
> ganske forfærdet over det video klip man kan se. De vil nu undersøge sagen

Tjaa, lad os slå fast, at alle forsøg, kan være forfærdelige, og nogle ser
forfærdelige ud... Nogle er det også, andre ser værre ud end de er, og igen
nogle helt andre, ser ganske tilforladelige ud, men er i realiteten, langt
værre end dem, som man syntes så forfærdelige ud.
Men de har alle en ting til fælles.... De skulle gerne gøre det bedre, for
alle de andre... Eller sikre, at alle de andre ikke bliver udsat for det.
Så der må vel forventes, at der er et klart formål med forsøget, og at det
er blevet godkendt hos de offentlige myndigheder, som der, hvis jeg ikke
husker helt galt, skal godkende samtlige forsøg, før de løber af stabelen.

Men det er jo forholdene i DK, hvordan de så er, der hvor de forsøgsdyr du
omtaler, befinder sig.... Det ved jeg ikke. Men det er svært, ikke at have
medlidenhed med forsøgsdyr... Men de er heller ikke lette at undvære. Så
man skal jo huske på, det er nemt at protestere, men det kan være svært at
finde brugbare alternativer.

M.V.H.....Benny..