redhat
Fra : Devito

Dato : 31-05-01 14:57

Hej
Jeg har lige dl linux redhat 7,1 fra redhats ftp.
Jeg har kun dl iso af cd1, cd2 og powertools, og brændt dem.
Men når jeg installere redhat og den beder om cd 2, kan den ikke mounte
cdromdrevet når jeg sætter cd2 i!
Mvh
Devito

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 31-05-01 15:10

Devito wrote:
> Men når jeg installere redhat og den beder om cd 2, kan den ikke mounte
> cdromdrevet når jeg sætter cd2 i!

Kan CD'en læses fra en anden maskine/en anden OS-installation på samme
maskine?

--
Lars Kongshøj

Fra : Devito

Dato : 31-05-01 15:51

cd 1 kan læses i windows, men hverken powertools eller cd2 kan !!

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 31-05-01 17:41

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 31-05-01 23:52

Hejsa.

Devito wrote:

> [...]
> Jeg har kun dl iso af cd1, cd2 og powertools, og brændt dem.
> Men når jeg installere redhat og den beder om cd 2, kan den ikke mounte

Det er sikkert en fejlbrænding. Du kan gøre to ting: Brænde forfra eller
installere fra en harddisk. Det sidste gjorde jeg. I lighed med dig
downloadede jeg iso'erne (i øvrigt fra sunsite.dk som er langt hurtigere).
Herefter lavede jeg en installationsdiskette hvorefter jeg bootede med
den.

Installationsprogrammet spurgte om jeg ville installere fra cd'ere eller
fra harddisken, hvortil jeg svarede: Fra harddisken og skrev en sti til
det sted hvor iso'erne befandt sig (i øvrigt på en fat32-partion). Så
kørte det.

Bemærk at man altid kan mounte en iso fra Linux.

mvh
Martin

Fra : Devito

Dato : 31-05-01 18:50

Hvordan laver jeg sådan en diskette ??

Fra : Jesper Petersen

Dato : 31-05-01 22:08

>Hvordan laver jeg sådan en diskette ??

Hvis du gør det i Windows, skal du bruge rawrite.exe og boot.img. Rawrite
laver disketten ud af boot.img for dig. Kan ikke lige huske, hvor de ligger på
Sunsite, men jeg kan maile dem, hvis det har interesse (1.4mb).

Jesper

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 01-06-01 00:18

Fra : Devito