Rep af Drejeskivetelefon
Fra : Kenneth

Dato : 21-05-05 12:33

Hej

Jeg skal bruge noget hjælp til at reparere en gammel Kirk drejeskivetelefon

Problemet er at den ikke ringer?? (bund printet med klokkerne er OK er
testet på anden tlf)

Alt andet virker.
Man kan sagtens ringe op til en anden, men når han ringer til mig kan jeg
ikke høre det! men hvis man tager den fungere det fint nok.

Mvh.

Kenneth

Fra : N

Dato : 21-05-05 23:39

> [...]
> Man kan sagtens ringe op til en anden, men når han ringer til mig kan jeg
> ikke høre det! men hvis man tager den fungere det fint nok.

Muligvis at kondensatoren er defekt. *Bør* side i serie med klokken og er
der for at forhindre jævnspænding i at nå klokken.

Og så er det ikke en drejeskivetelefon. En drejeskive er noget man i sidste
århundrede brugte til at vende et damplokomotiv på.
Det hedder en nummerskivetelefon.

Allan