problemer med JS på Mac..
Fra : lars

Dato : 21-05-05 11:17

hej NG
jeg har benyttet følgende JS fra http://www.phoenixv.dk/

--------------------------

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<head>
<title>Glidende fade-tekst</title>
#minDiv {
visibility: hidden;
position: relative;
width: 400px;
background-color: transparent;
color: #000000;
font-family: Verdana, sans-serif;
font-size: 10px;
filter: alpha(opacity=0);
-moz-opacity: 0;
}
<script type="text/javascript">
akt = null;

var i, l;

function visTxt(nr) {
if (akt != nr) {
akt = nr;
t = document.getElementById("minDiv");
t.style.visibility = "hidden";
t.innerHTML = document.getElementById("txt" + nr).innerHTML;
t.style.left = -20;
if (document.all)
t.filters.opacity = 0;
else
t.style.MozOpacity = 0;
i = 0;
l = -20;
t.style.visibility = "visible";
loopTxt();
}
}

function loopTxt() {
++i;
t = document.getElementById("minDiv");
l += Math.ceil((0 - l) * 0.25);
if (l > 0)
l = 0;
t.style.left = l;
if (document.all)
t.filters.alpha.opacity = i * 5;
else
t.style.MozOpacity = (i * 5) / 100;
if (i < 20)
setTimeout("loopTxt();", 50);
}
</script>
</head>
href="#" onClick="visTxt(2); return false;">Vis tekst 2</a> <a
href="#" onClick="visTxt(3); return false;">Vis tekst 3</a><br
/><br />

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Sed
sollicitudin libero volutpat nunc vestibulum rhoncus. Phasellus
ante. Etiam dignissim nunc ac metus. Phasellus in felis quis
turpis tincidunt rutrum. Mauris venenatis egestas elit. Nullam
non odio ac risus sodales adipiscing. Curabitur lectus augue,
volutpat at, ultrices ac, venenatis sed, velit. Aliquam erat
volutpat. Suspendisse potenti. Ut orci justo, consectetuer non,
pharetra eget, fringilla in, tortor. Aliquam tempor arcu nec
purus. Sed fermentum elit id eros. In adipiscing porta tellus.<br
/><br />
Etiam eros massa, porta a, congue non, iaculis quis, mi. Donec at
augue. Duis tincidunt. Donec arcu tortor, iaculis nec, tristique
a, accumsan a, lorem. Phasellus eget tellus. Sed sit amet leo
quis augue hendrerit euismod. Morbi nec velit. Donec nec tortor.
Pellentesque erat. In felis. Donec eu orci. Duis ornare mi non
est. Nunc varius.
Bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla
bla.<br />
[...]
PhoenixV PhoenixV PhoenixV PhoenixV PhoenixV PhoenixV<br />
PhoenixV PhoenixV PhoenixV PhoenixV PhoenixV PhoenixV<br />
PhoenixV PhoenixV PhoenixV <a
href="http://www.phoenixv.dk">PhoenixV PhoenixV PhoenixV<br
/>
PhoenixV PhoenixV PhoenixV PhoenixV PhoenixV PhoenixV

--------------------------------------

men det virker tilsyneladende ikke på mac.. er der nogn der kan
hjælpe med at tilrette det således at det kan bruges eller har en
god idé til en løsning..

(jeg har skrevet med manden bag scriptet og han havde desværre
ikke mulighed for at hjælpe)

På forhånd tak

Venlig Hilsen Lars Bach

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-05-05 11:30

lars skrev:

> hej NG
> jeg har benyttet følgende JS fra http://www.phoenixv.dk/

[snip, ca 100 linjers kode]

> men det virker tilsyneladende ikke på mac..

Hej Lars. Det er en dårlig ide at sende hele sider i usenetindlæg.
Giv hellere et link til din side - det er langt lettere at arbejde
med.

Fortæl også konkret hvad du forventer siden skal gøre/kunne og
under hvilke omstændigheder den ikke virker (fx hvilken browser/-
version du anvender på Mac).

Se evt. artiklen her før du svarer:
<http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : lars

Dato : 21-05-05 12:03

Hej Jens, tak for dit svar..

> Giv hellere et link til din side - det er langt lettere at arbejde
> med.

Fet har jeg beklageligvis ikke mulighed for pt., derfor den lange
smøre.. men jeg kan selvfølgelig give et link til
http://www.phoenixv.dk/arkiv.html hvor scriptet ligger under
'teksteffekter'.

> Fortæl også konkret hvad du forventer siden skal gøre/kunne og
> under hvilke omstændigheder den ikke virker (fx hvilken browser/-
> version du anvender på Mac).

Jeg er ikke selv Mac bruger, men det er en af mine veninder derimod,
og hende skulle jeg selvfølgelig lige blære mig lidt for og vise
siden frem.. hehe.. dårlig idé.. men såvidt jeg forstod på hende
brugte hun IE i Mac version.. Jeg har selv testet det i IE og FF
(win) og FF (linux) og der virker det upåklageligt..

Med Venlig Lars Bach

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-05-05 20:38

lars wrote:

> Fet har jeg beklageligvis ikke mulighed for pt., derfor den lange
> smøre..

Med din internetforbindelse følger vel også en smule serverplads, hvor du
kan lægge en side ud. Ellers kan man helt gratis få noget serverplads hos
f.eks. www.frac.dk

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-05-05 08:36

lars skrev:

> Fet har jeg beklageligvis ikke mulighed for pt., derfor den
> lange smøre..

Som Erik skriver, har man som regel adgang til lidt serverplads via
sin udbyder eller via et gratissite.

> men jeg kan selvfølgelig give et link til
> http://www.phoenixv.dk/arkiv.html hvor scriptet ligger under
> 'teksteffekter'.

Har du (eller din veninde) testet scriptet på Mac dér?

> såvidt jeg forstod på hende brugte hun IE i Mac version..

IE Mac er en "besværlig" browser, forstået på den måde at den har
relativt mange fejl og den opfører sig anderledes end mange af de
gængse browsere. Udviklingen af den er desuden stoppet - MS laver
ikke længere nye udgaver til Mac.

Jeg ved alt for lidt om IE5/Mac til at kunne vejlede i forhold til
et specialscript som det du linker til, men jeg vil foreslå din
veninde at skifte browser. Til Mac er standardbrowseren vist nok
Safari - der skulle være en ganske glimrende browser. Derudover kan
de store alternative browsere, Firefox og Opera, også fås til MacOS
(Operas nyeste udgave, version 8 er dog kun i beta til Mac).
Specielt til Mac kan man også få browseren Camino:
<http://www.caminobrowser.org/> (en Gecko-klon - altså bygget på
samme html-motor som Firefox og Mozilla).

Firefox kan hentes her:
<http://www.mozilla.org/products/firefox/all>
- og Opera her:
<http://www.opera.com/download/>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : lars

Dato : 24-05-05 22:51

> Har du (eller din veninde) testet scriptet på Mac dér?

Ja, men stadig kun i IE..

> Jeg ved alt for lidt om IE5/Mac til at kunne vejlede i forhold til
> et specialscript som det du linker til, men jeg vil foreslå din
> veninde at skifte browser.

hehe.. det har jeg allerde gjort, men min 'frygt' gjaldt nu mere at
det overhovedet ikke fungerede på Mac..

Tak for svar

Mvh Lars Bach