timed triggers? findes det?
Fra : Kim Schulz

Dato : 21-05-05 09:35

hejsa
Er der nogen RDBMS som understøtter en form for timed triggers hvor
triggeren bliver fired på en timer even og ikke på en DELETE/INSERT/
osv. ? Altså hvor man ikke skal til at starte en eller anden agent der
kan køre et sql query på et givent tidspunkt.

--
Kim Schulz | Stop Software patents before it is too late!
Geek by nature |

Fra : Nis Jorgensen

Dato : 21-05-05 11:49

On Sat, 21 May 2005 10:35:00 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

> [...]
>osv. ? Altså hvor man ikke skal til at starte en eller anden agent der
>kan køre et sql query på et givent tidspunkt.

Oracle har noget i den retning som svjh hedder "dbms jobs". Men jeg
synes det er nemmere at bruge cronjobs. Nogen grund til ikke at goere
det paa den maade?

/Nis
--
Nis Jorgensen
Midlertidigt uden ae oe og aa. Jeg beklager.

Fra : Kim Schulz

Dato : 21-05-05 12:17

On Sat, 21 May 2005 12:49:02 +0200
Nis Jorgensen <nis@superlativ.dk> wrote:

> Oracle har noget i den retning som svjh hedder "dbms jobs". Men jeg
> synes det er nemmere at bruge cronjobs. Nogen grund til ikke at goere
> det paa den maade?

Det var mere et generelt spørgsmål for at finde ud af om det var et
almindeligt koncept eller om ikke var noget der fandtes.
Ideen er at databasen selv skal styre det hele, hvilket cron jo ikke
ligefrem kan siges at være.

--
Kim Schulz | Fundanemt Content Management system:
Geek by nature | http://www.fundanemt.com