lys
Fra : gert

Dato : 21-05-05 07:34

Må man tænde og slukke lyset flere gange om dagen, eller kan fiskene ikke
lide det.
fx kl. 6:00-700 og igen 16:00-22:00

/Gert

Fra : Jan F.

Dato : 21-05-05 11:16

"gert" <klovn@removethis.c.dk> skrev i en meddelelse
> Må man tænde og slukke lyset flere gange om dagen, eller kan fiskene ikke
> lide det.

Jeg ved ikke om der er lavet undersøgelser der påviser dette. Det er heller
ikke muligt at spørge fiskene, så du må bruge din sunde fornuft og du har
allerede en ide om de måske ikke synes om det. Jeg vil anbefale at du ikke
gør det, det kan muligvis stresse fiskene og stress er en af hyppigste
årsager til sygdom.
Hvis du er tvivl, så er du altid på den sikre side ved at lægge dig tæt op
af naturen.

Jan

Fra : BC

Dato : 22-05-05 08:54

"Jan F." <itjfREMOVE_THIS@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hyppigste årsager til sygdom.
> Hvis du er tvivl, så er du altid på den sikre side ved at lægge dig tæt op

der skulle være lavet nogle undersøgelser omkring det, kan selvfølgelig ikke
huske hvor jeg har set det
men i Tyskland er det meget brugt med delt lysperiode, det er med til at
holde algerne nede, det generer
ikke planter eller fisk, men algerne trives bedst ved en lang og u-abrudt
lysperiode

/Brian