imap_mime_header_decode
Fra : Peter Kjær

Dato : 21-05-05 07:18

Hejsa,

Nogen der kan hjælpe mig i den rigtige retning, hvis jeg skal benytte
imap_mime_header_decode i PHP?

--
/Peter
www.dacor.dk - Dykning i Danmark

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-05-05 17:25

On Sat, 21 May 2005 08:17:48 +0200, "Peter Kjær"
<peterFJERNES@dacor.dk> wrote:

>Nogen der kan hjælpe mig i den rigtige retning, hvis jeg skal benytte
>imap_mime_header_decode i PHP?

PHP-manualen har et eksempel på brugen af denne funktion:
http://php.net/imap_mime_header_decode

Alternativt kan du kigge på Mail_Mime, hvor der også er eksempler i
manualen:
http://pear.php.net/manual/en/package.mail.mail-mimedecode.example.php

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter Kjær

Dato : 22-05-05 09:48

> PHP-manualen har et eksempel på brugen af denne funktion:
> http://php.net/imap_mime_header_decode

Ja det har jeg set, men jeg er blevet fortalt at min PHP er "compiled
without imap" som åbenbart er krævet for "imap_mime_header_decode"

og så er det jo lige hvordan man får gjort det?

Fra : Jacob Atzen

Dato : 22-05-05 12:44

On 2005-05-22, Peter Kjær <peterFJERNES@dacor.dk> wrote:

> Ja det har jeg set, men jeg er blevet fortalt at min PHP er "compiled
> without imap" som åbenbart er krævet for "imap_mime_header_decode"
>
> og så er det jo lige hvordan man får gjort det?

Hvis du har et webhotel er den eneste måde at få adgang til
imap-funktionerne, at skrive og høre dem om hotellet vil sørge for de
bliver tilgængelige.

Hvis det er din egen server kommer det an på, hvilket operativsystem du
bruger.

- Jacob Atzen

Fra : Peter Kjær

Dato : 22-05-05 13:16

> Hvis det er din egen server kommer det an på, hvilket operativsystem du
> bruger.

Jeg køre på en Windows 2000

Fra : Jacob Atzen

Dato : 22-05-05 14:37

On 2005-05-22, Peter Kjær <peterFJERNES@dacor.dk> wrote:

> Jeg køre på en Windows 2000

Jeg er ikke klar over, hvorvidt imap udvidelsen overhovedet kan
oversættes på Windows, måske nogen andre kan svare på det.

- Jacob Atzen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-05-05 23:42

On 22 May 2005 13:37:25 GMT, Jacob Atzen <jacob@aub.dk> wrote:

>Jeg er ikke klar over, hvorvidt imap udvidelsen overhovedet kan
>oversættes på Windows, måske nogen andre kan svare på det.

I mine ingen øjne til at compile selv, medmindre man vitterligt har
meget specielle behov. Så hellere hente binaries fra phps eget site.

php-5.0.4-Win32.zip lader dog til at indeholde en php_imap.dll, så mon
ikke? Langt de fleste extensions findes uden videre i
Windows-zipfilen.

Peter skal kigge i php.ini, tjekke at extension_path står til mappen
med .dll-filerne i, og så enable php_imap.dll:
extension = php_imap.dll

... og så genstarte webserveren. Så burde der være imap-understøttelse.

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter Kjær

Dato : 03-06-05 15:50

> Peter skal kigge i php.ini, tjekke at extension_path står til mappen
> med .dll-filerne i, og så enable php_imap.dll:
> extension = php_imap.dll

Hej igen,

Så har jeg fået prøvet ovenstående, men så hænger alt PHP, og virker igen så
snart jeg udkommentere php_imap.dll igen :(

Nogen gode forslag hvorfor den hænger så snart man enabler php_imap.dll?