BD7-II og Memory Adressing
Fra : Klaus M. Jensen

Dato : 21-05-05 02:26

Hejsa..

Sidder her med et lidt ældre Bundkort, Abit BD7-II, og en Adaptec 1210SA
Sata Raid controller..

Har ikke kunne få Windows Install til at finde harddisken selv om jeg fint
kan patitionere den med selvstændige værktøjer etc..

Nogen der ved om BD7-II understøtter "large memory mapped adress ranges" ?
Controlleren kræver det men har egentlig taget forgivet at boardet
understøtter mapningen men er nu i hvivl efter som det ikke virker.. hehe

På forhånd tak
-Klaus

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-05-05 14:57

"Klaus M. Jensen" <Izemage@gmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
>
> Har ikke kunne få Windows Install til at finde harddisken selv om jeg
> fint kan patitionere den med selvstændige værktøjer etc..

SATA læses som tredjeparts controller ligesom med SCSI og kræver man
trykker F6 under install når besked vises. Senere vil installationen så
bede om diskette med driveren til controlleren (bemærk evt. særlig
mappestruktur med txtsetup.oem i root)

--
Bjarke Andersen

Fra : Klaus M. Jensen

Dato : 21-05-05 17:32

yes yes.. hehe
Har efter hånden kørt med forskellige Raid controllere i nogle år.. hehe
Det er ikke driveren der er problemet :)