Fosfor barber
Fra : Henrik Jensen

Dato : 21-05-05 01:30

Hej,

har lige købt nogle fosfor barber idag i plantorama, man jeg kan ikke finde
noget info om dem!? Er det en "mislabeled" fisk?
Den har en grønligt skær når den står rigtigt i lyset

MVH

Henrik Jensen

Fra : Jan F.

Dato : 21-05-05 06:11

"Henrik Jensen" <henrik_jensen@mail.dkkk> skrev i en meddelelse

> har lige købt nogle fosfor barber idag i plantorama, man jeg kan ikke
> finde
> noget info om dem!? Er det en "mislabeled" fisk?
> Den har en grønligt skær når den står rigtigt i lyset

Det er altid svært at identificere fisk med dansk navn, måske er det er en
Puntius denisonii du har anskaffet dig.

mvh Jan

Fra : Pernille Impey

Dato : 21-05-05 11:44

"Jan F." <itjfREMOVE_THIS@ofir.dk> wrote in message

> Det er altid svært at identificere fisk med dansk navn, måske er det er en
> Puntius denisonii du har anskaffet dig.
>
> mvh Jan

Fosforbarber er en kulturvariant af Barbus tetrazona.

PI

Fra : Mian

Dato : 23-05-05 11:49

"Jan F." skrev i en meddelelse

> Det er altid svært at identificere fisk med dansk navn, måske er det er en
> Puntius denisonii du har anskaffet dig.

Jeg er klar over det bare er et forslag men Puntius Denisonii ser altså
således ud
http://www.corydorasworld.com/modules.php?set_albumName=videos&id=Puntius_Denisonii&op=modload&name=Videos&file=index&include=view_photo.php

En vild flot fisk som er forholdsvis dyr. Desuden bliver fisken stor omkring
10-15 cm.

Jeg er helt enig med Pernille i at den fosforbarber som man plejer at kunne
købe i butikkerene går under Barbus tetrazona

Mvh Michael

Fra : Jan F.

Dato : 23-05-05 15:18

"Mian" <michaelandersenI@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er klar over det bare er et forslag men Puntius Denisonii ser altså
> således ud

Nu var der ikke noget billede med....

Jan