Strikkeopskrift der driller
Fra : Jeanette Thorup

Dato : 20-05-05 20:46

Jeg er sprunget ud af skabet og sidder med garn, strikkepinde og
opskrift. Er nået så langt at jeg skal til at strikke ærmegab, og det
driller. Mest fordi jeg ikke helt forstår strikke opskriften.

Der står :

Når arbejdet måler 36 cm. lukkes af til ærmegab, i hver side for 8,2
m.
Herefter strikkes 2 m sm i beg og slutn af hver 2. p 8 gange = 103 m
tilbage.

Det der driller er : i hver side for 8,2 m.

Håber der er en strikkeglad der kan hjælpe mit håbløse forsøg på at
strikke.

--
Jeanette

Fra : Inger Buchard

Dato : 20-05-05 21:24

"Jeanette Thorup (slet CZU9L)" <jeanette.thorup@CZU9Lmail.dk> skrev i en
meddelelse news:11166185670.963399479578072@dtext.news.tele.dk...
> [...]
>

> Det der driller er : i hver side for 8,2 m.
>

> Håber der er en strikkeglad der kan hjælpe mit håbløse forsøg på at

Passer masketallet med, at du først lukker 8 masker i hver side = 16
derefter 2 i hver side = 4
og så 8*2= 16 masker
ialt 36 masker?
Det er logisk at lukke en længere række (8 m) først, så 2 og så en del
enkelt-lukninger - det giver en rund 'udskæring'

Inger

Fra : Jeanette Thorup

Dato : 20-05-05 21:32

Inger Buchard <ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> skrev:

> [...]
>Det er logisk at lukke en længere
>række (8 m) først, så 2 og så en del
>enkelt-lukninger - det giver en rund 'udskæring'

Hej Inger

Det kommer til at passe med antal masker *jubii*

Lige et spørgsmål mere: er det kun på retsiden jeg tager maskerne
ind ?

Tak for din store hjælp !!
--
Jeanette

Fra : Inger Buchard

Dato : 21-05-05 08:16

> Hej Inger
>
> Det kommer til at passe med antal masker *jubii*
>
> Lige et spørgsmål mere: er det kun på retsiden jeg tager maskerne
> ind ?

Nej

Hvor der står:
'Når arbejdet måler 36 cm. lukkes af til ærmegab, i hver side for 8,2
m.'

skal du lukke 8 m først på en retpind, derefter på en vrangpind - ellers
kommer du jo til at sidde med strikketråden for enden af lukningen;
ligesådan med de 2 masker.

Hvor der står:
'Herefter strikkes 2 m sm i beg og slutn af hver 2. p'

skal du lave en sammenstrikning i begyndelsen og slutningen af en retpind.
Første sammenstrikning laves i bagsiden af masken - det lægger
sammenstrikningen som en raglan-sammenstrikning ind over stykket. Sidste
sammenstrikning strikkes som en normal retmaske, det lægger venstre sides
raglan-lignende sammenstrikning ind over stykket . De indtagninger ville jeg
lægge efter en kantmaske, det gør kanten pænere

Inger

Fra : Jeanette Thorup

Dato : 22-05-05 21:39

> [...]
>normal retmaske, det lægger venstre sides
>raglan-lignende sammenstrikning ind
>over stykket . De indtagninger ville jeg

Hej Inger

Mange tak for din hjælp

Nu går det rask afsted igen med strikkepindende
--
Jeanette