Style Af <input type="file"
Fra : Mr.D

Dato : 20-05-05 20:32

Hvordan erstatter jeg "Browse" knappen i et <input type="file" felt med et
billede?
Jeg har ikke kunne finde nogle brubare eksempler på nettet.

----
Mr.D

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-05-05 21:45

Mr.D skrev:

>Hvordan erstatter jeg "Browse" knappen i et <input type="file" felt med et
>billede?

Det er en af de meget få ting, der ikke kan ændres, formentlig af
sikkerhedshensyn.
--
Knud

Fra : Mr.D

Dato : 20-05-05 21:51

Knud Gert Ellentoft skrev:
> Det er en af de meget få ting, der ikke kan ændres, formentlig af
> sikkerhedshensyn.

Det er da bare overhovedet ikke intuitivt!

Det tætteste på jeg kom på noget der (næsten) fungerede var denne:
http://www.quirksmode.org/dom/inputfile.html
Men det er en utrolig dårlig løsning som jeg ikke engang vil overveje.

Jeg har det bare dårligt med at skulle give op, og dermed have en hjemmeside
med et gennemført design, minus upload siden.

----
Mr.D

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-05-05 22:20

Mr.D skrev:

>Det er da bare overhovedet ikke intuitivt!

Det er nu engang sådan, at der er visse ting som man ikke kan
style, da de egentlig ikke er en del af webdesignet, men hentes
fra styresytemet.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-05-05 23:45

Mr.D wrote:
> Hvordan erstatter jeg "Browse" knappen i et <input type="file" felt
> med et billede?
> Jeg har ikke kunne finde nogle brubare eksempler på nettet.

Som Knud allerede har fortalt dig, er det en del af styresystemet på den
enkelte maskine. At der står 'Browse' hos dig indikerer, at dit styresystem
er engelsksproget. På et dansksproget styresystem ville knappens tekst være
'Gennemse'.

Lad være med at gå og blive dårlig på grund af det. Din hjemmeside ser
sikkert rigtig fin ud. Men da knappen ikke er en del af din hjemmeside - den
er en del af brugerens browser/system - vil det bare være sådan og det er
ikke dit ansvar.

Andre mennesker har en fiks ide med at skulle ændre farverne på browserens
scrollbar. Det kan desværre lade sig gøre i IE og nogle Opera (i sidstnævnte
dog kun, hvis brugeren aktivt har tilladt det) men i min browser - Firefox -
kan du heldigvis heller ikke ændre noget der. Scrollbaren i min browser er
en del af min browser og ikke en del af nogen andens hjemmeside.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 21-05-05 01:57

Mr.D wrote:
> Hvordan erstatter jeg "Browse" knappen i et <input type="file" felt med et
> billede?
> Jeg har ikke kunne finde nogle brubare eksempler på nettet.

Det kan man ikke.

Personlig synes jeg heller ikke at man bør style form felter, da det er
brugerens værktøj og ikke designerens legetøj.

Win XP, Mac og Opera har sådan nogle flotte knapper som brugeren er vant
til, hvorfor lave om på det og risikere at forvirre brugeren.

Roger Johansson har lavet en artikel om hvordan forskellige browsere på
forskellige operativsystemer styler form elementer.

http://www.456bereastreet.com/archive/200410/styling_even_more_form_controls/

Prøv at bid mærke i hans konklusion "...waste of time".

Vil du død og pine styre det 100%, så skal du over og lege med noget flash.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/