? udlejning af CV
Fra : BJ

Dato : 20-05-05 19:02

Hej

Jeg ville høre om der er nogen der kunne hjælpe mig??
Jeg påtænker mig at sætte min CV til udlejning på en campingplads, men
hvordan forgår sådanne noget??

Ejerne skal jo have penge af leje og jeg tjerner noget, men hvordan gøres
det??

PÅ FORHÅND TAK

MVH
Bj

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 21-05-05 08:18

"BJ" <h8722@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan forgår sådanne noget??
>
> Ejerne skal jo have penge af leje og jeg tjerner noget, men hvordan

Først skal du finde en campingplads som er interesseret - og så skal I
finde
ud af en udlejningspris, som jo selvfølgeligt afhænger af vognens stand,
telt og tilbehør m.v. Den pris kan lejrchefen nemt finde, han skal blot
kigge på hvad det koster for tilsvarende vogne andre steder.

Så skal I finde ud af, hvem der skal betale for den standplads, som vognen
skal stå på - sådan 6-8.000 kr. pr. år - og endeligt skal I blive enige om
fordelingen af lejeindtægten. Da lejrchefen nok vil påstå, at han jo har
arbejdet med udlejningen og tilsynet med vognen (herunder rengøring mellem
udlejningerne) så vil han jo nok foreslå en 60/40-fordeling - med de 60%
til
ham. Ellers tror jeg ikke, at han er særligt interesseret - der er ledige
vogne nok, som han selv kan udleje, uden at skulle dele med nogen. Og ud
af
dine 40% skal du så betale for leje af standpladsen.

Så skal du lige huske, at din campingvognsforsikring skal ændres, så den
gælder for udlejningsvogn. Ellers har du ingen dækning for de skader der
sker under udlejning. Dette kan hurtigt trække yderligere 1.500 - 2.000
kr.
ud af budgettet i mer-præmie.

Og så for at være helt på en sikre side, skal du også huske, at udlejning
af
campingvogn er et erhverv - og at du derfor skal beskattes af overskuddet.

Nu har jeg vist gjort alt for at skyde ideen i sænk - det var ikke
meningen.
Men du bad jo om svar

Det store spørgsmål er derfor, om du synes der er penge nok i det for dig,
når du gør alt op - og herefter om du kan finde en campingplads, som vil
indgå aftalen med dig.

/Flemming U

Fra : Steen ?bel?e

Dato : 21-05-05 21:08

> [...]
> når du gør alt op - og herefter om du kan finde en campingplads, som vil

Hej Flemming
Det kan gøres meget enklere.
Stil vognen op på en standplads og udlej den selv.
Det er ikke noget campingfatter overhovedet skal indblandes i, bortset
fra at han skal indkræve overnatningsgebyrer fra dem der bor i vognen.
Gebyret for standpladsen dækker jo kun familien der har vognen, så
derfor skal lejerne selvfølgelig betale alm takst
Forsikringen har heller ikke noget problem, da kaskoen dækker
karosseriskader og dem skulle der ikke gerne komme nogen af, da vognen
jo ikke kører.
Man skal bare sørge for at ta et depositum der er stort nok til at
dække evt småskader og manglende rengøring.
Indtægt/skat af udlejning !
Jamen, hvem ved at du lejer ud?

Men ellers opretter du bare campingvognen som et firma, så skal man
betale skat af evt overskud, men har så også fradragsret for udgifter,
såsom afskrivning af vognens værdi, vægtafgift, forsikring, leje af
standplads m.m. Når alt dette er trukket fra tror jeg overskuddet er
blevet til underskud hvilket så giver et fradrag i din personlige
indkomst.
Altså har du fået resten af befolkningen til at hjælpe med at
financere din campingvogn

mvh
Steen Æbeløe

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 22-05-05 08:21

"Steen ?bel?e" <steen-h@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er ikke noget campingfatter overhovedet skal indblandes i, bortset
> fra at han skal indkræve overnatningsgebyrer fra dem der bor i vognen.

Nu kender jeg ikke alt til alle campingpladser - hvem gør i øvrigt det? -
men på de pladser, hvor vi kender til reglerne for standpladser, står det
direkte i sæson-kontrakten, at denne kun gælder for den familie, som ejer
vognen, samt at denne ikke må udlejes.

> Gebyret for standpladsen dækker jo kun familien der har vognen, så
derfor
skal lejerne selvfølgelig betale alm takst.

Derfor skal prisen for sæsonpladsen også indgå i udlejers regnestykke,
sådan
som jeg skriver

> [...]
> jo ikke kører.
> Man skal bare sørge for at ta et depositum der er stort nok til at dække

Nåh nej - jeg tænkte slet ikke på, at give råd til skattesvindlere.

> [...]
indkomst.

> Altså har du fået resten af befolkningen til at hjælpe med at financere

Jamn dette er jeg slet ikke uenig i - hvis der er tale om udlejning i
større
stil. Hvis der kun udlejes i f.eks. 3 uger, så løber du dog ind i
problemer
med Told og Skat, der næppe vil acceptere hele omkostningsdelen for resten
af året. Og når du bruger vognen privat, vil du vel også skulle beskattes
af
dennne værdi.

>Vi har vores tre LMC-vogne forsikret ved trekroner, som udlejningsvogne,
og
vi giver ikke ret meget over 2000 kr pr vogn for kasko, så en merpræmie i
den størrelse du taler om, er helt hen i vejret.og der står i policen
"Campingvogn til udlejning"

Se det gør selskaberne lidt forskelligt, men jeg gætter på, at du er
forsikret som momspligtig erhvervskunde, og dermed ikke får moms betalt på
reparationerne. Visse selskaber vil slet ikke tegne udlejningsforsikring,
hvis du ikke er momsregistreret, da de så nemt kan komme i moms-klemme.
Udlejning er altid erhverv - og så vil selskabet trække momsen ud af
reparationen, men har ikke noget sted at opkræve den, hvsi du ikke er
momsregistreret.

Og.........så har jeg nok læst det oprindelige indlæg som en privat
person,
der ville leje sin cv ud i nogle perioder, for at tjene lidt - og ikke som
en professionel udlejningsvirksomhed, sådan som du angriber løsningen. Og
det sidste kan jeg jo ikke fortænke dig i - det er jo din metier.

/Flemming U

Fra : Steen ?bel?e

Dato : 21-05-05 21:14

Fra : Steen ?bel?e

Dato : 21-05-05 15:50

"BJ" <h8722@hotmail.com> wrote in message news:<428e2624$0$63693$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> [...]
> hvordan forgår sådanne noget??
>
> Ejerne skal jo have penge af leje og jeg tjerner noget, men hvordan gøres

Kig ind på www.kloster-trailerudlejning.dk og send en mail til mig.
Så sender jeg dig nogle oplysninger.

mvh
Steen