dagens hundehelt
Fra : Ralph

Dato : 20-05-05 17:13

Altså IKKE en hund der var helt, men en der reddede en hund.

Ville I have gjort det??

En medarbejder på vores minkfarm tog idag sin hund med på jobbet, hun havde
selv trimmet den og var så stolt af det at hun syntes vi skulle se den - det
var der sådan set ikke noget i vejen for.

Men hunden har det med at springe over ting (hegn, plankeværk, mure etc.) og
den så en fin rund mur på ca. 175-180 cm, DEN skulle da prøves, OG HUN
KUNNE -JUBIIII, problemet var bare at der var fire meter ned på den anden
side, incl. ½ meter gylle = 500 kubikmeter minkpis og -lort.

Min kompagnon gik så ned i tanken (jeg ved ikke hvormange forskellige gasser
der er nede i en sådan tank, men jeg tror ikke det er ilt der mest af) og
bar en 30 kg´s hund op af en stige.

Hvem her i gruppen ville have ventet på Falck??

--
venligst
Ralph

Fra : Bjarne K.

Dato : 20-05-05 18:39

> [...]
> af) og bar en 30 kg´s hund op af en stige.
>
> Hvem her i gruppen ville have ventet på Falck??

Skulderklap til manden herfra.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Is

Dato : 21-05-05 23:48

> Skulderklap til manden herfra.

( når han har været i bad )

Erik Isager

Fra : qfha

Dato : 20-05-05 19:16

Er du da vimmer. Selvfølgelig havde jeg gjort det.
Det var godt hun gjorde det, hunden ville vil ellers ikke have
overlevet, hvis der er så mange gasser i tanken.
mvh
qfha

http://www.kandu.dk/

Fra : Ralph

Dato : 20-05-05 20:18

"qfha" <qfha.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Er du da vimmer. Selvfølgelig havde jeg gjort det.
> Det var godt hun gjorde det, hunden ville vil ellers ikke have
> overlevet, hvis der er så mange gasser i tanken.

Tjaa, nu var jeg der ikke selv under selve redningsauktionen, men hvad ville
du tænke hvis du så en overskrift i morgendagens EkstraBlad "tre børn mister
far under forsøg på at redde hund"

Som sagt - jeg var der ikke, og ved ikke hvordan jeg selv ville have
reageret - men min første tanke var at det var tåbeligt at kravle ned i en
gylletank uden iltforsyning, nu gik det godt, og alle var glade, men Falck
var på vej.............

Iøvrigt var det IKKE hundens ejer der reddede den, jeg tror ikke mange
kvinder kunne bære en 30 kg´s panikslagen hund fire meter op ad en stige,
HVIS ejeren selv havde forsøgt så ville overskriften sikkert have været en
realitet(med visse modifikationer).

--
venligst
Ralph

Fra : Thomas

Dato : 20-05-05 20:46

Jeg kan kun give Ralph ret.

Hvad er det man lærer i første hjælp med hensyn til gylletanke, brønde osv.?
Disse steder er meget lumske/farlige, og er ikke et sted man går ned i UDEN
friskluftsudstyr.

Man tænker dog ikke rationelt i visse situationer, og personen tænkte nok
ikke på hvad der kunne være sket. Og hvilke følger/konsekvenser det ville få
for ens familie.

Rationelt set ville man nok ikke risikere livet "bare" for en hund, og efter
min egen personlige mening, skal man heller ikke sætte alt på spil, og
dermed risikere liv og lemmer for at redde en sådan. (Dyr generelt)

Hilsen Thomas

Fra : Is

Dato : 21-05-05 23:53

> [...]
> gylletank uden iltforsyning, nu gik det godt, og alle var glade, men Falck

Nu var det vel ikke en lukket beholder ? så noget ilt vil der da være !

Erik Isager

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-05-05 10:16

"Is" <detteerminnewsmailadresse2@get2net.dk> wrote in message
Falck

> Nu var det vel ikke en lukket beholder ? så noget ilt vil der da være !

Da ikke hvis amoniakken er tungere.

Fra : Is

Dato : 23-05-05 19:01

> "Is" <detteerminnewsmailadresse2@get2net.dk> wrote in message
> en
> Falck

> Da ikke hvis amoniakken er tungere.
---

Hvis det er en åben beholder, og de tal der er oplyst er nogen lunde
rigtige, så er det en 4000 m3 gyllebeholder, med en diameter på ca 31 meter.
Så vil selv en meget lille vind sørge for nogen luftudskiftning.

Jeg siger ikke det er ufarligt - men jeg havde også gået efter hunden, hvis
ellers der er en stige eller trin til rådighed.

Erik Isager

Fra : N/A

Dato : 20-05-05 20:37

Fra : jopa

Dato : 20-05-05 20:37

jopa skriblede bla:

Glemte lige at skrive at jeg nok også ville have gjort det bare ikke hvis
tanken var fuld

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 21-05-05 07:23

On Fri, 20 May 2005 18:12:32 +0200, "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>bar en 30 kg´s hund op af en stige.
>
>Hvem her i gruppen ville have ventet på Falck??

han er ikke nogen helt, han er for dum simpelthen ! tænk at risikere
sit liv for en hund, og så enda ikke ens egen, hvis det havde været
ens egen så havde man måske gjordt det instinktivt, der er altså mange
mennesker der er døde af at prøve at rede andre mennesker, og at ham
her så satser sit liv på at rede en fremmed hund, det er vist bare
tegn på dumhed, han har sikkert fået en ordentlig velfortjent
skidebalde af konen når han kom hjem.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-05-05 10:17

"Punish the deed, not the breed." <skriv@ikke_til_denne_mail.com> wrote in
message news:dgkt8193i836olmq3c02l3qa8g8thu6u0e@4ax.com...

og

> han er ikke nogen helt, han er for dum simpelthen !

Enig.

> [...]
> her så satser sit liv på at rede en fremmed hund, det er vist bare
> tegn på dumhed, han har sikkert fået en ordentlig velfortjent

Og af Falckmændene.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-05-05 10:15

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message
> Hvem her i gruppen ville have ventet på Falck??

Her (rækker hånden op) (nu fremgik det dog ikke om man kunne gå med hovedet
oven over kanten)
Jeg vil ikke gøre mine børn faderløse pga. en hund.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-05-05 10:18

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message
>
> Her (rækker hånden op) (nu fremgik det dog ikke om man kunne gå med
hovedet
> oven over kanten)

Jo det gør, jeg skulle bare læse bedre, der stod noget med 4 m.

Så jeg fastholder at jeg vil vente på Falck, måske endda selv om det havde
være min egen hund

Fra : Mikael Antonsen

Dato : 24-05-05 07:46

Ja lod os da svine manden til fordi han redder den stakkels hund.
Man kunne jo eventuelt bare HOLDE vejret?... det er jo ikke sådan at
bare du sniffer til de gasser.. BANG så er du død.
Når folk tit dør i gylletanke sker det tit pga de ikke kan komme op igen.

-Mikael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-05-05 10:31

"Mikael Antonsen" <pc@thihi.dk> wrote in message
> Ja lod os da svine manden til fordi han redder den stakkels hund.

Jeg har ikke svinet nogen til.

> Man kunne jo eventuelt bare HOLDE vejret?... det er jo ikke sådan at
> bare du sniffer til de gasser.. BANG så er du død.

Hvis du indånder ren ammoniak så er det tæt på, du drukner vist indefra.
Desuden så vil dine øjne løbe så meget i vand så du intet kan se.

> Når folk tit dør i gylletanke sker det tit pga de ikke kan komme op igen.

Nej.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Mikael Antonsen

Dato : 24-05-05 11:45

Christian B. Andresen wrote:
> "Mikael Antonsen" <pc@thihi.dk> wrote in message

> Jeg har ikke svinet nogen til.
Jeg henviste ikke direkte til dig, men til de folk der sagde manden var
"dum"

> Hvis du indånder ren ammoniak så er det tæt på, du drukner vist indefra.
> Desuden så vil dine øjne løbe så meget i vand så du intet kan se.
Du indånder ikke noget hvis du holder vejret.
Og hunden har åbenbart været ret tæt på stigen, da man ikke vader rundt
i en gylletank.
Det er rigtig du får vand i lungerne ja, hvis du indånder det.

> Nej.
Er det nu jeg så skal skrive "jo de gør" igen.. og så ping pong resten
af vejen?