Dobbelt op
Fra : Peer Krogh Petersen

Dato : 20-05-05 16:52

Hej

Er det det nogen, der har oplevet at de er blevet "opgraderet" under central
Borups Allé ??

mvh

Peer

Fra : Palle Jensen

Dato : 20-05-05 18:19

Den 20 maj 2005 mumlede Peer Krogh Petersen noget i denne stil:

> Er det det nogen, der har oplevet at de er blevet "opgraderet"
> under central Borups Allé ??

Nope. Er på Borups Alle snoren og er ikke blevet doblet.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : TBC

Dato : 21-05-05 11:29

"Palle Jensen" <PHJensen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nope. Er på Borups Alle snoren og er ikke blevet doblet.

"På Borups Alle snoren"? ....Jeg troede at på Borups Alle var noget i
retning af "stativet" hvor fra de fleste af snorerne udgik. Så det kunne
undre at brugerne ikke var blevet opgraderet der af alle steder i landet.

Men det er måske kun i forbindelse med TDC Kabel-TV at Borups Alle´ er
hovedstationEN?

( http://shor.ter.dk/921053294 )

TBC

Fra : Palle Jensen

Dato : 21-05-05 11:36

Den 21 maj 2005 mumlede TBC noget i denne stil:

> [...]
> noget i retning af "stativet" hvor fra de fleste af snorerne
> udgik. Så det kunne undre at brugerne ikke var blevet opgraderet

- Så "stativet". Eller "fordeleren". "Centralen" hvis vi skal være
helt billedlige

> Men det er måske kun i forbindelse med TDC Kabel-TV at Borups
> Alle´ er hovedstationEN?

Ved jeg faktisk ikke..?

> ( http://shor.ter.dk/921053294 )

Kan ikke se linket i hverken FireFox eller I.E.? Var det noget
spændende?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : TBC

Dato : 21-05-05 12:24

> - Så "stativet". Eller "fordeleren". "Centralen" hvis vi skal være
> helt billedlige

Dit billede er nu fint nok, det jeg mente at *spørge om* var om den central
du var på, ikke var at betragte som den mest "centrale" af centraler, for nu
at være lidt retorisk i stedet.

Det har ikke noget med at gøre at jeg vender mig imod dit metafor eller
ville være pedant om hvilke metaforer der var mest korrekte. - Det var en
måde at stille et spørgsmål på (til hele gruppen) for selv at blive klogere.

> Ved jeg faktisk ikke..?

> Kan ikke se linket i hverken FireFox eller I.E.? Var det noget
> spændende?

Kræver http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html

....En udredning om TDC's fibernet og dets og hovedstationen på Borups Alle
.....I hvertfald forbindelse med Kabel-TV.

TBC

Fra : Palle Jensen

Dato : 21-05-05 13:37

> [...]

> metafor eller ville være pedant om hvilke metaforer der var mest
> korrekte. - Det var en måde at stille et spørgsmål på (til hele

Det er i orden. Forstod ikke dit spørgsmål i bunken af metaforer så.

Jeg ved ikke hvilket niveau central Borups Alle centralen er faktisk.
Udover at det sikkert er en større central en andre. Jeg er selv
interesseret i at vide noget om et evt. central hieraki og
opgraderings logikken, men ingen har endnu haft kendskab til det,
eller har ikke villet udtale sig. Det bærer en tidligere tråd vist
også præg af

> Kræver http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html

Har Acrobat Reader installeret? Hmm....

> ...En udredning om TDC's fibernet og dets og hovedstationen på
> Borups Alle ....I hvertfald forbindelse med Kabel-TV.

Lyder ellers spændende..

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 21-05-05 13:40

On Sat, 21 May 2005 13:24:07 +0200, "TBC" <this.is@fake.emailadress>
wrote:

>Dit billede er nu fint nok, det jeg mente at *spørge om* var om den central
>du var på, ikke var at betragte som den mest "centrale" af centraler, for nu
>at være lidt retorisk i stedet.

Her er et par bud på andre "meget centrale" centraler: slt, arc, hc,
alb.

Og hvilket net taler vi om? TDC har mange net. Du har givet en
reference til Kabel-tv-nettet, der findes også IP-nettet og
telefonnettet.
Disse net benytter en underliggende infrastruktur, så man kan også
tale om ATM-nettet, SDH-nettet og fiber-nettet.

Spørgsmålet er så hvordan man definerer "mest central" i et net, der
ikke er organiseret i en træstruktur.

Derfor er der intet af det jeg har skrevet ovenfor der giver mening.

/Jarlskov

Fra : TBC

Dato : 21-05-05 20:00

"Lasse Jarlskov" <lasse@jarlskov.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvilket net taler vi om? TDC har mange net. Du har givet en
> reference til Kabel-tv-nettet, der findes også IP-nettet og
> telefonnettet.

Jeg er faldet over, og har kunnet finde materiale om Kabel-tv nettet. Ud fra
de oplysninger jeg læste der blev jeg interesseret og spurgte derfor til om
Borups Alle´ så også er var at "betragte som hovedstationEN", i forbindelse
med anden infrastruktur end kabel-tv. Jeg spørger fordi jeg er nysgerrig, og
ikke har noget imod at få at vide ting jeg ikke i forvejen ved.

Skal jeg spørge mere specifikt kunne jeg f.eks spørge igennem hvilken
central[er?] i IP-nettet TDC hæfter sig fast på DiX'en. Er det forskelligt
afhængigt af hvor man bor i landet, eller er routen for alle kunder i landet
igennem det samme knudepunkt? Hvor ligger i givet fald knudepunktet/erne.
Igennem hvad og hvor er der forbindelserne til udlandet?

> Disse net benytter en underliggende infrastruktur, så man kan også
> tale om ATM-nettet, SDH-nettet og fiber-nettet.

Hvad er forskellen på SDH-nettet og fiber-nettet?

> Spørgsmålet er så hvordan man definerer "mest central" i et net, der
> ikke er organiseret i en træstruktur.

For kabel-tv's vedkommende er Borups Alle tilsyneladende "mest central" i
den forstand at der ifølge hvad jeg kan læse mig til her er "et
højteknologisk knudepunkt", og der "På hovedstationen trækkes alverdens tv-
og radiokanaler ned fra satellitter" og at dette knudepunkt "sikrer, at 125
digitale og 40 analoge tv-signaler døgnet rundt når sikkert frem til knap en
million husstande i hele landet"

Det var jeg personligt meget overrasket over at læse, da jeg havde en helt
anden forestilling om at nettet var langt mere "decentral", sådan at f.eks
MTV's signalet modtaget i kabelnettet i Aalborg, ikke var modtaget fra en og
samme parabol på taget på Borups Alle, som når man så det på kabelnettet i
København.

Derfor var jeg interesseret i at høre om det kun var for kabel-tv strukturen
at det forholder sig sådan, eller jeg skal have revideret mine
forestillinger om IP-nettet.

> Derfor er der intet af det jeg har skrevet ovenfor der giver mening.

Du omtaler da i hvert fald "et net, der ikke er organiseret i en
træstruktur", hvilket passer bedst med den forestilling jeg i forvejen har.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 21-05-05 23:32

On Sat, 21 May 2005 21:00:17 +0200, "TBC" <this.is@fake.emailadress>
wrote:

>Skal jeg spørge mere specifikt kunne jeg f.eks spørge igennem hvilken
>central[er?] i IP-nettet TDC hæfter sig fast på DiX'en.

Dem der er nærmest. Lyngby og Virum er det vist.

>Igennem hvad og hvor er der forbindelserne til udlandet?

I hvert fald Hasselager, Kolding og Albertslund - sikkert flere.

/Jarlskov

Fra : TBC

Dato : 22-05-05 09:30

> Dem der er nærmest. Lyngby og Virum er det vist.

Så sidder man i Hjørring, skal man igennem Lyngby eller Virum for at komme
igennem til en anden udbyders kunde i Ålborg?

> I hvert fald Hasselager, Kolding og Albertslund - sikkert flere.

Ok, ikke just steder der ikke slår en som grænsebyer, så til udlandet er der
mindre "strækstruktur" end med Dix'en?

TBC

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 22-05-05 11:27

On Sun, 22 May 2005 10:30:19 +0200, "TBC" <this.is@fake.emailadress>
wrote:

>Så sidder man i Hjørring, skal man igennem Lyngby eller Virum for at komme
>igennem til en anden udbyders kunde i Ålborg?

Ja, sådan er det for de flestes tilfælde, men TDC har vist direkte
forbindelser med de største danske ISP'er flere steder i landet.

F.eks. fra mig til dig:
| 3 19 ms 19 ms 19 ms geth0-0.cr1-khk.ip.cybercity.dk [212.242.18.97]
| 4 19 ms 18 ms 19 ms pos4-0.cr2-khk.ip.cybercity.dk [212.242.6.170]
| 5 20 ms 19 ms 19 ms so-1-1-0.155M.bynxj2.ip.tele.dk [195.215.109.5]
| 6 23 ms 24 ms 26 ms pos4-0.622M.bynxg2.ip.tele.dk [195.249.11.210]

En direkte udveksling mellem Cybercity og TDC på Byen central.

eller fra Slet til mig:
| 1 fe-1-1-0-105.100M.sltnxj2.ip.tele.dk (193.162.154.14) 0.882 ms 0.673 ms 0.646 ms
| 2 pos4-2.155M.arcnxg1.ip.tele.dk (195.249.12.245) 1.122 ms 1.031 ms 1.003 ms
| 3 so-1-3-0.622M.arcnxj2.ip.tele.dk (83.88.12.30) 0.912 ms 0.847 ms 0.824 ms
| 4 pos3-0.cr1-arc.ip.cybercity.dk (195.215.109.10) 0.802 ms 0.795 ms 0.755 ms

En direkte udveksling mellem Cybercity og TDC på Århus C.

>Ok, ikke just steder der ikke slår en som grænsebyer, så til udlandet er der
>mindre "strækstruktur" end med Dix'en?

Jeg forstår ikke "strækstruktur".
Et gæt kunne være at TDC ikke har særligt meget trafik over DIX og
derfor ikke behøver at have den forbindelse så centralt i nettet som
udlandsforbindelserne. Men det er t vildt gæt.

Læg mærke til at disse ting generelt ikke er noget jeg ved - det er
noget jeg gætter ud fra traceroutes og andet godt.

/Jarlskov

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 22-05-05 11:32

On Sun, 22 May 2005 12:27:26 +0200, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk>
wrote:

>Ja, sådan er det for de flestes tilfælde, men TDC har vist direkte
>forbindelser med de største danske ISP'er flere steder i landet.

Men f.eks. for Forskningsnettet har du ret:
> [...]
| 3 pos1-0.2488M.arcnxg2.ip.tele.dk (83.88.13.2) 1.216 ms 2.651 ms 1.095 ms
| 4 so-0-0-0.2488M.albnxu1.ip.tele.dk (83.88.13.10) 5.201 ms 5.238 ms 5.298 ms
| 5 pos3-0.2488M.virnxg1.ip.tele.dk (80.63.80.122) 5.549 ms 5.331 ms 5.339 ms
| 6 so-1-0-0.622M.virnxj2.ip.tele.dk (83.88.0.78) 5.479 ms 5.183 ms 5.450 ms
| 7 herman.fsknet.lyngby.forskningsnettet.dk (192.38.7.1) 5.656 ms 5.244 ms 5.479 ms
| 8 130.225.242.46 (130.225.242.46) 12.031 ms 11.306 ms 11.165 ms
| 9 192.38.59.85 (192.38.59.85) 11.273 ms 11.402 ms 11.385 ms

Fra Slet via Århus, Albertslund og Virum til Forskningsnettet via DIX
i Lyngby og til Ålborg universitet.

/Jarlskov

Fra : TBC

Dato : 25-05-05 11:22

> Men f.eks. for Forskningsnettet har du ret:

Ok, tak for info. Så beholder jeg roligt min eksisterende forestilling om
ip-nettets opbygning.

TBC

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 21-05-05 14:02

> Kan ikke se linket i hverken FireFox eller I.E.?

Arh... du er bare for utålmodig :)

Hint: Det er en halvtung fil, giv tid...

--
Michael
http://vindenand.dk/catalog/ - kig forbi

Fra : Palle Jensen

Dato : 21-05-05 18:56

Den 21 maj 2005 mumlede Michael Kjærsgård noget i denne stil:

> Arh... du er bare for utålmodig :)
>
> Hint: Det er en halvtung fil, giv tid...

Tak

TDC kunne bare doble min linie! Så ville det hjælpe

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : StoneWare

Dato : 21-05-05 08:51

"Peer Krogh Petersen" <peer@krogh.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er det det nogen, der har oplevet at de er blevet "opgraderet" under
> central Borups Allé ??
>
> mvh

Jeg har en kammesjuk i Hundested som fik at vide at der ikke skete noget de
første 4 uger, men her i Torsdags fik han sin upgrade.......så der er altså
gang i den..............ude i landet

Fra : Renè

Dato : 21-05-05 09:13

"StoneWare" <HejMedDig@NoSpam.Net> wrote in message

> [...]
de
> første 4 uger, men her i Torsdags fik han sin upgrade.......så der er

ringede ind i går ,og aftalte en opgraderings tid med dem ,til mandag

Fra : Palle Jensen

Dato : 21-05-05 10:03

Den 21 maj 2005 mumlede StoneWare noget i denne stil:

> Jeg har en kammesjuk i Hundested som fik at vide at der ikke
> skete noget de første 4 uger, men her i Torsdags fik han sin
> upgrade.......så der er altså gang i den..............ude i
> landet

Og jeg bestilte en opgradering (upload) for nogle dage siden. Den fik
jeg i går. Så de kan godt finde ud af det hos TDC. (<ironi> Selvom de
skal helt ud til centralen og skifte elektronikken ud </ironi>)

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-05-05 12:08

"Palle Jensen" <PHJensen@gmail.com> wrote in message

> Og jeg bestilte en opgradering (upload) for nogle dage siden. Den fik
> jeg i går. Så de kan godt finde ud af det hos TDC. (<ironi> Selvom de
> skal helt ud til centralen og skifte elektronikken ud </ironi>)

Det kan jo være der skal tænkes lidt i deres backbone, om bestemte centraler
skal have opgraderet udstyret for at få enhurtigere linie ud af centralen.

Fra : Peer Krogh Petersen

Dato : 24-05-05 17:14

Er idag blevet opgraderet

Fra : Palle Jensen

Dato : 24-05-05 19:43

Den 24 maj 2005 mumlede Peer Krogh Petersen noget i denne stil:

> Er idag blevet opgraderet

Tillykke!

Så kan vi endvidere konkludere at det ikke engang er hele centraler
der opgradere af gangen. Måske fordi det er en stor en af slagsen

Venter stadig...

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Lars

Dato : 17-06-05 08:34

øhh dobbelt op på hvad?
selskab?

Fra : Palle Jensen

Dato : 19-06-05 19:59

On 17 jun 2005, Lars wrote in dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> øhh dobbelt op på hvad?
> selskab?

Arhva?

Hastighed/TDC