Vurdering af computerkøb
Fra : Frederik David Lykke~

Dato : 31-05-01 13:43

Jeg overvejer at udskifte den gamle PII 333@416 med noget lidt bedre, men
før jeg kaster mig ud i det, ville jeg lidt høre andres meninger, ser det ok
ud??? kan der spares nogle steder fordi 13000 er lige i overkanten på SU!!!

AMD Duron 900mhz 881,50
Iwill KK266-R 1683,50 (købes hos OcUK da det ikke findes i DK
256mb PQI pc166 860
Hercules Guillemot Prophet 4500,
Kyro II chipsæt, 64MB TV-OUT 1525
Silverado køler 595
Ibm 60gxp 40gb 1465
LG electronics 12x/40x dvd 725
Samtron PLG 96P 19" 2895
Logitech light mus + tastatur 625
Chieftec TL-01w kabinet (amd godkendt) 795

Pris 12490

undskyld det roder lidt men sådan er det jo.

Hilsen Frederik

Fra : KE

Dato : 31-05-01 14:25

> [...]
> Samtron PLG 96P 19" 2895
> Logitech light mus + tastatur 625
> Chieftec TL-01w kabinet (amd godkendt) 795

Hejsa Frederik (og I andre)

Nu har jeg ikke vildt forstand på tingene, men vover alligevel pelsen og
påpeger at www.bj-trading.dk har et grafikkort magen til til blot 995 eller
så... Geforce 2 ganske vist! Og ram kan da også fåes billigere..... hvis
PC133 og PC166 kan byttes.

Fra : Thumb

Dato : 31-05-01 14:49

On Thu, 31 May 2001 14:43:04 +0200, "Frederik David Lykkegaard
Gustafsen" <fdlg@surfmail.dk> wrote:

> [...]
>ud??? kan der spares nogle steder fordi 13000 er lige i overkanten på SU!!!

tja, 1100 kan den vel godt, f.eks. 7x160=1120 eller lidt mindre.

>Iwill KK266-R 1683,50 (købes hos OcUK da det ikke findes i DK
drøm af et bundkort !
>256mb PQI pc166 860
med visa kort kan du købe direkte hos crucial, se link på
http://www.ocworkbench.com
pas på at du får det fra UK (uden told). Det skulle blive 600 kr + 12
£ for forsendelse, altså ca. 100 sparet. De Crucial fås cas2 og er
også gode.

>Hercules Guillemot Prophet 4500,
>Kyro II chipsæt, 64MB TV-OUT 1525
hm,tja geforce2 mx kort fås jo for ned 600 kr.
(32 Mbyte ram)

>Silverado køler 595

hvis du køber et codegen kabinet hos Datatel (Folehaven), så kan der
på det monteres en kabinetblæser på bagsiden, som blæser kold luft hen
over cpu-køleren. Så er en tyst coolermaster > 1.2 GHz rigeligt til en
1.33 GHz cpu. Kabinetblæser f.eks. enlight til 199 kr. + køler 199 +
400 for kabinet: ialt 800 kr.
Jeg bruger selv den løsning: Tbird 1200 er 45 grader under spil.
Codegen er måske ikke de pæneste, men støjen er lav. Mest blæsende
lyd.

>Ibm 60gxp 40gb 1465
>LG electronics 12x/40x dvd 725
>Samtron PLG 96P 19" 2895
>Logitech light mus + tastatur 625
cordless vel ?

>Chieftec TL-01w kabinet (amd godkendt) 795
>
>Pris 12490

Så det var kun 600 + 900 + 100 sparet.

Tja, det er dyrt. Kan du ikke genbruge noget ?
Du kan få epox 8k7a og pc2100 ddr ram for de samme penge, amd 760
chipset. Men jeg ved godt at Iwill'en har et ekceptionelt godt lydkort
onboard.
Læs review (af begge bundkort) på http://www.socketa.com

hilsen

John

Fra : Frederik David Lykke~

Dato : 31-05-01 15:08

> [...]
> pas på at du får det fra UK (uden told). Det skulle blive 600 kr + 12
> £ for forsendelse, altså ca. 100 sparet. De Crucial fås cas2 og er

hvis jeg køber det i uk skal jeg så betale VAT på 17%, 25% moms eller
intet???

Fra : Henrik Dissing

Dato : 31-05-01 17:14

On Thu, 31 May 2001 16:08:18 +0200, Frederik David Lykkegaard Gustafsen
wrote:

>hvis jeg køber det i uk skal jeg så betale VAT på 17%, 25% moms eller
>intet???

VAT 17%, som måske, måske ikke, er indregnet i prisen fra starten. Udover at
VAT er billigere end Moms, slipper du også for at betale afgift af fragten.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Fritze

Dato : 31-05-01 16:05

> AMD Duron 900mhz 881,50

den er da ret lille...hellere spare på noget af det der kommer herunder og
så få en større

> Iwill KK266-R 1683,50 (købes hos OcUK da det ikke findes i DK
> 256mb PQI pc166 860

Er det ikke et DDR board? så passer rammene jo ikke.

> Hercules Guillemot Prophet 4500,
> Kyro II chipsæt, 64MB TV-OUT 1525

kors et Geforce 2 er vel rigeligt.

> Silverado køler 595

Sådan en stor køler til den bette cpu? det er da overkill....en Volcano II
eller lign kan da gør det.

Fra : Henrik Dissing

Dato : 31-05-01 17:16

On Thu, 31 May 2001 17:05:01 +0200, Fritze wrote:

>Sådan en stor køler til den bette cpu? det er da overkill....en Volcano II
>eller lign kan da gør det.

Ikke uden at støje meget mere.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Jakob Bakke

Dato : 01-06-01 09:23

On Thu, 31 May 2001 17:05:01 +0200, "Fritze" <Fritze76@hotmail.com>
wrote:

>Er det ikke et DDR board? så passer rammene jo ikke.

Ikke så vidt jeg kan se.

http://www.iwill.net/products/spec.asp?ModelName=KK266-R&SupportID=

Ram specifikationerne er som følger:

3 x DIMM sockets up to 1.5GB
Supports PC-133 / PC-100 SDRAM / Supports VCM memory types
Supports 64/ 128/ 256/ 512MB SDRAM moduls
Supports 3.3V unbuffered / registered DIMMs

Men jeg synes det er et dyrt kort. Hvorfor ikke købe et der er lidt
billigere, og så bruge pengene et andet sted f.eks. på skærmen.

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 31-05-01 17:15

"Frederik David Lykkegaard Gustafsen" <fdlg@surfmail.dk> skrev i en
meddelelse news:9f5eej$737$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
det ok
> ud??? kan der spares nogle steder fordi 13000 er lige i overkanten på

Du er lidt fedtet med skærmbudgettet. Har du ikke råd til mere, vil jeg
anbefale dig at nøjes med en god 17" skærm. Den bliver du gladere for i
længden...

mvh
Petr

Fra : Frederik David Lykke~

Dato : 31-05-01 17:24

> Du er lidt fedtet med skærmbudgettet. Har du ikke råd til mere, vil jeg
> anbefale dig at nøjes med en god 17" skærm. Den bliver du gladere for i
> [...]

Jeg synes ellers det var et godt køb!?!

Size: 19" (18.0" viewable)
Max Resolution: 1600x1200@76Hz
Dot Pitch: 0,22
HSF: 30-96KHz
VSF: 50-160Hz
Regulations: MPR-II, TCO99(option)
Warranty: 3 Years

Fra : Jacob Riis

Dato : 31-05-01 19:00

Står også selv overfor nykøb, så jeg har lavet lidt research. Det viser sig
at det er Samsung der står bag mærket og de er jo kendt for god kvalitet når
det gælder computerskærme.
Læs evt. en anmeldelse her
www.frostytech.com/articleview.cfm?articleid=489&page=1
Der er flere når man bruger www.google.com og samtron + review

[snip] kan der spares nogle steder fordi 13000 er lige i overkanten på SU!!!

hvis der skulle spares ville jeg nok vælge et billigere bundkort, billigere
køler, en Duron 800 og en 17" i stedet

kig evt her hvis du ikke selv gider samle det www.foeniks-computer.dk ,de
har ok priser

venlig hilsen