Kapitalpension gennem arbejdsgiver
Fra : Thomas Seehausen

Dato : 20-05-05 13:55

Hej
Jeg står overfor at skulle etablere en kapitalpension gennem arbejdsgiveren,
men for at være helt sikker vil jeg gerne spørge om det får nogle
skattemæssige konsekvenser for arbejdsgiveren?

MVH Thomas

Fra : Nico de Jong

Dato : 20-05-05 14:48

"Thomas Seehausen" <seehausen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men for at være helt sikker vil jeg gerne spørge om det får nogle
> skattemæssige konsekvenser for arbejdsgiveren?

Han kan trække det fra i driftsregnskabet. Når det så kommer til
udbetaling,
skal du betale 40% i skat.
Jeg har kørt det på samme måde gennem mit ApS
Nico

Fra : GiWeo

Dato : 20-05-05 15:39

Hejsa

>Jeg står overfor at skulle etablere en kapitalpension gennem arbejdsgiveren,
>men for at være helt sikker vil jeg gerne spørge om det får nogle
>skattemæssige konsekvenser for arbejdsgiveren?

Ikke det fjerneste - det er bare en del af din normale løn der
indbetales af firmaet på en pensionskonto, og for dit vedkommende er
skattefrit !

Firmaet vælger somregel at trække pensionen fra INDEN de afregner med
skattevæsnet så du ikke selv skaæ gøre noget.....

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssidenREMOVE.dk