Nu er jeg lige SUR
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 20-05-05 12:04

Det er sandelig ikke nemt, at ville gøre noget for en "tilløber" medmindre
den altså kender ugedag og klokken, og kommer i div. internaters åbningstid.

Jeg sidder med en lille køn umærket hunkat, som ingen af beboerne vil kendes
ved, et par af de andre beboere har haft "fornøjelsen" af at se og hører den
i mindst en mds
tid, og deres bud er at den er blevet smidt ud af nogle der alligevel ikke
ville have kat

Jeg bor lige ud til en stærkt trafikeret vej, og jeg sætter den f****** ikke
der ud igen, og da jeg ikke vil risikere
noget, hverken slagsmål eller evt. smitte, er mine egne 4
til deres særdeles voldsomme utilfredshed, lukket inde i soveværelset, og
tilløberen er på badeværelset, og jeg kan se frem til 3 dages
"belejringstilstand" fordi det lille pus hverken kender ugedag eller
klokken.

Er der nogen af jer der sidder med et godt råd eller flere ? det eneste jeg
får fat i er tlfsvarere.
--
Marianne Hellemose
Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her

Mahatma Ghandi

Fra : maz

Dato : 20-05-05 13:28

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> se og hører den i mindst en mds
> tid, og deres bud er at den er blevet smidt ud af nogle der alligevel
Åh nej, ikke igen :(

> Er der nogen af jer der sidder med et godt råd eller flere ? det
> eneste jeg får fat i er tlfsvarere.
Har du prøvet Dyreværnet?
Hvad med politiet? Jeg ved, at man kan aflevere bortkomne katte på
politistationen (Halmtorvet), de kører dem så til Dyreværnet - døgnet rundt.
Det hurtigste er at aflevere den selvpå stationen. Deres optageområde er
hele Storkøbenhavn. Prøv deres vagttelefon evt., hvis du da ikke har forsøgt
allerede
http://www.dyrevaernet.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-05 13:34

> Er der nogen af jer der sidder med et godt råd eller flere ? det eneste
> jeg
> får fat i er tlfsvarere.
> --
> Marianne Hellemose

Hej

Dejligt at du har taget den til dig, bare surt at det lille kræ ikke kender
tidspunkterne *G*
Nu ved jeg ikke hvor du er fra.
Men her i Randers, er det en dyrlæge der har et internat. Han bør jo være
der i weekenden, for at holde øje med dyrerne. Evt. som vagtdyrlæge.
Måske der er andre dyrlæger, der kører på samme måde? Prøv at ringe til en
vagt dyrelæge, måske de kan hjælpe dig videre?
Hvad med Falck? Ved ikke om det er en mulighed, om de overhovedet tager sig
af sådan en sag.

Held og lykke.

Hilsen Ditte

Fra : maz

Dato : 20-05-05 13:37

Marianne Hellemose wrote:
> Det er sandelig ikke nemt, at ville gøre noget for en "tilløber"
> medmindre den altså kender ugedag og klokken, og kommer i div.
> internaters åbningstid.
Marianne, så lige på deres hjemmeside/dyreværnet:
Telefontider:
Man - fre: 9:00 - 11:00 og 13:00 - 15:00
Lør - søn: 13:00 - 15:00

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 20-05-05 15:07

Tak for jeres ideer, jeg fik løst problemet ved at ringe til Husum
Dyreklinik, de er dyrlæger for Inges Kattehjem,
og havde et "privat" nummer til dem, så de aftalte at jeg kunne komme ud med
hende og det har jeg lige været

De 3 internater jeg prøvede, KV, I-K og Dyreværnet, havde alle tlf-svarer
med besked om at ringe igen i kontortiden på mandag, jeg prøvede ikke DB
fordi de ikke har internater i nærheden og jeg har ikke bil, men jeg vil
helt sikkert huske på Kbh's politi næste gang en lille fortabt mis kommer
forbi.

Nu skal jeg så bare prøve at "glemme" hvordan hun "græd" da hun kom i buret
hos I-K

Fra : maz

Dato : 20-05-05 15:30

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> Dyreklinik, de er dyrlæger for Inges Kattehjem,
> og havde et "privat" nummer til dem, så de aftalte at jeg kunne komme
Det var da godt, at du kunne aflevere hende med så kort varsel.

> [...]
> prøvede ikke DB fordi de ikke har internater i nærheden og jeg har
> ikke bil, men jeg vil helt sikkert huske på Kbh's politi næste gang
Har jo selv prøvet for ikke så længe siden med en lille blandingskat til
Kbh's Politi. Jeg betingede mig blot, at de *skulle* give mig besked,
såsnart de havde afleveret katten på internatet (Dyreværnet). Man skal
presse lidt på, så de kører ud med katten i løbet af relativ kort tid (og
lev med at de anser een for at være lettere "skudt i bolden" og "fanatisk"
kattetosset, men pyt!) - ellers skal den sidde i en lille transportkasse i
mange timer - på stationen :(

> Nu skal jeg så bare prøve at "glemme" hvordan hun "græd" da hun kom i
> buret hos I-K
Trods alt bedre end at den bare flakker rundt. Mon ikke de tager sig godt af
den og kan finde den et bedre og nyt hjem? Men ja, det er lige forfærdeligt
hver gang. Endnu en kat reddet Marianne :)

/M

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 20-05-05 15:46

Maria skrev
<Trods alt bedre end at den bare flakker rundt. Mon ikke de tager sig godt
af den og kan finde den et bedre og nyt hjem >

Helt sikkert, om jeg så ville have været nødt til selv at finde det nye
hjem. Jeg kan slet ikke forlige mig med tanken om løse katte, her lige ud
til "autobanh'en" og da slet ikke sådan en ung fertil en, jeg får
hjertekvababbelse hver gang jeg ser en "løs" kat nede i krydset, Tårnvej og
Slotsherrensvej

Fra : Kate

Dato : 20-05-05 17:57

"Marianne Hellemose" <dsl189745@vip.cybercity.dk> wrote in

> hjertekvababbelse hver gang jeg ser en "løs" kat nede i krydset,
> Tårnvej og Slotsherrensvej

Det kan jeg dælme godt forstå, det er også et grumt sted at færdes som
lille mis.
Håber at hun hurtigt får sig et nyt hjem, som vil tage sig godt af
hende.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.