Valg af programmeringssprog til ASP.NET
Fra : Frowning Freezer

Dato : 20-05-05 05:47

Går ud fra at denne gruppe også omhandlet emnet ASP.NET - ellers må I
lige retlede mig.

Jeg begyndte for 5-6 år siden i ASP/vbscript (m. MS Access), men for
2,5 år siden gik jeg helt og holdent over til PHP/MySQL (hvilket jeg i
dag er lykkelig for jeg gjorde!), men nu kunne jeg godt tænke mig så
småt at få lidt kendskab til ASP.NET (men ikke for at forlade PHP!),
da jeg har på fornemmelsen at det er bliver svært at komme helt uden
om monopolet MS! Anyway, i den forbindelse ved jeg ikke rigtig om jeg
skal vælge VB.NET eller C# som sprog.

Min frygt for at bruge C# er at det jo ligner PHP temmelig meget og
jeg ved ikke om jeg så vil kunne holde de 2 sprog adskilt eller om jeg
vil begynde at får svært ved at holde styr på hvad der er hvad!
Derudover kan VB.NET og C# vil sådan cirka det samme...

Der må være nogen af jer der har lidt god erfaring med det, som de
forhåbentlig kunne tænke sig at dele med mig?

Fra : Niels Henriksen

Dato : 20-05-05 07:04

ezer" <pub1@hverdag.dk> wrote in message

> [...]
> vil begynde at får svært ved at holde styr på hvad der er hvad!
> Derudover kan VB.NET og C# vil sådan cirka det samme...

Personlig har jeg valgt ikke at kode i ASP.NET, da jeg ikke har lyst til at
lære et nyt sprog. I forvejen kan jeg kode i VB, ASP, Delphi, Java, PHP og
har ikke haft problemer med at adskille sprogene. Selvom man nogle gange
godt kunne tænke sig at nogle af sprogene kan noget som de andre kan ;)

Men hvis C# og PHP ligner hinanden meget, så syntes jeg at du burde satse på
C#

--
Niels Henriksen
www.netopcom.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-05-05 09:17

Frowning Freezer skrev:

> Går ud fra at denne gruppe også omhandlet emnet ASP.NET - ellers må I
> lige retlede mig.

Du skal over i dk.edb.programmering.dotnet. Alle .net-spørgsmål -
herunder asp.net - hører hjemme der.

Hvis du søger lidt tilbage i gruppen, kan du finde flere tråde om valg
mellem vb.net og c#.

--
Jens Gyldenkærne Clausen