Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Euro til Kroner
Fra : Dopedog

Dato : 19-05-05 20:00

Hejsa.

Jeg har 85 EURO som jeg skal have vekslet til danske kroner. Hvad koster det
at veksle dem ? Jeg vil gøre det i min egen bank (BG Bank) hvis det har
nogen betydning.

På forhånd tak !

-Ronnie

Fra : alexbo

Dato : 19-05-05 20:45

"Dopedog" skrev

> Jeg har 85 EURO som jeg skal have vekslet til danske kroner. Hvad koster
det
> at veksle dem ? Jeg vil gøre det i min egen bank (BG Bank) hvis det har
> nogen betydning.

Ca. 30 kr. + en dårlig kurs, du vil få mere ud af det ved at bruge dem, nu
hvor turistsæsonen er på vej, er der mange muligheder for at bruge Euro i
DK.

mvh
Alex Christensen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-05-05 21:25

In article <428ce233$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Dopedog wrote:
> [...]
> at veksle dem ? Jeg vil gøre det i min egen bank (BG Bank) hvis det har

Jeg har Danske Ekstra, og dermed gratis valutaveksling. Så det kommer
nok an på din kontoform.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 19-05-05 22:03

Dopedog wrote:

> Jeg har 85 EURO som jeg skal have vekslet til danske kroner. Hvad koster det
> at veksle dem ? Jeg vil gøre det i min egen bank (BG Bank) hvis det har
> nogen betydning.

Hvis du har besluttet hvor, du vil veksle, så vil du nok få det bedste
svar ved at spørge der.

Som Alex skriver, kan du evt. betale med dem i Danmark, men der skal du
kigge rigtigt godt efter kursen. En anden mulighed er Forex og lignende
steder, som typisk veksler til en dårligere kurs end banken - men uden
gebyrer.

M.v.h.

Jonathan

--
Er din email vigtig? Er du træt af, at din hjemmeside er nede?
Stabilt webhotel på redundant setup med daglig backup.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-05-05 22:17

On Thu, 19 May 2005 23:03:08 +0200, Jonathan Stein <jstein@image.dk>
wrote:

>En anden mulighed er Forex og lignende
>steder, som typisk veksler til en dårligere kurs end banken - men uden
>gebyrer.

Så vidt jeg ved, så er det kun gebyrfrit at veksle til udenlandsk
valuta - ikke den anden vej (med mindre man har en kvittering, så man
kan "bevise", at den udenlandske valuta er "købt" hos Forex). Jeg har
af samme grund gemt mine kvitteringer fra Forex, selvom pengene er
brugt (det kunne jo være, at jeg en dag skulle veksle den anden vej,
bare med nogle "andre" penge).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Vind gratis unlock - tilmeld dig nyhedsbrevet på hjemmesiden.

Fra : Henrik B.

Dato : 20-05-05 07:26

"Dopedog" <dopedogDELETETHIS@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Jeg har 85 EURO som jeg skal have vekslet til danske kroner. Hvad koster
> det at veksle dem ? Jeg vil gøre det i min egen bank (BG Bank) hvis det
> har nogen betydning.

Hvis du er en såkaldt go' bankkunde, kan du vel bare sige til din
bankrådgiver, at du IKKE vil betale vekselgebyr...