Dynamisk html -- Hvordan
Fra : Kasper Lindberg

Dato : 19-05-05 12:22

Hej alle

Jeg kunne godt tænke mig at give min hjemmeside, lidt mere liv.

Jeg leder derfor efter en god tutorial, eller lign. om Dynamisk
html (DHTML)

de eksempler og andet, jeg har fundet har af en eller anden grund
ikke virket (ordentligt).

Jeg leder efter noget helt basalt, da jeg heller ikke er så stærk
mht. javascript.
er der nogen der ved hvor jeg kan lære det?

/Kasper

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kristian Kjærgaard

Dato : 21-05-05 16:57

Kasper Lindberg <NoSp@m.org> skrev:
>Jeg leder derfor efter en god tutorial, eller lign. om Dynamisk
>html (DHTML)

http://udvikleren.dk/article.php?aid=126&techid=9
http://udvikleren.dk/article.php?aid=160&techid=9

document.getElementById(element).style.egenskab="værdi"
Denne skabelon kan bruges til RIGTIG, RIGTIG meget! getElementById
kan også skrives som getelementbyid, og et bestemt element skal
kvoteres ...

getElementById("birger") finder det sted, hvor dit tag har
id'et "birger" - <h1 id="birger">Birger</h1>.

MEN for at få fuldt udbytte af DHTML med JavaScript, ville det
være en god idé at læse mange artikler om JavaScript generelt. For
større baggrundsviden vil også give bedre problemløsninger.