UPDATE vil kun acceptere få karakterer
Fra : Lars K. Christensen

Dato : 19-05-05 11:24

Hej

Jeg har et problem med update af en tabel i MySQL. Koden ser sådan ca. sådan
ud:

Dim objConn
Dim objRec
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Set objRec = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
objConn.ConnectionString="DRIVER={MySQL ODBC 3.51
Driver};SERVER=localhost;DATABASE=***;USER=***;PASSWORD=***;"
objConn.open

objRec.Open "nyt", objConn, 3,3
objRec.AddNew

objRec("nytRubrik") = Request.Form("nytRubrik")
objRec("nytTekst") = Request.Form("nytTekst")
objRec("nytKontakt") = Request.Form("nytKontakt")

objRec.Update

Det skulle der jo ikke være mange komplikationer i....

Problemet er, at hvis jeg indtaster mere end et bestemt antal karakter, så
får jeg en fejl. F.eks. kan jeg kun indtaste max. 8 karakterer, selv om der
i MySQL er afsat plads til 20 karakterer ( VARCHAR(20)). Sætter jeg feltet
op til f.eks. 45 karakterer i MySQL accepterer update ca. 11-12 karakterer

Hvis jeg i stedet bruger SQL INSERT er der ingen problemer. Men nu vil jeg
altså helst gøre det med record update....

Har jeg overset et eller andet helt banalt

MVH Lars