Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Valg af ejendomsmægter ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 19-05-05 11:00

Jeg står for at skulle sælge mit hus og købe en mindre lejlighed. Når jeg
skal sælge, så har jeg jo brug for en ejendomsmægler og der er stor forskel
på prisen. Jeg antager at Home f.eks. skal have ca. 50.000 kr. for at sælge
huset medens Robinhus, kun skal have ca. 25.000 kr.

Er der grund til at tro, at man får bedre pris for sit hus, hvis man sælger
gennem en af de dyrere ejendomsmæglere (f.eks. Home) end hvis man sælger
gennem en billig (f.eks. Robinhus)?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-05-05 16:00

In article <428c6415$0$224$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Jakob Munck wrote:
> [...]
> gennem en af de dyrere ejendomsmæglere (f.eks. Home) end hvis man sælger

De fleste giver en gratis vurdering, og min ovenbo havde 3 mæglere
på til at prissætte da han solgte. Han valgte en af de to der havde den
højeste salgspris.

Fra : Michael

Dato : 20-05-05 07:41

"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> sælger gennem en af de dyrere ejendomsmæglere (f.eks. Home) end hvis man
> sælger gennem en billig (f.eks. Robinhus)?

Det er et område hvor der kan spares rigtig mange penge ved at prutte om
prisen, så gør endelig det. Iøvrigt er Home og Robinhus helt forskellige,
idét du selv skal stå for fremvisning ved Robinhus.