RAM spørgsmål
Fra : Craig David

Dato : 31-05-01 11:34

Hejsa
Jeg har en computer som er udstyret med 2 x 128 MB ApAcer SD RAM 7,5 ns =
256 Meg alt i alt.
Jeg kunne nu tænke mig at købe en 256 MB SD RAM 8.0 ns klods, så jeg alt i
alt vil have 512 Meg i maskinen.

1. Kan jeg bare stikke den nye RAM i ved siden af de allerede installerede ?
Eller skal de sidde i en bestemt rækkefølge?
2. Betyder det noget at de 2x128 er 7,5ns mens den nye vil være 8ns?

Tak for svar
CD

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 31-05-01 12:26

"Craig David" <40@c.dk> skrev

> [...]
> 1. Kan jeg bare stikke den nye RAM i ved siden af de allerede
installerede ?
> Eller skal de sidde i en bestemt rækkefølge?

Næh, hvis der er plads til den, så bare prop den i. Men check lige
manualos til dit bundkort, for at være helt sikker på, at de nu også kan
klare 256 Mb blokke. (Det vil jeg tro det kan, men bare lige for at være
på den sikre side)

> 2. Betyder det noget at de 2x128 er 7,5ns mens den nye vil være 8ns?

Nøh.... I Bios kan du stille hastigheden på Ram'en, og du skal muligvis
ændre CAS fra 2 til 3 (hvis den ikke allerede står til det), og dette
vil teknisk set kunne give en lille hastighedsforringelse. Men ikke
noget du vil mærke i praksis - og slet ikke taget forøgelsen af
RAM-mængden i betragtning.

mvh
Peter