NASA instrumenter
Fra : HHH

Dato : 19-05-05 02:55

Er der nogen der ved, om transducere til NASA Clipper ekkolod og log passer
til NASA Target instrumenter.

Hvordan er det nu med ekko-transduceren. Skal den monteres mud bunden i
silicone, eller er der nogen der har den helt rigtige løsning.

v.h.
HHH

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 19-05-05 06:01

"HHH" <news@sletdette3xh-consult.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan er det nu med ekko-transduceren. Skal den monteres mud bunden i
> silicone, eller er der nogen der har den helt rigtige løsning.
>
> v.h.
> HHH

Hej, jeg har prøvet på to måder netop med Nasa Target udgaven. dels med
sikaflex og dels med et rør sat fast i bunden med silicone og derefter
fyldt
madolie i det.
begge metoder fungerer, men jeg har valgt at bibeholde den med røret.

Der er jo ikke så meget kraft i Nasa Target udgaven, så er der blød bund
eller lign. får jeg intet echo... så hvis du ikke har købt echo lod, vil
jeg
nok anbefale dig at købe et kraftigere lod... spcielt når den skal slå
igennem bunden...

mvh
JR

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-05-05 09:05

"HHH" <news@sletdette3xh-consult.dk> skrev

> Hvordan er det nu med ekko-transduceren. Skal den monteres mud bunden i
> silicone, eller er der nogen der har den helt rigtige løsning.

Det er ikke særlig længe siden, jeg diskutterede dette med Klaus Schlichter
fra Lynettens Bådservice. Ifølge ham, så dur det ikke længere at montere
moderne ekkolods tranducere inde i båden. Han siger, at der er flere
forskellige måder, de nye elektroniske ekkolod styrer signalet, herunder
navnlig gain, så den signalreduktion man får, og det er ofte ca. 30%,
simpelthen er med til at forvirre ekkolodet, så man ikke får korrekte
aflæsninger.

Så undersøg nøje, om det kan lade sig gøre at montere indenbords.

Claus
--
Tyverialarm sælges! Kun kr 499,-
Indbygget telefon dialer. 3 styk trådløse rumfølere.

Fra : HHH

Dato : 20-05-05 00:48

> [...]
> Indbygget telefon dialer. 3 styk trådløse rumfølere.
> Helt ny, alt er med i pakken. Nyprisen er næsten kr 1000,-

Kan man få transducere til ekkolod til montering gennem skrog, og kan det
anbefales, eller hvad gør man ellers??

v.h.

HHH

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-05-05 06:17

"HHH" <news@sletdette3xh-consult.dk> skrev

> Kan man få transducere til ekkolod til montering gennem skrog, og kan det
> anbefales, eller hvad gør man ellers??

Hvad står der i NASA's kataloger?

Som udgangspunkt skal man jo følge, hvad de skriver.

Men jeg vil til hver en tid foretrække transducere, som går gennemskroget.
ER det lavet rigtigt, så kan jeg ikke se, hvad der skulle være galt med det.

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 21-05-05 09:05

Ja, da. Det er jo "det rigtige". Indenbords monteringer er udelukkende noget
man gør hvis man er bange for at lave et hul til monteringen.

Bjarke

snip