Erfaring med ekstern netværksrådgiver?
Fra : Thomas

Dato : 18-05-05 20:58

Vi har i vores lille netværksgruppe fundet ud af, at vi nok skal ofre penge
på en professionel til at finde vores bredbåndsløsning (fiber, internet, tv
& ip-tlf). Er der nogen her der har erfaring med rådgivere til dette formål?
Og som kan foreslå nogle fornuftige til opgaven, som ved hvad de skal lede
efter af faldgrupper & den slags, uden at det koster noget helt urimeligt?

Thomas

Fra : Henrik

Dato : 18-05-05 23:52

On Wed, 18 May 2005 21:58:20 +0200, "Thomas" <Thomas@ohooo.com> wrote:

> som ved hvad de skal lede efter af faldgrupper

Ikke i denne gruppe:)

Mvh
Henrik

Fra : Thomas

Dato : 19-05-05 11:43

> Ikke i denne gruppe:)
>
> Mvh
> Henrik

Øhm tak.. Hvor henne så eventuelt?

Thomas

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-05-05 16:53

In article <428c6df3$0$676$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Thomas wrote:

> Øhm tak.. Hvor henne så eventuelt?

Kan i ikke skitsere jeres behov til en 2-3 leverandører, og få dem til
at give tilbud ? Det er ihvertfald en start. Og så eventuelt få en ekstern
til at se på det bagefter.

Fra : Henrik

Dato : 19-05-05 23:23

On Thu, 19 May 2005 12:42:51 +0200, "Thomas" <Thomas@ohooo.com> wrote:

>Øhm tak.. Hvor henne så eventuelt?

Glem det - bare en dårlig joke...

Mvh
Henrik

Fra : Harry Willy Nielsen

Dato : 19-05-05 20:00

Hej Thomas
Jeg er næstformand i bestyrelsen for en almen boligforening i København med
godt 250 lejligheder.
Vi har med stor glæde og gavn benyttet Ingeniørfirmaet SYNKRO.
Firmaet er ejet og ledet af Henrik Kressner, Teknikumingeniør, B.Sc, som har
guidet os igennem den jungle af faldgrupper, der desværre findes i branchen.
Det har dels sparet os for udgifter i anseelige beløb , samt sikret os at vi
i dag har et bolignet, der er fremtidsikret således at vi ikke hænger på
udstyr der kun kan benyttes af få udbydere. Vi er kort sagt endt med at have
et bolignet hvor det er os der sidder med de gode kort på hånden. Han
'koster selvfølgelig noget', men jeg kan med glæde sige dig, at de penge
kommer mange gange ind igen, i kraft af hans ekspertise.
Du kan besøge hans hjemmeside her på denne adresse, hvor du gratis kan hente
megen saglig viden - behagelig renset for floskler og salgstaler.
www.synkro.dk
PS. jeg har med vilje ikke nævnt hvor jeg bor, da vi ellers risikerer at
blive overrendt i tide og utide fra folk der ikke er ønsket. Hvis I på et
tidspunkt kommer så langt at det evt. vil være aktuelt at besøge vores
boligforening kan dette arrangeres

Fra : Thomas

Dato : 19-05-05 23:18

KLIP
> [...]
hente
> megen saglig viden - behagelig renset for floskler og salgstaler.
KLIP ( < tror nok det er dén man bruger, når man forkorter..).

Mange tak for forslaget, jeg vil straks kigge på hans side & se om det er
noget for vores forening, men det lyder som præcis sådan en vi leder efter

Thomas

Fra : Harry Willy Nielsen

Dato : 21-05-05 15:52

Held og lykke med jeres projekt ønskes herfra.
/Harry

Fra : Brian Friis Knudsen

Dato : 22-05-05 18:47

"Harry Willy Nielsen" <bluecane@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> har
> guidet os igennem den jungle af faldgrupper, der desværre findes i

Hmm har siddet og set hans side igennem og har ikke fundet et eneste sted
der fortæller hvad han kan gøre for mig som kunde, men kun om alle de andre
der laver fejl..
Skulle jeg tage ham i brug, blev det kun til design af kabelføringen og lod
andre tage sig af driften af IT systemet.
/Brian Knudsen

Fra : Harry Willy Nielsen

Dato : 23-05-05 04:17

Kære Brian ang. dit sidste indlæg er her mit svar til dig og andre der læser
med.
Ja, netop - hvis du glemmer at skelne mellem etablering og
servicering/levering. Det er jo ikke det samme, vel.
Synkro hjælper dig, som du selv har fremhævet det, - med at undgå
faldgrupperne og det var da også hvad opretteren af denne tråd (Thomas)-
efterlyste.
Dertil skal det dog siges at Synkro også har hjulpet os med at finde gode
udbydere af tv, it og tlf., som er stabile, troværdige og som ikke koster
kassen.

Måske skulle jeg måske hellere spørge dig, Brian.
Hvad ønsker du af en rådgiver ?
Hvad ønsker du egentlig at få svar på ?
Vil du have at din forening/boligblok, selv ejer det hele eller vil I lade
andre eje kabler, servere, telefoncentral m.v.
Vil du vide hvad der er bedst til prisen og til jeres økonomi.?
Ønsker du blot at vide priserne for levering af tv, it og tlf.?
Jeg ved det jo ikke, men vil da gerne hjælpe hvor jeg kan.

Jeg ved hvad vi ønskede og det hjalp SYNKRO os med at få realiseret.
Det skal dog her bemærkes at vi jo også hyrede ham til det. Hvad tror du
manden lever af ? Hjemmesiden er dog stadig en gratis service til alle.

Mit forslag om at læse hjemmesiden, var ment som en hjælp til alle der gerne
vil vide mere om de mange begreber og termer. Så kan man nemlig lære at
stille bedre spørgsmål til hvilken som helst part i sagen (din
boligforening, udbydere, rådgivere).

Beklager at jeg måske er lidt skarp her, men det ville jo være nemt for dig
at ringe eller skrive til Synkro. Du må forstå, at hvis du skal stå for
opbygningen af et bolignet så er mulighederne groft sagt.
1. find ud af det hele selv
2. find ud af det sammen med en rådgiver
3. lad rådgiveren ordne det hele¨.
4. lad TDC, Dansk Bredbånd, Stofa, x,x,x,x,.... m.v ordne det hele for jer.

Du/I vælger selv hvor megen styring og kontrol I ønsker over netop 'jeres
løsning', men hvis I ikke undersøger markedet ved at skrive efter materialle
og tilbud samt læser lidt om de forskellige muligheder der findes, så kan
kun højere magter hjælpe jer, da I så aldrig vil vide om I fik det bedste
for jer.
Min henvisning til Synkros hjemmeside var fra min side blot ment som et
forslag og en hjælp til at komme ordentlig i gang. Der findes tonsvis af
materialle på nettet, men det er ofte forvirrende, manipulerende,
uoverskueligt og til tider noget direkte nonsens.
Jeg har set mange eksempler i de sidste 3 år og Synkros hjemmeside er den
jeg finder bedst for mig (men vi har jo også haft stor nytte af den).

Da jeg i sin tid besluttede at nu skulle vi have noget af alt det 'nye grej'
i vores forening, så fandt jeg snart ud af hvor svært det er at gennemskue
markedet.
Alle påstår at det er smadder nemt, at det 'næsten' ikke' koster noget og
visse firmaer var direkte fulde af løgn, men de har ofte nogen satans
dygtige sælgere.
Her var vi som nybegyndere helt lost.
Derfor valgte vi en rådgiver, efter at jeg havde læst en del om alle de
mange muligheder og tilbud. I dag ved jeg at dette valg var klogt for os, og
hvis jeg kan hjælpe andre med at komme lettere igennem processen så gør jeg
gerne det ved bl. a. at skrive her.

Men noget må du / I også selv gøre, for hvad nu hvis jeg var sælger for een
given udbyder ?
Så havde mine råd nok ikke have været de samme som de er her, men tænk
tanken.
Uden viden ville du jo ikke kunne gennemskue det, vel.?

Med venlig hilsen fra Harry