trække <title> ud
Fra : Leonard

Dato : 18-05-05 20:56

Kan man på en nogenlunde simpel måde trække <title>xxx</title> ud af
en side med noget javascript og sende denne til en ny side?

Jeg tænker på noget med at åbne en side, læse hvad der står i
<title>-tagget og redirecte med dette i en en GET-variabel.

Men jeg har ingen ide om hvordan.

Jeg har skrevet noget serverside, der gør det, men det er betinget af
at serveren på hvor siden ligger tillader at filen åbnes udefra af PHP
og det er der mange der ikke vil være med til.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 19-05-05 07:56

> [...]
> at serveren på hvor siden ligger tillader at filen åbnes udefra af PHP
> og det er der mange der ikke vil være med til.

var title = document.title;

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnnenberg

Fra : Denn!s H

Dato : 19-05-05 07:56

> Kan man på en nogenlunde simpel måde trække <title>xxx</title> ud af
> en side med noget javascript og sende denne til en ny side?

<script type="text/javascript">
document.write (document.title)
</script>

.... giver dig titlen på din side

--
vh
Denn!s H

Fra : Leonard

Dato : 19-05-05 09:04

"Denn!s H" <@> wrote:

><script type="text/javascript">
> document.write (document.title)
></script>
>
>... giver dig titlen på din side

OK, men nu er det ikke min side, men en fremmed side, som jeg kan åbne
i et nyt vindue.

Det jeg vil er at lave en liste med links, hvor jeg i et inputfelt
taster en URL og så trækker programmet selv titlen på siden med den
URL ud, og begge dele lægges i en tabel i en database, som så er
listen med links.

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 19-05-05 11:18

> OK, men nu er det ikke min side, men en fremmed side, som jeg kan åbne
> i et nyt vindue.

hvis du åbner vinduet med

theChild = window.open("URL","navn");

burde du kunne hente titlen med kommandoen

var title = theChild.title;

når scriptet så har gjort hvad det skulle kan du lukke vinduet igen ved

theChild.close();

jeg bruger selv første og sidste kommando, men har aldrig haft brug for
at hente titlen fra en fremmed side.

Det burde virke, men... prøv!!!

/Kasper

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leonard

Dato : 19-05-05 14:03

Kasper Lindberg <NoSp@m.org> wrote:

>var title = theChild.title;
>
>når scriptet så har gjort hvad det skulle kan du lukke vinduet igen ved

Jeg har forsøgt med:

theChild = window.open("http://lam.dk/","foo");
document.write (theChild.title);
theChild.close();

og det åbner og lukker fint i et popup, men output bliver bare
undefined

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 19-05-05 19:25

Leonard <usenet@leonard.dk> writes:

> [...]
> document.write (theChild.title);
> theChild.close();
>
> og det åbner og lukker fint i et popup, men output bliver bare

Du har to problemer.

1) Du venter ikke på at siden er loadet. Umiddelbart efter at du beder
om at hente siden, så forsøger du omgående at læse titlen. Imens har din
browser dårligt nok sendt forespørgslen til serveren endnu. Her skal
du vente noget tid, eller, om muligt, indtil siden er indlæst. Det kræver
dog lidt at regne ud hvornår det er.

2) Browsere tillader normalt ikke at scripts fra et domæne læser sider
hentet fra andre. Hvis du ikke gør noget specielt (som at køre
startsiden med ekstre rettigheder), som helt sikkert kun vil virke for
dig selv, så får du bare en exception der siger at du ikke har
rettigheder.

Alt i alt tror jeg ikke det kan lade sig gøre for en webside der
skal bruges af andre.

/L

Fra : Leonard

Dato : 19-05-05 19:51

Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com> wrote:

>Alt i alt tror jeg ikke det kan lade sig gøre for en webside der
>skal bruges af andre.

Øv, Jeg tænkte at der må være en metode til at kunne læse i kildekoden
på en side, jeg kan jo fint få lov at se kildekoden i min browser.

Mit serversidescript virker fint på nogle sites og på andre virker det
ikke.

Fra : Tomasz Otap

Dato : 19-05-05 21:15

Leonard wrote:
> Øv, Jeg tænkte at der må være en metode til at kunne læse i kildekoden
> på en side, jeg kan jo fint få lov at se kildekoden i min browser.

Kan du bruge XMLHTTP Javascript wrapper til at hente siden med og parse
den efterfølgende?

http://jibbering.com/2002/4/httprequest.html

> Mit serversidescript virker fint på nogle sites og på andre virker det
> ikke.

Jeg er ikke den store autoritet på PHP-området, men er det ikke muligt
at sætt USER-AGENT header, når man henter sider fra nettet via PHP?
Således at din script angiver sig selv som f.eks. IE 6?

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 19-05-05 19:50

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> rettigheder.
>

> Alt i alt tror jeg ikke det kan lade sig gøre for en webside der

Jeg er ret sikker på at du har ret, jeg har forsøgt at aflæse informationer
fra et et subdomæne til et andet og selv der fejler det, i al fald i IE.

Jeg tror ikke det vil gøre en forskel at sætte et delay på, for det man
ønsker at hente befinder sig på et andet domæne.

Hvis det skulle kunne virke ville det som minimum kræve at barnet
adresserede forælderen og det tror jeg heller ikke kan lade sig gøre. Det er
stadig to forskellige domæner og jeg tror ikke at browsere forstår "friend"
conceptet.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 19-05-05 21:21

Tomasz Otap <tomasz@otap.justRemoveThis.dk> writes:

> Kan du bruge XMLHTTP Javascript wrapper til at hente siden med og
> parse den efterfølgende?
>
> http://jibbering.com/2002/4/httprequest.html

XMLHTTPRequest lider også af beskyttelse mode cross-site-scripting.
Du får ikke lov til at hente *og* læse en side fra et andet domæne,
ligegyldigt om du gør det i et vindue eller med XMLHTTPRequest.

/L