KM400A ver 2.0
Fra : Kong Kurt

Dato : 18-05-05 15:58

Elgigantens tilbud om en computer til 3000 kr fristede mig, men den
har nu ikke givet mig andet end bøwl.
Bundkortet er et KM400A ver 2.0. Der er 256 mb DDR ram og en AMD
Sempron 3000+ processor.

Det første jeg gjorde var at formatere harddisken og lægge WinXP pro
ind i stedet for Home Edision.

Nu kan jeg så ikke få det interne netkort til at virke. Det er et VIA
kompatibel Ethernetkort iflg. beskrivelsen.

Ofte, når jeg går ind i en mappe og højreklikker på musen varer det ca
2 minutter før der kommer en liste frem. Det er jo uholdbart.

Enkelte programmer vil den slet ikke køre. Mit Favoritspil er Settlers
IV, men den kommer og fortæller om en fatal error, når jeg vil køre
spillet.

På min gode gamle 950 ,mhz maskine funkede alt bare.

Inden jeg bliver helt skaldet af at rive mig selv i håret vil jeg
gerne høre, om I har lignende problemer, eller evt. løsningsforslag.

Jeg er newbie, så store tekniske forklaringer giver mig problemer.

Jeg går ud fra, at det er bundkortet der er skyld i mine probs.

Harddisken er en 80 gb seegate. Den er osse mærkelig. Der er jumper
opsætning til Master, Cabelselect, men ikke slave !

Opstarts-skærmen starter med at vise Parkard-Bell skærm. Dette ville
jo osse godt af med.

Kan (jeg) skidtet, eller skal jeg finde et andet bubdkort ???
--
Musik Til Festen

http://www.2tykke.dk

Hilsen
Thiemer

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-05-05 16:30

Kong Kurt <thiemer*no-pet*@2tykke.dk> crashed Echelon writing

> Nu kan jeg så ikke få det interne netkort til at virke. Det er et VIA
> kompatibel Ethernetkort iflg. beskrivelsen.

Tjek bundkort specs og hent driver fra vias hjemmeside.

> Ofte, når jeg går ind i en mappe og højreklikker på musen varer det ca
> 2 minutter før der kommer en liste frem. Det er jo uholdbart.

Lyder som du ikke har installeret chipset driverne.

--
Bjarke Andersen

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 18-05-05 20:22

"Kong Kurt" <thiemer*no-pet*@2tykke.dk> wrote in message

>KLIP

> Harddisken er en 80 gb seegate. Den er osse mærkelig. Der er jumper
> opsætning til Master, Cabelselect, men ikke slave !

KLIP

Det er som det skal være. Den skal bare fjernes for at være slave.

Mogens

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 18-05-05 23:03

> Opstarts-skærmen starter med at vise Parkard-Bell skærm. Dette ville
> jo osse godt af med.

gå til din BIOS opsætning (tryk F2, F1 eller DELETE mens den viser
logoet) - her er der nogle menuer og der er sikkert et punkt der hedder
Display full screen logo - det slår du fra!