Vands kogepunkt ved 4 bar ?
Fra : KT

Dato : 18-05-05 13:21

Hvad er vands kogepunkt ved 4 bar ?

På forhånd tak.

Mvh Kim

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 18-05-05 16:08

"KT" <detsortehulATSLETTE@hotmail.com> writes:

> Hvad er vands kogepunkt ved 4 bar ?

http://www.higgins.ucdavis.edu/webMathematica/MSP/Examples/Satprop

--
Brian (remove the sport for mail)
http://www.et.dtu.dk/staff/be/be.html

Fra : KT

Dato : 18-05-05 20:06

"Brian Elmegaard" <brian@rkspeed-rugby.dk> wrote in message
news:u7jhwzi5c.fsf@rkspeed-rugby.dk...
> "KT" <detsortehulATSLETTE@hotmail.com> writes:
>
>> Hvad er vands kogepunkt ved 4 bar ?
>>
> http://www.higgins.ucdavis.edu/webMathematica/MSP/Examples/Satprop

Tak for hjælpen! Så kan jeg komme videre med mit projekt.

Mvh Kim

Fra : PH

Dato : 18-05-05 16:36

KT wrote:
> Hvad er vands kogepunkt ved 4 bar ?
>
> På forhånd tak.
>
> Mvh Kim

Minder mig om, da jeg engang boede et halvt års tid i en by, der ligger 2300
meter over havet. Hver gang vi kogte vand til pasta (hvilket vi ofte
gjorde!), kom vi til at snakke om, ved hvilken temperatur vandet kogte.

Nogen der har et bud?

PH

Fra : KT

Dato : 18-05-05 18:34

"PH" <Ingen_Spam@til_mig.dk> wrote in message

> [...]
> 2300 meter over havet. Hver gang vi kogte vand til pasta (hvilket vi ofte
> gjorde!), kom vi til at snakke om, ved hvilken temperatur vandet kogte.

Så skal vi bruge trykket 2300 m over havet.

Mvh Kim

Fra : Rasmus Villemoes

Dato : 18-05-05 18:42

"KT" <detsortehulATSLETTE@hotmail.com> writes:

> "PH" <Ingen_Spam@til_mig.dk> wrote in message

> Så skal vi bruge trykket 2300 m over havet.

Det er naturligvis ikke nogen konstant, men på siden
http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/kinetic/vappre.html (fundet
vha. http://www.google.dk/search?hl=da&q=boiling+point+water+height+above+the+sea)
er der et stykke nede en lidt smart applet, hvor man bare skal
indtaste et tal i et af felterne, hvorefter der straks dukker nogle
tilsvarende approksimative tal op i de andre felter. I følge den er
trykket ca. 581 mmHg, og kogepunktet er ca. 92,6 grader Celsius.

--
Rasmus Villemoes
<http://home.imf.au.dk/burner/>

Fra : Peter Hasselby

Dato : 18-05-05 18:49

Det er 143,62 grC

Fra : Peter Hasselby

Dato : 18-05-05 19:09

Hvis du skal bruge andre tryk i det område, så kan jeg sende dig et scan af
den side i min damptabel.

Fra : KT

Dato : 18-05-05 20:03

"Peter Hasselby" <spam@spam.com> wrote in message
> Hvis du skal bruge andre tryk i det område, så kan jeg sende dig et scan
> af den side i min damptabel.

Nej tak, det høver jeg ikke. Jeg skal kun bruge værdien for 4 bar.
Ellers tak for tilbudet !

Mvh Kim