Adria
Fra : Beboerhuset Tousgård~

Dato : 18-05-05 10:44

Vi er førstegangs købere af CV, og er derfor bange for at købe forkert. Vi
har kig på en brugt Adria årgang 1996 (egoistvogn), som passer til vores
behov, men men så er der en venlig sjæl der fortæller at man ikke må købe
Adria fordi de er/kan blive utætte i bunden, det skulle være dårlig kvalitet
træ der er brugt.
Er dette rigtingt eller er det bare en and!!!!

Bent

Fra : Kim Jensen

Dato : 18-05-05 14:56

Adria, har fra før i tiden haft et ry for at være en dårlig vogn pga.
stabilliteten. Men man skal meget langt tilbage i tiden alså før 1996.

Vi har selv en Adria, og jeg hører selv i dag, at Adria ikke er en
campingvogn, er godt træt af at høre det.

Så hvad der i grunden ligger i det ved jeg ikke. vi har haft vores cv i
efterhånden 4 år og har ikke haft nogle problemer overhovedet.

Vi er glade for at den ikke vejer så meget, er den er nem at køre med.

mvh Kim

"Beboerhuset Tousgårdsladen" <tousgaardsladen@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:428b0e42$0$208$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Jørgen L.

Dato : 18-05-05 15:03

> [...]
> kvalitet træ der er brugt.
> Er dette rigtingt eller er det bare en and!!!!

Nej det er ikke helt nogen and, da Adria har haft sin store del af fugt
problemer, men få den fugt testet og kontrolleret af en fagmand, så burde i
være på den sikre side.
i skal også tjekke dækkene, da de ikke bør være mere 5 max 6 år gamle, skal
der skiftes dæk, så få monteret 8 lags varevogns dæk, det gør ikke noget at
i går op i profil, fordi at et varevogns dæk skal have omkring 4 - 4,5 bars
tryk og er meget stiv i siderne = stabil kørsel

Du skal også være opmærksom på at mange adria er solgt uden stød dæmpere,
disse er også en god investering.

Hilsen Jørgen

Fra : Jess Reinbach

Dato : 18-05-05 17:19

> [...]
kvalitet
> træ der er brugt.
> Er dette rigtingt eller er det bare en and!!!!

du får det du betaler for. der er også forskel på en skoda og en audi selv
om de begge er biler.
det var bare et eks. i år 2000 købte vi også en ny adria og var da godt
tilfreds og god/let at køre med
efter følgende købte vi en hymer swing. sikke et tungt lokum at køre med.

men køb du roligt en adria. du får meget for pengene. og en vogn fra 96 vil
du ikke tabe vildt meget
på. når du engang vil handle igen

Jess

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-05 12:30

On Wed, 18 May 2005 11:43:32 +0200, "Beboerhuset Tousgårdsladen"
<tousgaardsladen@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>træ der er brugt.
>Er dette rigtingt eller er det bare en and!!!!

Hej Bent...
Lidt erfaringer med Adria Unica 502 LH fra 1996.

Det er også en egoistvogn med enkeltsenge foran, lille siddegruppe på
midten og køkken og toilet bagi.
Vi købte den ny i 1996 og mine erfaringer er gode...
Den har været i store dele af Norge, Sverige, Tyskland, Frankrig,
Østrig, Tjekkiet, Nord-Italien, samt på adskillige pladser i DK, og har
vel i alt kørt 50.000 km.

I starten synes jeg den var meget levende med bagvognen, og det er ikke
tilfældigt. Den har (som eneste årgang) 103 liters køleskab indenfor
døren til højre (altså væk fra køkkenet) Det er bag akslen...

Endvidere ligger 40 liters vandtanken i siddegruppens bagerste halvdel,
altså også bag akslen. Toilettet (skyllevand) kan tage 10-12 liter
vand...begge er fyldt når vi tager på ferie...

Altså har man hurtigt noget vægt _bag_ akslen.
Vi har fortelt, bord, stole, tøj osv foran eller hen mod midten af
vognen. Batteriet og lader er monteret i siddegruppens forreste del,
(lige over akslen) og i gaskassen har vi reservehjul, to 11 kg
gasflasker og en masse kabel + diverse...

Men at have det meste af vægten forrest og bagerst kan udvise noget
"penduleffekt", så der er ingen rigtig løsning på det uden større
ombygninger...

Når vi skal på camping i DK eller på ferie kører jeg normalt max. ca.
85-90 på motorvej, og hvis ikke der er sidevind af betydning går det da
fint...over 90 km/t bliver den lidt levende ...

De ting jeg har gjort for at ændre:

De standardmonterede dæk af ussel "Kumho-Korea" -kvalitet blev skiftet
til nogle Bridgestone varevognsdæk, og trykket står på ca 35, og det
hjalp en hel del på køreegenskaberne for 3 år siden.

Endvidere har jeg sænket bilen 36 mm med strammere fjedre, og det hjalp
også en hel del på kørslen, både med og uden campingvogn...:)

Har med vilje fyldt så meget vægt som muligt under sengene foran, og
hvis jeg holder vægten på næsehjulet oppe over 80 kg kører den såmænd
udmærket...

Nu er bilen så skiftet, men vi var i Jylland i påsken og i Køge i pinsen
uden problemer...

De problemer der skulle være med fugt, har vi ikke observeret, og når
vognen ikke er ude at rulle, står den udenfor på en "opbevaringsplads" i
Vindinge ved Roskilde hele året...

Som andre skriver: Få en cv-forhandler til at løbe den efter med
fugtmåleren og check eller skift dækkene.... og vend dig langsomt til at
den "swinger" lidt....ingen oversatsning...du har jo fri...:)

Er det en 502LH, du har kig på?

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(Erstat evt. AT med @ i mailadressen hvis du mailer direkte)

Fra : Beboerhuset Tousgård~

Dato : 20-05-05 08:38

Tak for de mange gode svar, jeg køber den i morgen.

Bent