Stofanet Wireless
Fra : Birgitte Weel

Dato : 18-05-05 09:23

hej NG

Vi bor i hus med lejere og ønsker trådløst netværk. Vi har i forvejen
Stofanet kabel-tv og umiddelbart virker deres tilbud om trådløst netværk
NOGET billigere end TDCs - forskellen ligger selvfølgelig i det, at man hos
Stofa lejer et trådløst modem for 50,-/mnd, hvor man hos TDC køber en
trådløs router til 500,-. Men det vigtigste er at det hele kører stabilt og
sikkert....

Er der nogen der har erfaringer med STofanet Wireless? Fungerer det?

Mvh Bimse

Fra : Jimmi B.

Dato : 18-05-05 14:04

Hej Birgitte,

jeg ville ikke købe/leje deres service. Du får mere ud af at gå ned til din
lokale computerforetning og investere i dit eget anlæg. Der kan de sikkert
også vejlede dig i hvad du har brug for. Det er måske mange penge lige nu og
her, men på sigt vil det være en god investering. Hold øje med
tilbudsaviserne. Hvis du bruger stofa's løsning koster det jo en del når du
ligger det sammen over en periode.

Jeg har selv en trådløs router fra SMC, tilnærmelsesvis plug'n'play. Bare
husk at sætte sikkerheden op så andre ikke bruger dit net.

Samtidigt er det ikke nødvendigt at betale for en familieopkobling hos
stofa, da de kun vil kunne se din router og ikke de andre enheder du har
tilsluttet dit eget netværk.

Mvh

Jimmi B.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-05-05 14:23

Jimmi B. skrev:

>Samtidigt er det ikke nødvendigt at betale for en familieopkobling hos
>stofa, da de kun vil kunne se din router og ikke de andre enheder du har
>tilsluttet dit eget netværk.

Det er ikke teknisk nødvendigt, men det er aftalemæssigt
nødvendigt. I betingelserne står der at man kun må slutte én pc
til forbindelsen.

Der tages nok let på det hvis pc'erne er inden for samme familie,
eller som i mit tilfælde hvor jeg er alene om to computere og kun
kan bruge én ad gangen, men hvis man deler sin forbindelse med en
anden husstand, er det en anden sag.

--
Bertel

Fra : Henrik Brandt

Dato : 18-05-05 15:21

Bertel Lund Hansen wrote:
> [...]
> eller som i mit tilfælde hvor jeg er alene om to computere og kun
> kan bruge én ad gangen, men hvis man deler sin forbindelse med en

Aftalevilkårene er blevet ændret for et par måneder siden. Ang
tilslutning af computere skal bemærkes §6.3:
"Abonnenten er forpligtet til ikke at anvende tilslutningen på en
måde, som kan medføre skade eller gener for driften af anlægget, Telia
Stofa eller tredjemand. Abonnenten skal følge Telia Stofas anvisninger
på installation og brug af tilslutningen. Telia Stofa er til enhver tid
berettiget til at foretage inspektion af tilslutningen."

Læg i øvrigt mærke til §6.4. Aftalevilkårene kan læses i sin helhed på
http://www.stofa.dk/showpage.php?conid=29&menuid=57&parentid=4.

StofaNet Wireless inkluderer mulighed for tilslutning af 2 computere, så
medmindre man skal have 3-5 maskiner på, er der alligevel ikke brug for
familieopkoblingen.

Den store fordel ved StofaNet Wireless, som jeg ser det, er, at mindre
teknisk avancerede brugere ikke skal bekymre sig om at opsætte og
vedligeholde sikkerheden på det trådløse signal. Derudover ligger
ansvaret for den trådløse sikkerhed hos Telia Stofa og ikke kunden selv.

Men det er rigtigt, at det i længden _kan_ være billigere at købe en
billig trådløs router i stedet. Hvis man er så uheldig at blive
indblandet i en erstatningssag grundet manglende sikkerhed, kan man
hurtigt blive meget træt af at man har valgt selv at styre det.

Svjv. er der dog ikke nogen kendte tilfælde af erstatningskrav grundet
manglende sikkerhed på trådløse netværk, men det varer nok ikke længe
før APG går i gang hér også.

// Henrik Brandt

Fra : Henrik Brandt

Dato : 18-05-05 15:25

Henrik Brandt wrote:
> [...]
> vedligeholde sikkerheden på det trådløse signal. Derudover ligger
> ansvaret for den trådløse sikkerhed hos Telia Stofa og ikke kunden selv.

Derudover skal bemærkes, at man står alene med problemer med det
trådløse signal ved router løsningen. Der ydes ikke support på routere
og trådløse netværk som ikke er StofaNet Wireless.

// Henrik Brandt

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-05-05 17:56

Henrik Brandt skrev:

>Aftalevilkårene er blevet ændret for et par måneder siden.

Sørme ja. Tak for den oplysning.

--
Bertel