Galnet.dk - News Server ?
Fra : RaZoR

Dato : 18-05-05 09:19

Hejsa ......

Er der nogle som ved hvornår Galnet.dk i Odense får "ny" news-server
op at kører ?? .... den gamle er ikke længerer tilgændelig efter "de"
skiftede internet-levenrandør .................

RaZoR :)

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-05-05 10:07

RaZoR <nomailaddress@mail.dk> crashed Echelon writing

> Er der nogle som ved hvornår Galnet.dk i Odense får "ny" news-server
> op at kører ?? .... den gamle er ikke længerer tilgændelig efter "de"
> skiftede internet-levenrandør .................

telnet news.sdu.dk 119 =

201 news.net.uni-c.dk InterNetNews NNRP server INN 2.4.1 (20030514
prerelease) ready (no posting).

--
Bjarke Andersen

Fra : RaZoR

Dato : 18-05-05 10:23

ja ... jeg sende ude fra arbejde :) ..... ikke fra Galnet's net ;)

RaZoR :)

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-05-05 10:35

> ja ... jeg sende ude fra arbejde :) ..... ikke fra Galnet's net ;)

Jamn, hvilken ISP skiftede I så til?

--
Bjarke Andersen

Fra : RaZoR

Dato : 18-05-05 12:26

On 18 May 2005 09:35:18 GMT, Bjarke Andersen
<usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

>RaZoR <nomailaddress@mail.dk> crashed Echelon writing

>Jamn, hvilken ISP skiftede I så til?

Det er nogle som hedder NIANET ?!?! kender dem ikke .......

Fra : Per Tolbøll

Dato : 18-05-05 21:46

> Er der nogle som ved hvornår Galnet.dk i Odense får "ny" news-server
> op at kører ?? .... den gamle er ikke længerer tilgændelig efter "de"
> skiftede internet-levenrandør .................

Standard-svaret er: "Følg med på hjemmesiden". Det har snart stået på 3-4
uger.

nianet.dk har åbenbart ikke en news-server.

Rart at vide, at jeg ikke er den eneste der mangler...

/Per

Fra : RaZoR

Dato : 19-05-05 07:15

On Wed, 18 May 2005 22:46:16 +0200, "Per Tolbøll"
<per.tolboll@kolibrinet.dk> wrote:

> [...]
>uger.
>
>nianet.dk har åbenbart ikke en news-server.
>
>Rart at vide, at jeg ikke er den eneste der mangler...

..... ja det er "standard-svaret" ;) ..... de kunne bare skrive på
hjemmesiden at man ikke har den kørende endnu ... men arbejder på det
..... :)

.... det kan selvfølgelig også være at de ikke endnu har en aftale om
hvilken news-server galnet må trække på til sine kunder ! :) ...
derfor det trækker ud ! ;)

RaZoR :)

Fra : Frank

Dato : 19-05-05 10:13

Hej

> .... ja det er "standard-svaret" ;) ..... de kunne bare skrive på
> hjemmesiden at man ikke har den kørende endnu ... men arbejder på det

Hvordan er GALNET generelt som udbyder - jeg syntes jeg hører meget
forskellige og til tider meget kritiske røster vedr. dem.

Mvh
Frank

Fra : RaZoR

Dato : 19-05-05 10:25

On Thu, 19 May 2005 11:12:43 +0200, "Frank" <far@nosmap.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvordan er GALNET generelt som udbyder - jeg syntes jeg hører meget
>forskellige og til tider meget kritiske røster vedr. dem.

..... jeg synes de er rigtig gode (lige på nær deres manglende info)
...... deres teknik fungerer godt (er selv IT-Professional) - jeg har
ikke haft nogle "store" problemer .... jeg købte også en
public-ipadresse hos dem .... så jeg ikke skulle igennem deres FW ...
det kan være at det er det som folk har haft problemer med ....

.... de kører på "EuroDocis 2" standarden som betyder at man kan kører
30 mbit :)

jeg har en 1 mbit forbindelse ... men den svarer til en 1,5 mbit ADSL
:) .... henter med 150-160 k/sek :)

.... kender flere som er kunde hos galnet ... og det kører bare :)

RaZoR :)

Fra : Per Tolbøll

Dato : 19-05-05 16:02

> Hvordan er GALNET generelt som udbyder - jeg syntes jeg hører meget
> forskellige og til tider meget kritiske røster vedr. dem.

Ingen problemer generelt - lidt problemer med en slingrende mailserver
omkring skiftet til nianet som upklink, men generelt god stabilitet og
hastigheder som lovet.

Har personligt haft problemer med en dårlig forbindelse - efter anmeldelse
af fejlen og udelukkelse af diverse andre fejlkilder stod "kabelmanden" ved
døren næste dags formiddag - vi brugte så sammen et par timer på at teste
samlinger og justere niveauer i et utal af skabe og samlinger indtil vi
begge var sikre på et perfekt signal - så selv den mange steder udskældte
support fungerer upåklageligt.

Tommen opad herfra !

/Per

Fra : Per Tolbøll

Dato : 19-05-05 16:04

> ... det kan selvfølgelig også være at de ikke endnu har en aftale om
> hvilken news-server galnet må trække på til sine kunder ! :) ...
> derfor det trækker ud ! ;)

Jeg tror præcis, at det er problemet !
Hvad kan gruppen anbefale, hvis vi nu skal komme med et par venneråd til
galnet ?

/Per

Fra : RaZoR

Dato : 26-05-05 09:23

On Wed, 18 May 2005 10:18:45 +0200, RaZoR <nomailaddress@mail.dk>
wrote:

> [...]
>op at kører ?? .... den gamle er ikke længerer tilgændelig efter "de"
>skiftede internet-levenrandør .................

Her er en anden debat omkring sammen emne :)

http://grf-skovparken.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=90

Fra : J. Jørgensen

Dato : 27-05-05 18:31

Den er nu kommet og ligger på adressen:
news.galnet.dk
og det ser ud til at virke fortræffeligt.

Hilsen
Jørgen

Fra : RaZoR

Dato : 31-05-05 07:27

On Fri, 27 May 2005 19:31:27 +0200, "J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk>
wrote:

>Den er nu kommet og ligger på adressen:
>news.galnet.dk
>og det ser ud til at virke fortræffeligt.

> [...]

super .... mange tak for info :):):):)

RaZoR :)

Fra : RaZoR

Dato : 01-06-05 08:03

On Tue, 31 May 2005 08:26:36 +0200, RaZoR <nomailaddress@mail.dk>
wrote:

>super .... mange tak for info :):):):)
>
>RaZoR :)

"Testede" den i går aftes ..... fungerer rigtig godt ;)

RaZoR :)