2 routere i et netværk
Fra : Sandman

Dato : 18-05-05 07:06

Jeg har åbentbart sat mig selv på en opgave, idet jeg nu har 2
adsl-linier og dermed 2 routere. Hjemmenetværket består af 3
computere, samlet i en hub.

Hvordan sætter jeg routerne op, så computer 1 er på router 1 (zyxel
660h), mens computer 2 og 3 er på router 2 (cisco 677) og alle 3
computere stadig er på samme netværk?

mvh Leif

Fra : Thomas O. Thomsen

Dato : 18-05-05 09:31

Giv de to routere forskelligt LAN interface IP fx 192.168.0.1 til den ene og
192.168.0.2 til den anden.
Dine computere sætter du så i 192.168.0.0/24 netværket og giver de to af dem
den ene IP som gateway og den sidste den anden IP som gateway.
Det burde vel virke.

/Thomas

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 18-05-05 09:53

Thomas O. Thomsen wrote:
> [...]
> Dine computere sætter du så i 192.168.0.0/24 netværket og giver de to af dem
> den ene IP som gateway og den sidste den anden IP som gateway.

- og så er det smart at disable DHCP serveren
i den ene af routerne, evt. dem begge.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Sandman

Dato : 18-05-05 19:51

Hej igen og tak for svaret

Jeg er dog lidt på herrens mark mht. opsætningen - kan du forklare det
for en lægmand? Det skal nævnes, at jeg kører WinXP.

mvh Leif

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 19-05-05 08:18

> Hej igen og tak for svaret
>
> Jeg er dog lidt på herrens mark mht. opsætningen - kan du forklare det
> for en lægmand? Det skal nævnes, at jeg kører WinXP.

Hvis du skal have en helt detaljeret vejledning, så er det nok smartest at
du fortæller hvad det er for routere.

Niels Dybdahl

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 19-05-05 09:20

> Hvis du skal have en helt detaljeret vejledning, så er det nok smartest at
> du fortæller hvad det er for routere.

Sorry, jeg overså at det stod i det oprindelige indlæg.

Niels Dybdahl

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 20-05-05 08:14

> Jeg er dog lidt på herrens mark mht. opsætningen - kan du forklare det
> for en lægmand? Det skal nævnes, at jeg kører WinXP.

Prøv at lave en ny tråd, hvor du skriver routernes navne i Subject. Så kan
det være at du fanger opmærksomheden fra en der kender disse routere.

Niels Dybdahl