MS Windows
briani 27239
Harddiskfejl?
Fra : Kert Rats

Dato : 18-05-05 05:44

I c:\windows\systems32\ ligger der en mappe: USMT. Denne mappe volder megen
bøvl. Hvis jeg f.eks. i Stifinder markerer denne mappe, så knurrer min pc
som en kælevorn huskat - og det bliver den ved med i lang tid. Knurreren er
ikke til at stoppe.
Konkret låser min pc! Dog, klik på f.eks. Start aktiveres efter ca. 30
sekunder. Så min pc er stærkt sløvet!

Jeg er i en tidligere tråd blevet anbefalet af køre checkdisk - men det
program har jeg ikke på min pc. Jeg har søgt efter det i Alle filer og
mapper. Jeg har kun diskfragmentering, hvor jeg har prøvet Analyser. Men det
giver jo kun en analyse af fragmenteringsgraden, så vidt jeg kan se.

Gemmer scandisk og checkdisk sig på min pc - og hvis ja, hvordan finder jeg
dem, f.eks. ved hjælp af Søg. Jeg har i Søg prøvet også at søge i de skjulte
filer og mapper.

Jeg blev også anbefalet at slette alle filer i mappen
c:\windows\system32\usmt, men det er jeg lidt uskker overfor. Windows32 er
jo system-mappen.

Jeg har i stedet prøvet at kopiere mappen til en anden HD, men jeg får
beskeden: "Filen kunne ikke kopieres. Cyklisk redundansfejl."
Hvad betyder denne fejl monstro?

Venligst

Kert Rats

Fra : Johnn Nekman

Dato : 18-05-05 06:33

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse
> Gemmer scandisk og checkdisk sig på min pc - og hvis ja, hvordan finder
> jeg dem, f.eks. ved hjælp af Søg. Jeg har i Søg prøvet også at søge i de
> skjulte filer og mapper.
Start -> Kør -> CMD -> Ok
I kommandoprompt vinduet skriver du:
CHKDSK C: /F

> Jeg har i stedet prøvet at kopiere mappen til en anden HD, men jeg får
> beskeden: "Filen kunne ikke kopieres. Cyklisk redundansfejl."
> Hvad betyder denne fejl monstro?
Helt klart begyndende overfladefejl på disken. Du gør klogt i at sikre alle
dine vigtige data fra den disk. Kan ikke svare sig at vente til i morgen
Jeg har selv oplevet tilsvarende problem, og ventede lige en dag for længe,
og windows kunne ikke længere læse disken. Heldigvis fik jeg kopieret mine
150 GB fra disken vhja. en linux boot cd.

--
Mvh Johnn

Fra : Lyrik

Dato : 18-05-05 11:17

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse
>I c:\windows\systems32\ ligger der en mappe: USMT. Denne mappe volder megen
>bøvl.
http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/reskit/tools/new/usmt-o.asp

Hilsen
Jens