Spørgsmål om vand
Fra : Niels Christoffersen

Dato : 17-05-05 23:59

Der snakkes så meget om blødt vand, vand fra Osmose-anlæg, vand tilsat
kalkfjerner, demoraliseret / destilleret vand, men er der nogen der ved om
kondenseret vand kan bruges?? Altså vand fra eksempelvis
kondenstørretumbleren, airconditioneren m.v.??

Mvh
Niels Christoffersen

--

---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---
www.amardemo.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 17-05-05 23:59

"Niels Christoffersen" <n.christoffersen@get2net.danmark> skrev i en
meddelelse news:428a6d82$0$304$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> om
> kondenseret vand kan bruges?? Altså vand fra eksempelvis
> kondenstørretumbleren, airconditioneren m.v.??

Kan vi mon gå ud fra, at der menes demineraliseret vand?

Martin

Fra : Martin Bak

Dato : 18-05-05 19:31

"Martin Bak" <m_bak@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "Niels Christoffersen" <n.christoffersen@get2net.danmark> skrev i en
> meddelelse news:428a6d82$0$304$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
> Kan vi mon gå ud fra, at der menes demineraliseret vand?

.... Undskyld min lille drilske kommentar.

Kondenseret vand ER destilleret. dvs. ihvertfald uden kalk. 2 ting kommer
jeg til at tænke på.. Det må være svært at skaffe tilstrækkelige mængder? og
hvad vandet fra tørretubleren angår, ville jeg ikke stole på, at der ikke
var sæbe- eller parfumespor i det. Det behøver ikke nødvendigvis at komme
fra vanddampen, men i nærheden af vaskemaskiner/tørretumblere, er der gerne
sæbespor, også hvor de egentlig ikke skulle være. Men jeg kan ikke se,
hvorfor kondensvand fra aircon ikke skulle kunne bruges i akvariesammenhæng.

Martin

Fra : Niels Christoffersen

Dato : 18-05-05 23:19

> [...]
gerne
> sæbespor, også hvor de egentlig ikke skulle være.
God pointe - Helt rene fisk?!

> Men jeg kan ikke se,
> hvorfor kondensvand fra aircon ikke skulle kunne bruges i
akvariesammenhæng.

> Martin

Er der andre med bud / erfaringer / idéer ???

Niels Christoffersen

--

---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---
www.amardemo.dk

Fra : PyroStorm_DK

Dato : 18-05-05 22:35

> [...]
> www.amardemo.dk
> ---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---

Jeg ville, som Martin også er inde på, ikke stole på det vand du nævner.

Jeg har et par store fede regnvandstønder, er der nogen der har erfaringer
med at bruge regnvand - det må da være kræs for filet'erne i tanken.

MvHans

Fra : Martin Bak

Dato : 18-05-05 23:16

"PyroStorm_DK" <yeager_dk2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har et par store fede regnvandstønder, er der nogen der har erfaringer
> med at bruge regnvand - det må da være kræs for filet'erne i tanken.
>
> MvHans
Igen et spørgsmål om ydre omstændigheder, vil jeg mene..

Er der syre i regnen? (altså bor du tilstrækkelig afsides fra
forureningskilder til, at dit regnvand kan betragtes som rent inden det når
ned til overfladen?)

Hvad løber vandet ned af, inden det havner i tønderne? er tagbeklædningen
uden asbest eller overfladebehandling der kan forgifte vandet?

Ville du drikke en kopfuld af det, efter at have filtreret groft snavs fra?

Hvis du ikke har problemer med ovenstående, vil jeg tro, at du og dine fisk
vil kunne få stor glæde af vandet..

Martin

Fra : PyroStorm_DK

Dato : 19-05-05 22:22

> [...]
>
> Hvis du ikke har problemer med ovenstående, vil jeg tro, at du og dine
> fisk vil kunne få stor glæde af vandet..

Regnvandet jeg vil bruge kommer fra et trapez-tag, altså noget plastic. Jeg
jeg får fra eternit taget ryger højst ned til nogle planter i haven.
Jeg vil bestemt mene at jeg ikke vil have noget imod at drikke det. Efter
jeg spurgte er jeg kommet til at tænke på at regnvandstønderne måske er
behandlet indvendigt med noget algehæmmende.... kemikalier! Hmmmm nok ikke
så godt. Det skal jeg lige undersøge nærmere.
Tak for svaret.
MvHans

Fra : Jeepers

Dato : 20-05-05 10:10

> [...]

> Jeg jeg får fra eternit taget ryger højst ned til nogle planter i haven.
> Jeg vil bestemt mene at jeg ikke vil have noget imod at drikke det.

Husk lige at tage fuglelort, insekter , bakterier og den slags med i dine
overvejelser.

Jeg ville personligt ikke drikke det...

Skulle jeg drikke regnvand, skulle det komme fra en pressening jeg havde sat
op mens det regner.

/Jesper

Fra : PyroStorm_DK

Dato : 21-05-05 00:19

"Jeepers" <buugooluu@gggmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ville personligt ikke drikke det...
>
> Skulle jeg drikke regnvand, skulle det komme fra en pressening jeg havde

Du kan da også ruinere min utopiske drømme om rent vand fra himlen lige ned
i tanken..... 8^)
Jeg kiggede lige ned i tønden idag.... jeg tror jeg lader planterne om at
drikke det jeg så. Så hvis man vil have lidt blødere vand til fiskebasserne
så det en anden vej.....
MvHans

Fra : Jeepers

Dato : 21-05-05 17:48

"PyroStorm_DK" <yeager_dk2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan da også ruinere min utopiske drømme om rent vand fra himlen lige
> ned i tanken..... 8^)

Undskyld...