Sygdom, Hjælp!
Fra : Kristian

Dato : 17-05-05 20:05

Hej

Mine røde platyer er åbentbart blevet syge eller et par stykker af dem. Den
anden dag lagde jeg mærke til at en af dem var blevet ekstrem tynd, samt
åbnede og lukkede munden konstant og svømmede stille rundt i et hjørne af
akvariet. Dagen efter var den død. Nu har en af de andre platyer samme
symptomer.

Nogen som ved ved hvad der foregår? Håber jo at jeg kan undgå at miste hele
fiskebestanden så please svar hurtigt.

Kristian

Fra : Mikkel Munk

Dato : 17-05-05 22:03

Generelt tyder hurtige mundbevægelser på iltmangel - stod fisken nær
overfladen...???

M.

Fra : Alexia

Dato : 18-05-05 13:21

har du tjekket nitritten? ...

Fra : Kristian

Dato : 18-05-05 14:24

"Alexia" <AlexiaFJERNDETTE@SLETDETTEstorring.dk> skrev i en meddelelse
> har du tjekket nitritten? ...

Alle de andre fisk (Omkring 30) har det jo tilsyneladende fint så det med
ilten og nitritten ville vel også indvirke på resten så eller hvad?

Fra : Mikkel Munk

Dato : 18-05-05 14:55

Hvor stor er akvariet???

Fra : Kristian

Dato : 19-05-05 14:24

63 liter. Det skal så siges at ud af de 30 fisk i akvariet er de 20 unger på
et par cm.

KD

Fra : Hobi

Dato : 18-05-05 14:56

"Kristian" <kristiandalby@SLETTEShotmail.com> skrev i en meddelelse

> Alle de andre fisk (Omkring 30) har det jo tilsyneladende fint så det med
> ilten og nitritten ville vel også indvirke på resten så eller hvad?

Det er ikke alle fisk, som er lige følsomme overfor Nitrit...

Mvh
Hobi

Fra : Alexia

Dato : 19-05-05 17:11

prøv at skifte en masse vand og se om det ikke hjælper..