Grafikfejl kun ved 256 farver? MSI + S3
Fra : RoNnie Pedersen

Dato : 31-05-01 09:14

Hey

Har et lille problem...

Maskine:

Microstar K7t Turbo
Duron 700
256mb PC133
S3 Trio 3D / 2X 8meg AGP
Deskstar 40GV 30G

Problemet er at der KUN i 256farver er en del misfarvning specielt når
man skifter imellem et aktivt program og skrivebordet. Der er INTET
galt når man bruger over 256 farver. Opløsningen er lige gyldig.

Der er prøvet med et S3 Virge DX 2meg PCI, samme problem, anden
monitor - samme problem. Med en 3. monitor så blanker skærmen når jeg
sætter den til de 256 farver, men der kommer fint billede på hvis jeg
så sætter en anden monitor til.

Alt har nyeste drivere, også via 4in1 osv.

Er der nogen der har oplevet noget lign.? Hvis det ikke er grafikkort
eller monitor så er der jo ikke så mange muligheder tilbage, men det
ville være wunderbar hvis der var nogle der havde oplevet det før, og
kunne sige hvad der var galt.

Alt software incl. windows er blevet reinst.

--

Cheers
RP

E-mail: rp at post1 dot com

Fra : Christian Mygind

Dato : 31-05-01 09:28

[snip]
> [...]
> man skifter imellem et aktivt program og skrivebordet. Der er INTET
> galt når man bruger over 256 farver. Opløsningen er lige gyldig.

Det korte svar er meget enkelt: sådan VIRKER 256 farver!
Hvis du vil vise 2 forskellige grafiske elementer på din skærm samtidigt med
kun 256 farver til rådighed får du det problem, at de 2 elementer har hver
sin palette af farver. Når du aktiverer element 2 har denne normalt en anden
pallette end den første, så hvis denne skal vises korrekt, må den første
leve med at få den andens palette. Det betyder, at der kommer en masse
"fejlfarver" i den første, hvis den anden skal vises korrekt.
Hvorfor pokker sætter du også kortet til 256 farver?

/Chr, Aarhus

Fra : RoNnie Pedersen

Dato : 31-05-01 15:26

On Thu, 31 May 2001 10:28:12 +0200, "Christian Mygind"
<chr@mygind.net> wrote:

> [...]
>"fejlfarver" i den første, hvis den anden skal vises korrekt.
>Hvorfor pokker sætter du også kortet til 256 farver?

Fordi dem som ejer maskinen's børn skal spille Pixeline ;)...

Jammen, der kan man bare se... jeg siger mange tak for svaret :)

--

Cheers
RP

E-mail: rp at post1 dot com

Fra : Henning

Dato : 31-05-01 19:11

On Thu, 31 May 2001 14:26:25 GMT,
rp@*SPAMSPAMSPAMSPAMBAKEDBEANSANDSPAM*post1.com (RoNnie Pedersen)
wrote:

>Fordi dem som ejer maskinen's børn skal spille Pixeline ;)...
>
>Jammen, der kan man bare se... jeg siger mange tak for svaret :)

Hent og installer Qres - så ændrer farve og opløsning sig til de
forudindstillede værdier, for hvert program. Du er fri for manuelt at
indstille hver gang

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Christian Mygind

Dato : 30-05-01 20:44

> Hent og installer Qres - så ændrer farve og opløsning sig til de
> forudindstillede værdier, for hvert program. Du er fri for manuelt at
> indstille hver gang

Tak for tippet - jeg har selv en datter, der spiller Pixeline!

/Chr

Fra : RoNnie Pedersen

Dato : 31-05-01 20:53

On Thu, 31 May 2001 20:10:32 +0200, Henning <ingen@email.tx> wrote:

>Hent og installer Qres - så ændrer farve og opløsning sig til de
>forudindstillede værdier, for hvert program. Du er fri for manuelt at
>indstille hver gang

nice... 25.000 hjemmepc kunders børn hjubler i baggrunden ;)

tak Henning :)

--

Cheers
RP